Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

výmena zvonov na separ.odpad za kontjanery

Uverejnené: 20. júna 2016

Žiadame vrátiť späť k hornému mlynu na Štefultove kontajnery,ktoré boli premiestnené a dané nám zvony na separovanie odpadu. Odpad, ktorý sa sem znáša z rôznych kútov Štefultova sú ľudia leniví vhodiť do zvona, keď boli kontajnery, tak aspoň vrecia s odpadom vhodili do nich. Teraz to vyhodia len ku zvonu. Žial je nie veľmi pekný pohľad na roztrhané vrecia a odpad roznosený zverou do širšieho okolia. Už nie je v našich silách a trpezlivosti denne riadiť okolie týchto stojísk - zvonov. Vráťte nám späť kontajnery. ďakujem - Rusková

Z dôvodu zmeny legislatívy v odpadovom hospodárstve sa vykonáva inventarizácia nádob na odpad a optimalizácia trasovania. Po ukončení bude vaša požiadavka riešená. Predpokladáme termín 15.07.2016.
S pozdravom TS – Blahová.

Chodník sídlisko Drieňová – žel. stanica.

Uverejnené: 9. júna 2016

Touto cestou žiadam o opätovné vykosenie chodníka pre chodcov, ktorý sa nachádza medzi sídliskom Drieňová a železničnou stanicou, nad vchodom do tunela (obchádza stredoškolský areál). Chodník je frekventovaný a letná sezóna je v plnom prúde. Návštevníci obyvateľov Drieňovej si môžu dojem o našom meste urobiť aj podľa údržby tohto chodníka.

Mstislav Ďumbier

Nejedná sa o oficiálny chodník, ktorý sa udržiava no i napriek tomu uvedený chodník bude pokosený v 25. týždni - zabezpečia Malé obecné služby.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

Schody

Uverejnené: 3. júna 2016

Dobry den, chcem sa opytat, ci by nebolo mozne nieco spravit so schodami, ktore su na Akademickej ulici a vedu hore k Art Cafe. V podeste su dost velke diery, pre ludi su nebezbepcne. Uz nie raz sa tam ludia potkli a skoro sa dolamali. Dakujem.

Opravu schodov zabezpečia TS, m.p. Banská Štiavnica v 25. týždni.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

kosenie

Uverejnené: 31. mája 2016

Dobrý deň pani primátorka. Chcela by som sa opýtať v mene viacerých obyvateľov sídliska Drieňová, ako je možné, že pokosená tráva zostáva aj po dvoch týždňoch (a viac...) stále nepohrabaná. Kto kontroluje vlastne firmu, ktorá je zodpovedná za kosenie a úpravu verejných priestranstiev na sídlisku Drieňová (veď to ide z peňazí nás všetkých a nie je to malá suma...). Našej snaha komunikovať a sťažovať sa pánovi Hlinkovi nemá význam. Ohliadnuc od toho, že pri kosení trávnika pri potravinách Cent (CBA) vykosili záhony medzi lavičkami, ktoré tam boli nasadené. Niektorý priestory zveľaďujú a iný ich ničia... Ďakujem za odpoveď.

obyvateľka sídliska Drieňová

Pri priebežných kontrolách bolo zistené omeškanie s kosením ako i nedostatky spočívajúce v neskoršom odpratávaní pokosenej trávy. S poskytovateľmi bolo dohodnuté odstránenie nedostatkov v lehote do 30.6. 2016. Odpratávanie pokosenej trávy je upravené v uzatvorenej zmluve ako jedna z povinností poskytovateľa.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

Vykosené okrasné kríky na Drieňovej pozdlž obchodu CBA

Uverejnené: 29. mája 2016

Popri chodníku vysadili okrasné kríky.Po prvom roku boli stratené v tráve a časť odkosili.V nasledujúcom roku už boli kosci o kríkoch oboznámeni.Tuto jar sa začali lístočky kríkov farbiť na žltozeleno,nedalo s to prehliadnuť.V sobotu 28.5.2016 kosili dvaja páni žlto oblečení aj žltá dodávka so štiavnickou značkou.Bezohladne odkosili celý rad kríkov pozdlž CBA obchodu.Až na konci chodníka ostalo zopár kríkov.Mesto vynaložilo nemalé peniaze za vysadenie kríkov a sú preč.Nesie niekto za to zodpovednosť???Dúfam,že článok zverejníte a problém vysvetlíte. 29.5.2016 Ďakujem!

Uvedenú skutočnosť sme zistili hneď po pokosení a dodávateľ prác musí vysadiť nanovo na pôvodné miesto okrasné kríky pozdĺž CBA obchodu v termíne do 30.6.2016.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

Podnet pre (ne)činnosť samosprávy

Uverejnené: 28. mája 2016

Dobrý deň, chcem sa opýtať do akého času ideme na sídlidku Drieňová, konkrétne na ulici J. Straku čakať na pokosenie trávy? Bývam na prízemí a možno už o týždeň budem mať trávu vyše pása pred balkónom. Za skorú činnosť samosprávy vopred ďakujem.

Zuzana

Omeškanie s kosením ako i nedostatky s oneskoreným odprataním pokosenej trávy sú riešené s poskytovateľom. Omeškanie kosenia má byť realizované tak, aby do 30.6. 2016 bolo vykonávané v súlade so schváleným harmonogramom.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

Spílené stromy na "Pátraku"

Uverejnené: 20. mája 2016

Dobrý deň. Mal by som dotaz ohľadne spílených stromov popri polorozpadnutom schodisku na "Pátrakau". Už tam ležia pekných pár týždňov a nejak sa nikto nemá k ich odprataniu. Kedy bude tento priestor vyčistený a či sa bude pokračovať v čistení, nakoľko náletov je tam požehnane a nachádzajú sa tam aj mŕtve stromy, ktoré by tiež mohli byť odstránené. Môže sa niekto kompetentný k tomuto problému vyjadriť? Ďakujem. p.s. To overovanie príspevku je otrasné......

Rastislav Tomus

Výrub stromov bol realizovaný SEZ a.s.. V týždni od 20.6.2016 je plánovaný odvoz spílených stromov a konárov.

Ing. Ján Hlinka, MsÚ - Odd. právne a SM

PRENOSNÝ SEMAFÓR

Uverejnené: 13. mája 2016

Dobrý deň, písal som sem otázku už pred niekoľkými týždňami, ale nevidím tu ani otázku ani odpoveď. Tak sa pýtam znovu. Prečo ste zjednosmernili ulicu, ktorá vedie okolo ERBu a Amfiteátru, namiesto toho, aby ste tam umiestnili prenosný semafór, ktorý by riadil premavku obojsmerne? Považujem to za arogantné a nesystémové riešenie. Hlavne vo večerných hodinách a v noci, keď tam jazdí len minimum áut, je to nezmyselné. Už niekoľko mojich známych tam dostalo pokutu. Za ďalší problém považujem, že obchádzka nie je zaznamenaná v mapách google a teda turisti sú z toho celkom zmetení a vobec nechápu ako sa dostať z mesta napr. k novému zámku. Je čierna skrinka fórum len pre otázky, na ktoré sa ľahko odpovedá, alebo je to naozaj pre Štiavničanov? S pozdravom Henri, obyvateľ Hornej Resly.

Henri

Dostali sme otázky od občanov prečo nenamontujeme semafór čiže svetelné signalizačné zariadenie. Aj takáto možnosť sa zvažovala. Ale tu je potrebné podrobnejšie vysvetliť negatíva, ktoré v našich pomeroch toto prináša. Svetelné signalizačné zariadenie je prenosné zariadenie a ako zdroj využíva akumulátorové batérie ako sú v automobiloch. Pokiaľ dôjde k poklesu kapacity napätia prednastavujú sa sami od seba. To znamená že by do úzkej ulice mohli naraz vyraziť z obidvoch smerov vozidlá a niekde sa stretnúť pričom by sa asi ťažko vyhli chaosu. Toto sme už v minulom období testovali a na menej významnom a frekventovanom mieste a bolo to veľmi zlé a náročné, jednoducho sa nám to neosvedčilo. Bez sústavnej služby na takomto zariadení ich stálej kontrole a nastavovaní nefungujú. Pokiaľ by takýmto spôsobom malo dôjsť k ohrozeniu bezpečnosti premávky zariadenie ktoré nebude fungovať na sto percent nenamontujeme. Zariadenia tohto druhu v Banskej Štiavnici a blízkom okolí podľa našich poznatkov nezabezpečuje žiadna spoločnosť. V ďalšom rade takáto služba by vyžadovala značné finančné prostriedky z obmedzeného rozpočtu na rekonštrukciu verejných priestranstiev. Ako najdôležitejším nedostatkom pokiaľ by boli namontované svetelné signalizačné zariadenia je ich umiestnenie. Motorové vozidlá ktoré budú odstavené na červenú pred semafórom musia stáť tak aby ešte vytvorili dostatočný prejazdný pruh pre oproti idúce vozidlá na zelenú. Priestor pri Frauenbergu do ulice Novozámocká a ani priestor na Radničnom námestí pri VÚB nie je taký aby sa tu mohli bez problémov zoraďovať vozidlá a pritom neprekážať vozidlám v iných smeroch prejazdu. Každé dopravné značenie a každé dopravné zariadenie ako aj celková zmena dopravného systému musí byť schválená Okresným riaditeľstvom policajného zboru, okresným dopravným inšpektorátom, ktorý po prejednaní tohto návrhu v tejto lokalite a za daných podmienok neodporúča takéto zariadenie osadiť.
Mesto zvážilo všetky okolnosti aj motoristov aj chodcov, ktorý vo zvýšenej miere prechádzajú cez ulicu Novozámocká a rozhodlo že pokiaľ by mali nastať komplikácie a môže dôjsť k ohrozeniu bezpečnosti premávky nebude meniť súčasnú obmedzenú dopravnú situáciu a nebude uvažovať ani s osadením svetelného signalizačného zariadenia.

Dušan Vahlandt, MsÚ - Odd. výstavby, ÚP a ŽP

separovanie odpadu

Uverejnené: 12. apríla 2016

Prosím Vás o prehodnotenie dodávky odpadových nádob na separovaný odpad pre bytovkou na Zigmundšachte. Boli nám zobraté kontejnery a dané ku ceste zvony na separovaný odpad. Ked si doma separujeme odpad do väščích vriec nedá sa to do zvonov dať, ani väčšie veci z prevádzok na Zigmundšachte. Ludia pomaly prestávajú odpad separovať Skúste to prosím prehodnotiť a vrátiť má tam znovu kontejnery na plasty. na papier aj na sklo. Ďakujem

Heilerová

Vzhľadom na zmenu legislatívy v odpadovom hospodárstve budú si musieť prevádzky riešiť odpady samostatne po 01.07.2016. Rozšírená zodpovednosť výrobcov sa týka len občanov.
Zvony nahradíme kontajnermi po ich definitívnom rozmiestnení ( aj vzhľadom k hore uvedenému ) do 30.06.2016.

S úctou
TS, m. p. B. Š. –Blahová.

Stromy

Uverejnené: 3. marca 2016

Dobrý deň, chcem sa opýtať z akého dôvodu majú byť vypílené stromy na ulici Dolná v celej aleji popri chodníku. Stromy sú nízkeho vzrastu, takže si myslím že nikomu nezavadzajú. Už vlani bolo vypílených dosť veľa stromov ktoré museli odstúpiť podľa mňa zbytočným búdkam na smeti. Áut, smradu, prachu a rôznych respiračných ochorení pribúda, stromov a zelene v meste ubúda. Som strašne znechutená a sklamaná.

Katarína

Dobrý deň,

stromy na ulici Dolná boli vyznačené z dôvodu zámeru revitalizácie zelene popri miestnej komunikácie.

Ing. Silvia Piliarová, MsÚ, Odd. výstavby, ÚP a ŽP

Zgazdované peniaze za posyp.

Uverejnené: 3. marca 2016

Už rok čakám na môj dopyt ohľadom zgazdovaných peňazí za úsporu posypového materiálu na cesty v sezóne zimy 2014/2015. Urgujem tento dopyt + k nemu pridávam aj dopyt ohľadom rovnako zgazdovaných peňazí za sezónu zimy 2015/2016. koľko sa zgazdovalo za tie dva obdobia a na čo sa to vynaložilo/vynaloží?

Mstislav Ďumbier

Odpoveď na otázku z čiernej skrinky:
V roku 2014 bola vyčíslená úspora na zimnej údržbe v meste B. Štiavnica vo výške 82 990 €. Úspora bola na nákupe posypového materiálu, na výkone zimnej údržby, ktorú mesto hradí Technickým službám, m.p. ale aj iným dodávateľom pokiaľ je to nutné pre sprejazdnenie komunikácií.
Uznesením mestského zastupiteľstva boli v rámci úpravy rozpočtu tieto prostriedky presunuté na nasledujúce položky rozpočtu mesta:
- Údržba miestnych komunikácií po zimnej sezóne 35 000 €
- Oprava Ulice Budovateľská 2 200 €
- Rekonštrukcia Ul. Kukučína 12 000 €
- Zvýšenie dotácie pre Materskú školu Bratská – úhrada energií 15 000 €
- Spolufinancovanie projektu, ktorým bol dobudovaný
Zberný dvor 13 800 €
- Spolufinancovanie projektov z Ministerstva kultúry SR 3 100 €
(kultúrne centrum, Belházyovský dom, Kaplnka sv. Anny)
- Nákup krovinorezu na verejnú zeleň 550 €
- Spolufinancovanie projektu Park Drieňová 1 340 €

Počas roku 2015 boli uznesením mestského zastupiteľstva tiež realizované presuny v rozpočte mesta, kde boli prostriedky zo zimnej údržby vo výške 18 500 € presunuté na:
- Spolufinancovanie nákupu snežnej frézy 6 500 €
- Údržba miestnych komunikácií po zime 5 000 €
- Presun na údržbu verejného osvetlenia 3 000 €
- Presun na prevádzku zberne šatstva 4 000 €
Ostatné rozpočtované výdavky boli vyčerpané na zimnú údržbu, v rámci ktorej bol nakúpený posypový materiál, vykonávaná zimná údržba, opravené mechanizmy Technických služieb, m. p., ktoré zabezpečujú zimnú údržbu a bola kúpená snežná fréza, ktorú tiež využívajú Technické služby, m. p. ako príspevková organizácia mesta. Zimná sezóna na prelome rokov 2015/2016 nie je ešte ekonomicky ukončená. Po vyhodnotení prvých mesiacov roku 2016 MsZ v prípade úspory nákladov na zimnú údržbu rozhodne, kde sa usporené prostriedky použijú.

Ing. Kamila Lievajová, vedúca Ekonomického oddelenia

Aby sa nazabudlo…

Uverejnené: 27. februára 2016

Dobrý deň, chcem len pripomenúť že ešte na jeseň minulého roka bola z mestského rozpočtu uvoľnená suma na výrub drevín v meste. Boli známe aj lokality, kde sa bude vypilovať a jednou z lokalít bolo aj vypílenie samonáletov na svahu za 120bj. na Križovatke. Doteraz sa tam ani vetvička nespílila a to ani nejdem hovoriť o tom bordeli čo je tam na tom svahu...

Občan

Dobrý deň,

danú lokalitu má mesto v pláne vypíliť a očistiť od samonáletov, ďakujeme za pripomenutie.

Ing. Silvia Piliarová, MsÚ, Odd. výstavby, ÚP a ŽP

Kino Akademik

Uverejnené: 24. februára 2016

Dávam podnet na zamyslenie, či by návštevnosť kina Akademik nebola vyššia, keby vchod do kina ostal otvorený aspoň 5 minút po začatí projekcie (kedy ešte väčšinou idú upútavky pred hlavnou kinoprojekciou). Konkrétne 23.2. som sa ocitla spoločne s ďalšími piatimi potencionálnymi návštevníkmi kina Akademik, ktorí docestovali za filmom zo ZV o 18:32 pred zamknutými dverami kina. Na zvonenie nikto nereagoval a veľká vďaka patrí ochotným pracovníkom mestskej polície, ktorí sa snažili pomôcť v snahe kontaktovať kompetentných. Je mi jasné, že sme meškali, ale bavíme sa o 2 minútach a o tom, že v kino nebolo obsadené ani do polovice kapacity miest. Veľmi ma mrzí, že som si film nemohla pozrieť a nebola som sama. Prosím vás o preverenie možnosti znovu premietnuť film, prípadne v budúcnosti nechať odomknutý vstup a možnosť návštevy kina aspoň "akademických" 10minút ľuďom, ktorí meškajú. Ďakujem za pochopenie

Valovičová

Dobrý deň,

v prípade, že meškáte na autobus alebo nestihnete otváracie hodiny v službách či obchode, spravidla asi neobviňujete vodiča, prípadne majiteľa obchodu či prevádzkovateľa služby z toho, že ste nemohli kúpiť tovar či využiť službu.
Podobné pravidlo platí aj v našom kine, ktoré sa snaží vychádzať v prvom rade v ústrety tým návštevníkom, ktorí chodia na predstavenia včas, často aj s 20 minútovým predstihom a trpezlivo naň čakajú. Prax v minulosti ukázala, že v prípade tolerovania 10 minútového oneskorenia sa návštevníci spoliehali na ďalších „akademických“ 10 minút. Rovnako nechýbali sťažnosti na to, že premietania nezačali v stanovenú hodinu.
Aj preto sme sa rozhodli postupovať striktne a výnimky sa dejú len pri tituloch s vysokou návštevnosťou, kedy môže byť meškanie spôsobené radmi pri pokladni.
Z týchto dôvodov momentálne neplánujeme žiadne zásadné zmeny v prevádzke kina Akademik. Hodiny predstavení sú zverejnené dlhodobo vopred a patrí k základnej etike, že návštevníci prichádzajú na predstavenie včas a svojím oneskoreným príchodom nerušia iných návštevníkov, ktorí naopak môžu mať problémy s neskorším začiatkom projekcií, alebo vyrušovaním po jej spustení.
Samozrejme nás mrzí, že ste sa na premietanie nedostali, ale nepovažujeme to za našu chybu.
V budúcnosti odporúčame plánovať príchod do kina „akademických“ 10 minút pred začiatkom predstavenia.
Film Saulov syn v dohľadnej dobre neplánujeme premietať. Tešíme sa na stretnutie s vami pri iných, iste zaujímavých tituloch, ktoré budeme uvádzať počas celého roka.

S pozdravom
Ing. Rastislav Marko, vedúci Odd. kultúry, športu a MK

Detské ihrisko na Drevenej ulici.

Uverejnené: 23. februára 2016

Chcela by som sa opýtať, či by nebolo možné trošku opraviť detské ihrisko na Drevenej dedine. Je vo veľmi zlom stave a preliezačka je už napoly zlomená v strede . Hrozí , že sa zlomí celkom a môžu sa tam detičky zraniť. Hojdačky sú celkom bez sedačiek a šmýkačku tiež treba opraviť. Ďakujem

Soňa Ivaničová

Dobrý deň,

v danej lokalite neprevádzkujeme žiadne detské ihrisko, ide pravdepodobne o pozostatky starších prvkov. Situáciu preveríme a v prípade, že tieto časti sú nebezpečné a nebudú spĺňať príslušné normy, dôjde k ich odstráneniu. Nevyhýbame sa ani diskusii o menšom novom ihrisku v tejto lokalite, avšak k tomu je potrebný dostatočne veľký záujem verejnosti o jeho zriadenie práve v tomto priestore. Ďakujeme za upozornenie.

Ing. Rastislav Marko, vedúci Odd. kultúry, športu a MK

Zametanie sidliska Drienova

Uverejnené: 7. februára 2016

Velmi pekne by som chcela poprosit pana riaditela Technickych sluzieb, aby zabezpecil vyzametanie chodnikov na sidlisku Drienova. Vsade zostala kopa kamienkov ma zimnom posype...

Obyvatelka sidliska Drienova

Vážení obyvatelia sídliska Drieňová,

vždy v prípade priaznivých poveternostných podmienok je vyzametaný priestor pred obchodným centrom CBA, ktoré slúži aj ako prechod do tunajšej nemocnice. Postupne sú zametané všetky chodníky, niektoré sú však prioritné, a to tie, ktoré občania využívajú najviac. Ide o chodník k obchodnému domu TESCO, chodníky na ul.Svobodu, Pátrovská, Dr.Straku, pred Materskou školou a Červeným krížom, kde sa nachádza aj vysunuté pracovisko pošty. Potom nasleduje vyzametanie chodníkov vedúcich k obchodu COOP Jednota a k Domovu dôchodcov.
Nakoľko ešte stále pretrváva zimné obdobie a počasie je stále veľmi premenlivé, nie všetky chodníky sa dajú naraz vyzametať.

Za pochopenie ďakujeme

JUDr. Gejza Volf, vedúci strediska ČM, Technické služby, m. p. Banská Štiavnica

Dlžník,neplatič

Uverejnené: 4. februára 2016

Dobrý den,chceli by sme sa opýtať,pani primátorka,či mestu nechýbaju peniaze.Náš sused má mestký byt a dlžobu na nom cez 4 000eur.Kompetntní o tom vedia.A chceli by sme sa ešte spýtať,či si može v mestkom byte robit stavebné upravy,tak ako to robil,bez vedomia mesta.Iní nájomníci mestkých bytov s takou dlžobou,by už boli dávno vysťahovaný.Jedná sa o byt na ulici Horná Huta č.27-33.Ako je možné,že pri výške nájomného 25eur mesačne,kompetentní dopustili,aby sa dlh vyšplhal na taku výšku.Navyše sa jedná o neprisposobivého a konfliktného suseda R.B.,ktorý tam býva aj s priatelkou M.P.,ktorá tam býva bez vedomia mesta.To mesto nemá žiadne žiadosti od slušných rodín na pridelenie bytu,ktorí by si to velmi vdačne vzali ,vyrovnali dlžobu a byt od mesta odkupili.Tým by mesto pomohlo slušnej rodine a rovnako by si aj mesto pomohlo nejakou finančnou čiastkou.Myslím,že odpoved a náležité opatrenia bude zaujímať nielen nás susedov,ale aj mnohé mladé rodiny,ktoré bojuju o prežitie,len preto,že bývaju v podnájmoch.Ďakujeme a vzhladom k záujmu širokej verejnosti čakáme na skoru odpoved´.

Nespokojní susedia

Ďakujeme za podnet. Vami uvádzané údaje sme preverili.

Bytová správa, s.r.o. Banská Štiavnica rieši nedoplatky jednotlivých nájomníkov individuálne so zohľadnením príčin vzniku nedoplatku tak, aby bola dlžná suma vyrovnaná. Pri dlhodobom neplatení nájmu a za služby spojené s užívaním bytu samozrejme započítavame príslušné úroky.
Odkúpiť predmetný byt môže podľa platnej legislatívy priamo len súčasný nájomník po splnení určitých podmienok. Iný záujemca môže byt získať po jeho uvoľnení len v obchodnej verejnej súťaži.
Stavebné úpravy realizované vo Vami opisovanom byte mali väčšinou charakter údržby a byt v žiadnom prípade neznehodnotili, skôr naopak. V prípade, ak máte problém s neprispôsobivým susedom je vhodné požiadať o pomoc mestskú, alebo štátnu políciu.
V posledných dvoch rokoch Mesto Banská Štiavnica odovzdalo do užívania 88 nových bytov a skoro všetci žiadatelia, ktorí splnili podmienky byt dostali.
Vzhľadom k tomu, že žiadostí je viac ako bytov sú tieto žiadosti chronologicky zoradené v evidencii žiadateľov o byt a Mesto Banská Štiavnica sa bude snažiť hľadať riešenia pre zabezpečenie bývania pre všetkých oprávnených žiadateľov o nájomný byt.
Toľko na vysvetlenie v stručnosti. Zároveň opakovane ponúkame možnosť každému, kto má akékoľvek otázky ohľadom bytov, aby sa s nimi obrátil na Mestský úrad, odd. právne a správy majetku alebo na Bytovú správu, s.r.o. Banská Štiavnica.

Marianna Orgoniová, MsÚ Banská Štiavnica, odd. PaSM a RNDr. Pavel Bačík, konateľ Bytovej správy, s.r.o. Banská Štiavnica

Plavanie –

Uverejnené: 3. februára 2016

Chcem sa opytat nase deti chodia pravidelne na plavecky kruzok na nasu plavaren. Robia dobre meno nielen nasim skolam ale aj uspesne reprezentuju mesto na kazdych pretekoch ktorych sa zucastnia. Je to usilie deti, rodicov v neposlednom rade trenerom. A PRETO SA PYTAME? Je az taky velky problem pre mesto a Mestsky bytovy podnik Banska Stiavnica vyhoviet ziadosti ktora bola podana? Ziadost sa tykala vyluky verejnosti pocas plaveckeho treningu od 15.00 hod do 17.00 hod. Na ziadost bolo odpovedane v zmysle ze maju plavci uvolnovat drahy podla poctu verejnosti, ktora pride pocas treningu. Je az taky velky problem vylucit verejnost na dve hodiny. Pocas treningu byva na plaveckom od 20 do 35 deti. Tlacia sa v styroch drahach. Kazdy clovek by to podla nas pochopil. Keby sa dal oznam na plavaren ze pocas tychto dvoch hodin su drahy k dispozicii len plavcom, nic hrozne by sa nestalo. A uprimne verim ze ludia by to pochopili. Preto verime ze mesto v spolupraci s Bytovym podnikom budu napomocne pri vyrieseni nasej otazky. Dakujeme . Rodicia deti s plaveckeho klubu Chladna, Kasiarova, Buzalkova, Domanikova.

Rodicia deti Chladna, Kasiarova, Buzalkova, Domanikova

Vážení rodičia,

Bytová správa s.r.o. ( Mestský bytový podnik zanikol v roku 2000) prevzala plaváreň príkazom- príkaznou zmluvou v roku 2009. Plaváreň je v prevádzke 10 mesiacov v roku,6 dní v týždni; oproti predchádzajúcim ôsmym mesiacom. Na prevádzku Mesto prispieva od roku 2009 sumou 100 000 € ročne, pričom všetky príjmy z plavárne sa môžu použiť len v plavárni. Súčasťou prevádzky plavárne je samozrejme aj dodávka vody a elektriny pre nocľaháreň bezdomovcov. Hospodárenie je na hranici straty.

Do roku 2009 bola prevádzkovateľom nezisková organizácia, ktorej základ tvorili členovia plaveckého klubu. Ďalšiu prevádzku plavárne tento prevádzkovateľ nebol schopný zabezpečiť .

Plaváreň od roku 2009 slúži okrem členov plaveckého klubu aj dôchodcom, príslušníkom silových zložiek, školám a verejnosti. Plavci majú na tréningy vyčlenené hodiny ráno od 6.00 do 7.30 bezplatne. V poobedných hodinách sú plavci v plavárni za zľavnené vstupné (12,5 % z ceny pre verejnosť). Pôvodne trénovali od 17.00. do 19.00. Po žiadosti plavcov boli hodiny tréningu upravené na čas od 15.00. do 17.00. Na jeseň v roku 2015 plavecký klub poslal žiadosť Mestu Banská Štiavnica s požiadavkou na všetky dráhy v bazéne. Na základe tejto žiadosti Bytová správa s.r.o. vykonala prieskum využiteľnosti bazéna plavcami a verejnosťou od 15.00. do 17.00. Na základe výsledku prieskumu bol upravený počet dráh pridelených plavcom a verejnosti na súčasný stav. Bytová správa s.r.o. musí brať do úvahy nielen záujem plaveckého klubu, ale aj záujem ostatných návštevníkov a samozrejme aj možnosti rozpočtu plavárne. Po úprave otváracích hodín podľa Vašej požiadavky by poklesli tržby, čo by vyvolalo stratu, museli by sme upraviť aj pracovnú dobu niektorých zamestnancov, nakoľko počas tréningu za plavcov zodpovedajú tréneri. Nikto zo zainteresovaných nenaniesol požiadavku navýšenia príspevku pre prevádzku plavárne na rok 2016 pri schvaľovaní rozpočtu mesta na rok 2016 z dôvodu zmeny otváracích hodín pre verejnosť. Skoro každý rok dokonca dávali niektorí poslanci mestského zastupiteľstva návrh na zníženie dotácie na prevádzku, tento rok to našťastie nebolo.

Riešenie problému vidím okrem Vami navrhovaného vyčlenenia bazéna pre plavcov od 15.00 do 17.00 aj v možnosti prenájmu celého bazéna v uvedenom čase za úhradu alebo v možnosti rozdelenia skupiny plavcov na niekoľko častí. Tiež je možnosť využívať bazén v menej lukratívnom čase. Bytová správa s.r.o. sa nebráni ani odovzdaniu prevádzky plavárne plaveckému klubu (samozrejme po schválení v mestskom zastupiteľstve).

Na plavecký klub prispelo mesto v roku 2015sumou 3000 €. Centrum voľného času, pod hlavičkou ktorého plavecký krúžok pracuje, disponuje sumou 92,78 € na žiaka ročne a naviac časť žiakov prinesie vzdelávací poukaz v hodnote 30 € na 10 mesiacov. Plavecký klub bezplatné užíva časť priestorov v budove plavárne. Podľa mojich zistení plavecký krúžok vedie jeden vedúci ( platený centrom voľného času).Do krúžku je zapísaných spolu 60 detí, ktoré sú rozdelené do skupín po osem zverencov. Každá skupina je v bazéne1 x za týždeň, 45 minút. Plavecký krúžok s Vami udávaným počtom detí (20 až 35 detí naraz v bazéne) by podľa smernice ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu mali zabezpečovať dvaja až štyria vedúci, nakoľko smernica pripúšťa maximálny počet 10 zverencov na jedného vedúceho.

Vážení rodičia,

vážim si prácu všetkých, ktorí pracujú s deťmi a mládežou, vážim si úsilie aj Vás rodičov. Sám som niekoľko rokov pracoval ako vedúci krúžku. Myslím si, že dosiahnuté úspechy plavcov by neexistovali bez výraznej podpory mesta a jeho organizácií. Som prekvapený z Vášho spôsobu hľadania riešenia problému prostredníctvom čiernej skrinky. Nikdy som neodmietol priame rokovanie a ani som sa priamemu rokovaniu nevyhýbal, preto navrhujem riešenie problému tam, kde problém vzniká. Váš príspevok do čiernej skrinky vyvolal množstvo otázok, na ktoré odpovede môže dať len spoločné rokovanie zástupcov Centra voľného času, zástupcov plaveckého klubu, mesta Banská Štiavnica, Bytovej správy s.r.o. a možno aj Vás, rodičov.


RNDr. Pavel Bačík, konateľ Bytovej správy, s.r.o.

Špina a blato z posypu

Uverejnené: 1. februára 2016

Po čase som sa opäť vrátil nakrátko do rodného mesta a musím skonštatovať, že v čistote mesta sa nič, ale naozaj nič, nezmenilo. Sneh nie je tri týždne, nemrzne dva týždne ale nikde nevidno upratovacie autá, ktoré by zametali zimný posyp. Vidno iba štrk a blato. Posyp bude zbytočný na ceste, ak znova nasneží, pod snehom nemá protišmykový efekt. Všade na svete posyp okamžite čistia, čo má niekoľko účinkov: 1. ušetrí sa na posype, keďže je ho znova možné použiť 2. ušetrí sa na upratovaní po zime (teda v prípade, že ho naozaj poriadne chce mesto odstrániť) 3. je stále poriadok a netvorí sa blato. Čo vlastne robia pracovníci zodpovední za upratovanie mesta v tomto období? Čítal som, že máte aj nové upratovacie autá? Prečo nepracuju?

Martin N.

Vážený pán Martin N.,

ďakujeme za ekonomickú analýzu, ale nemôžem s Vami vo všetkom súhlasiť, najmä o protišmykovom efekte. Ak napadne nový sneh na nepozametanú drvu ( posypový materiál ), má táto drva výrazný protišmykový efekt, najmä vtedy, keď je napadnutá vrstva snehu do výšky 2-3 cm. Neskôr je nutné znovu posypať chodníky a miestne komunikácie.
V prípade priaznivých poveternostných podmienok je v centrálnej mestskej zóne ( CMZ ) zametaný použitý posypový materiál, ktorý sa následne používa na vysprávkovanie jám v okrajových častiach mesta.
Iste každý pochopí, že ešte stále trvá zimné obdobie, počasie je veľmi premenlivé a všetky cesty sa ihneď pozametať nedajú.

Za pochopenie ďakujeme

JUDr. Gejza Volf, vedúci strediska ČM, Technické služby, m. p. Banská Štiavnica

Stromy na ulici učiteľská 2, 4 a 6

Uverejnené: 23. januára 2016

Nič iné vás nenapadá, len vypíliť...to že tie stromy poskytujú úkryt vtákom, ktoré vás zbavia dotieravého hmyzu,to že tie stromy bránia hluku,to že tie stromy pohlcujú prach,smog, to nikoho netrápi,ide vám len o to aby ste VY mali čisto,a náhodou vám dačo nepadlo na váš majetok,aby ste nemuseli pohnúť zadkom a upratať si balkón,aby ste zbytočne nemíňali peniaze na tieto aktivity. Zaslúžite si to isté, čo chcete urobiť tým stromom!!!Ste nevzdelaný a a myslíte len sami na seba. Apropo, vypílenie vôbec neschválila nadpolovičná väčšina obyvateľov daných vchodov.

štefan kniška

Vážený pán Kniška,

schôdza vlastníkov bytov a nebytových priestorov bytového domu Učiteľská 2,4,6 sa konala 2.2.2016. Na schôdzi bolo prijaté právoplatné uznesenie o vypílení briez. ( zákon požaduje schválenie nadpolovičnou väčšinou prítomných vlastníkov). Vaše meno sme medzi oprávnenými hlasovať nenašli. Na schôdzi všetci prítomní vlastníci schválili vypílenie minimálne briez, ktoré ohrozujú parkované automobily.

Ing. Silvia Piliarová, MsÚ, Odd. výstavby, ÚP a ŽP

JÁROK

Uverejnené: 10. januára 2016

Dobrý večer mňa by zaujímalo: Na ulici Sama Chalupku sa nachádza jarok pred tým sa tam sypali rôzne smeti to je v poriadku že sa to zrušilo. Len by ma zaujímalo či sa tam môže vysypávať: lístie zo stromov, konáre , alebo kamene či hlina?

JUDr. Jenčak

Dobrý deň,
v zmysle § 13 písm. a) zákona NR SR č. 79/2015 Z.z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa zakazuje uložiť alebo ponechať odpad na inom mieste ako na mieste na to určenom. Bližšie nešpecifikovaný jarok slúži pravdepodobne na odvádzanie vôd z povrchového odtoku (voda zo zrážok, ktorá nevsiakla do zeme) a teda nepredstavuje miesto určené na uloženie alebo ponechanie odpadu.

Ing. Silvia Piliarová, MsÚ, Odd. výstavby, ÚP a ŽP