Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

uvitanie do života

Uverejnené: 7. decembra 2013

Chcela by som sa opýtať, či bude uvítanie do života pre detičky. Nepodarilo a mi o tom nájsť nijaké informácie.

Hromadné uvítania do života sa robia priebežne počas celého roka. Najbližšie sa uskutoční v mesiaci január 2014. Ak máte záujem, môžete si požiadať o individuálne uvítanie do života u zodpovednej pracovníčky MsÚ p. Simonidesovej na tel. čísle 694 9635.

A. Benediktyová, sekretariát primátorky

oznámenie o úmrtí

Uverejnené: 31. októbra 2013

Dobrý deň, nebolo by možné zverejnovať oznam o úmrtí aj na stránke mesta?

Anna

Myslím si že smrť blízkeho znamená zmenu v živote pozostalých s ktorou sa musia vyrovnať. Niekto sa s tým vyrovnáva sám, niekto v spoločenstve svojich blízkych a priateľov. Podelenie sa so stratou blízkej osoby v širšom okruhu ľudí je subjektívne rozhodnutie pozostalých. Samospráva mesta na základe viacerých požiadaviek občanov poskytuje v informačných tabuliach mesta pre subjekty realizujúce pohrebné služby v našom meste priestor na zverejňovanie smútočného oznámenia. Deje sa tak v najľudnatejších častiach mesta na sídlisku Juh (Križovatka) a na sídlisku Drieňová . Zverejnenie smútočného oznámenia (parte) je objednanou službou realizovanou pohrebnou službou.
Zo strany širšej občianskej spoločnosti ani pohrebných služieb pôsobiacich v našom meste nebola prezentovaná myšlienka vytvoriť na webe samosprávy priestor pre zverejňovanie smútočných oznámení .
Na internete sa takáto smutná udalosť zverejňuje cielene užívateľom stránky - členom spoločenstva ktorého súčasťou bol aj zomrelí napr. športový klub, záujmové združenie atď..
Ing. Jaromír Piliar
ved. odd. organizačného VSaSV

drienova klzisko

Uverejnené: 24. októbra 2013

dobry den chcela by som sa opytat ze ci sa bude prevackovat tento rok klzisko na sidlisku drienova,o ktore sa stara p.gazda ml.

Dobrý deň,

v tejto chvíli ešte nie je uzavretá dohoda o tom, či pán Gazda ml. spolu s ďalšími dobrovoľníkmi bude klzisko prevádzkovať. Snahou mesta je dospieť k takejto dohode v krátkom čase.

Ing. R. Marko

nočné osvetlenie

Uverejnené: 10. októbra 2013

Dobrý deň, Na ulici 1 mája č.10 a č.11 nesvieti už vyše týždňa pouličná lampa. ďakujem

občanka

Dobrý deň,

Uvedené poruchy verejného osvetlenia ( ďalej VO ) na ul.1 mája č.10,11 som obdržal až dňa 22.10.2013, kedy boli zaevidované do knihy porúch, nachádzajúcej sa na Technických službách, m.p. stredisko č.2.Ihneď v nasledujúci deň, 23.10.2013 boli uvedené poruchy obratom odstránené a verejné osvetlenie na uvedenej ulici svieti.

Do pozornosti občana dávam, že poruchy na VO sa nahlasujú priamo na TS,m.p. a to na tel. čísla 045 6922243, alebo 0905 462356 z dôvodu okamžitého reagovania opravy VO.

Ďakujem

JUDr Gejza Volf

združená škola

Uverejnené: 7. októbra 2013

Dobrý deň. Chcem sa opýtať či je pravda že na Povrazník do budovy bývalej Združenej školy a na býv. internáty sa majú sťahovať sociálne slabší obyvatelia a hlavne obyvatelia Šobova? Ak ano prečo práve tam, medzi rodinné domy a k blízkosti domova dôchodcov.

Prvých 48 bytov na Povrazníku by malo byť skolaudovaných do konca r. 2013. Tieto byty sú t. č. vlastníctvom stavebnej spoločnosti, ktorá ich rekonštruuje a po ich kolaudácii ich mesto mieni odkúpiť do svojho vlastníctva s podmienkou, že mu bude poskytnutá nenávratná finančná dotácia od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja a úver zo Štátneho fondu rozvoja bývania. Žiadatelia o byt, ktorí majú evidovanú žiadosť o pridelenie bytu, budú vyzvaní k tomu, aby potvrdili svoj záujem o takýto byt a zároveň predložili doklady potrebné k zisteniu splnenia kritérií pre pridelenie bytu stanovené zákonom NR SR č. 443/2010 Z. z. v platnom znení a Všeobecne záväzným nariadením Mesta Banská Štiavnica. Občania, ktorí majú záujem o takýto byt a ešte nemajú podanú žiadosť o pridelenie bytu, si môžu podávať žiadosti o pridelenie bytu na Mestský úrad v Banskej Štiavnici. Tieto žiadosti budú zaradené do evidencie a žiadatelia budú aktuálne vyzvaní k predloženiu dokladov pre posúdenie splnenia kritérií pre pridelenie bytu. Medzi základné kritériá pre pridelenie bytu patrí výška príjmu, ktorá nesmie presiahnuť trojnásobok životného minima, ale zároveň žiadateľ musí preukázať schopnosť platenia nájomného; podmienka, že žiadateľ nie je v Banskej Štiavnici vlastníkom bytu alebo rodinného domu a že nemá žiadne záväzky voči Mestu Banská Štiavnica a Mestom zriadeným organizáciám, zároveň záujemcovia pred uzatvorením nájomnej zmluvy budú musieť zložiť finančnú zábezpeku, podľa platného Všeobecne záväzného nariadenia Mesta Banská Štiavnica vo výške v rozpätí od troj do šesť mesačného nájomného. Žiadať o byt môžu aj osoby, ktoré nemajú v Banskej Štiavnici trvalý pobyt.
Informácia o tom, že na Povrazník budú presťahovaní nájomníci z Ul. Šobov sa nezakladá na pravde, byty sa budú prideľovať podľa kritérií v súlade s platným Všeobecne záväzným nariadením, podobne ako sa prideľovali nové byty na sídlisku Drieňová.

Oľga Nigríniová, MsÚ odd. právne a správy majetku.

Fotoreportáže.

Uverejnené: 26. septembra 2013

Dobrý deň. Chcem sa opýtať,z akého dôvodu nie sú fotoreportáže zo zaujímavých podujatiach,ako Počúvadlo - netradičné plavidlá,Salamander-sprievod a pod.Ak je to na inej stránke tak na akej. Ďakujem.

Fotoreportáže na stránke mesta vznikajú z podujatí a aktivít, ktoré organizuje Mesto Banská Štiavnica, prípadne aj z iných aktivít a podujatí, pokiaľ ich dodajú organizátori. Fotoreportáž zo Salamandrových dní bola zverejnená oneskorene, keďže sme testovali upravený web banskastiavnica.sk, zverejnená bola 24.9. 2013. Fotoreportáž z podujatia Utopenec sme od organizátorov nedostali, preto sa ani nemohla neobjaviť na stránke mesta.

S pozdravom,

Ing. Rastislav Marko

Asfaltovanie ciest Horna a Dolna Resla

Uverejnené: 15. septembra 2013

Dobry den prajem. Clovek, ktory prejde po spomenutych uliciach nevie, ci sa ma smiat, ci plakat. Pisem o oprave ciest asfaltovanim. Pravdepodobne nikto z obyvatelov nechape schemu, podla ktorej sa zvolilo co sa opravi, co nie. System tu flak, tam flak, tu 5 metrov jednoliatej novej vrstvy potom 2 metre stary asfalt a potom zase jednoliaty novy kus je chaoticky a myslim, ze skor na skodu, ako uzitok. To nepisem o tom, ze niektore relativne dobre useky sa spravili nanovo a niektore problemove sa vynechali. A ked si k tomu vsetkemu pridam fakt, ze v najblizsom case, pravdepodobne uz na buduci rok sa na ulici Dolna Resla bude rekonstruovat kanalizacny system mi pride cele toto zbytocne min. na spomenutom useku.

obyvatel Hornej a Dolnej Resly

Vážený obyvateľ Hornej a Dolnej Resly,
nerozumiem tomu, čo píšete vo svojom príspevku a nie je to vôbec na smiech, ale skôr na chválu, pretože oprava spomenutých úsekov ciest sa musela urobiť opravou celého povrchu len na určitých miestach a niekde postačovali len lokálne opravy výtlkov. Hlavným dôvodom, prečo sme urobili len určité úseky cesty bola skutočnosť, že v zimnom období už nebolo možné vykonávať, hlavne v stúpaní z Dolnej Resly, zimnú údržbu tejto komunikácie, pretože zostávali vo vyjazdených koľajach časti snehu a ľadu, cez ktoré sa následne nedalo jazdiť s vozidlami. Každý úsek, ktorý sme vybrali bol dôkladne zvažovaný a zhodli sme sa na nich aj s realizátorom prác, teda malo to svoje opodstatnenie a rácio. Nie je pravdou, že je to výmysel Mesta. Vytipovali sme tie najhoršie stúpania a úseky, ktoré to potrebovali a na druhej strane môžeme opravovať cesty v takom rozsahu, na ktoré máme finančné možnosti. Taktiež nie je pravdou, že sa má robiť v najbližšom čase kanalizácia na Ulici Dolná Resla. Čo sa týka opráv výtlkov v úseku od penziónu Resla smerom k Frauenbergu, teda popod cintoríny, sú opravené len výtlky, ktoré nám neboli zaúčtované, teda použili sme nie celopovrchovú úpravu, ale len opravu jám a výtlkov, ktoré tvorili nebezpečné úseky. Preto to možno vyzerá divne, ale ak nám to bolo opravené bezplatne popri ostatnej práci, tak sme len radi. Na záver len dodám, že niektoré úseky sme neurobili v celej šírke vozovky, ale nechávali sme na krajnici cca 15 cm priestor bez nového asfaltu a to z toho dôvodu, že sú tam nebezpečné oporné múry, ktoré by pod vplyvom valcovania nového asfaltu mohli byť narušené. Myslíme si, že väčšinu občanov bývajúcich v tejto časti mesta sme potešili a pevne vetrím, že v nasledujúcom roku opravíme aj ďalšie časti vozoviek na Dolnej a Hornej Resle k spokojnosti občanov.

JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky

Bežky

Uverejnené: 10. septembra 2013

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či bude tento rok zabezpečená úprava bežkárskych tratí z Červenej studne smerom na sedlo Pleso, resp. nejaké ďalšie trasy. Kto bude zabezpečovať úpravu trás a v akých intervaloch sa bude vykonávať ich údržba. Ďakujem za odpoveď.

Miloš Janovský

Dobrý deň pán Janovský,

úpravu bežkárskych tratí v zimnej sezóne organizačne zabezpečí Oblastná organizácia cestovného ruchu Banská Štiavnica, Mesto Banská Štiavnica v spolupráci so Salamandra Resort a dobrovoľníkmi - bežkármi zo Štiavnice. Podobný model sme použili už v minulej sezóne. Po obhliadke terénu sme zvolili trasu z Červenej studne po Dolnohodrušskom jarku k zjazdovke a po náučnom chodníku Geoparku späť. V krátkej dobe uskutočníme stretnutie partnerov, aby sme dotiahli podrobnosti. Túto trasu budeme upravovať pre klasickú techniku v závislosti od snehových podmienok a počasia, tak, aby bola zjazdná v priebehu celej bežkárskej sezóny. Ešte pred začatím sezóny plánujeme trasy pripraviť.
Zaoberáme sa tiež budúcnosťou bežeckého lyžovania v širšom kontexte dlhodobej udržateľnosti voľnočasových aktivít v prírode, o výsledkoch budeme informovať prostredníctvom Štiavnických novín. Ak máte viac otázok, alebo návrhov, obráťte sa prosím priamo na mňa.

S pozdravom

Igor Kuhn
Región Banská Štiavnica
0918 638 675

Najomny byt

Uverejnené: 31. augusta 2013

Dobry den, mam otazku. Ako je mozne, ze ziadatelka o najomny byt, ktory jej bol prideleny sa medzicasom stala aj majitelkou rodinneho domu a napriek tomu je stale aj najomnickou najomneho bytu, ktory dava do prenajmu? Nebolo jednou z podmienok nemat vo vlastnictve nehnutelnost, alebo nie na kazdeho je rovnaky meter? Nema uz mesto ziadatelou o byty, ze moze niekto na mestskom byte este aj zarabat a davat ho do podnajmu tretej osobe? Ja osobne byvam v podnajme, ziadala som aj o byt a myslim, ze niesom jedina, ktora by bola vdacna, keby jej bol taky byt prideleny.. Dakujem

citatelka

Vážená čitateľka,

Mesto Banská Štiavnica, prideľuje nájomné byty v súlade s platným Všeobecne záväzným nariadením Mesta Banská Štiavnica o prideľovaní a hospodárení s nájomnými bytmi vo vlastníctve mesta ( ďalej len VZN). Máte pravdu, že podmienkou pre pridelenie bytu je skutočnosť, že žiadateľ nesmie byť vlastníkom rodinného domu, resp. bytu na území mesta. Môže sa stať, tak ako píšete vo svojom podnete, že počas nájmu bytu sa nájomník stane aj vlastníkom rodinného domu (dedením, darom, kúpou a pod.), Mesto nedostáva z katastra nehnuteľností oznámenie o vlastníckych vzťahoch, preto na takúto skutočnosť nevie obratom reagovať a preto sa byty prideľujú na dobu určitú a to najviac na tri roky, kedy nájomníci opakovane musia predložiť doklady, podľa ktorých sa posúdi, či naďalej spĺňajú podmienky podľa VZN a zároveň sa preveruje aj skutočnosť, či nie sú vlastníkmi rodinného domu alebo bytu na území mesta. Prenajímateľ bytov nemôže pravidelne, napr. mesačne lustrovať majetkové pomery nájomníkov.
V prípade, ak máte vedomosť o konkrétnom prípade, bolo by z Vašej strany vhodnejšie toto diskrétne oznámiť Mestskému úradu, ako voliť neadresný spôsob formou čiernej skrinky, z ktorého nevieme posúdiť ani to v ktorom bytovom dome by mohol byť takýto nájomník.
O.Nigríniová, odd. právne a správy majetku MsÚ.

DETSKé IHRISKO

Uverejnené: 17. augusta 2013

CHCELA BY SOM SA OPíTAT KOMPETENTNýCH KOLKO NáS DANOVýCH POPLATNíKOV STáLA VýSTAVBA DETSKéHO IHRISKA NA SUCHOM TAJCHU?A KTO SA O TO STARá?DREVO JE PREHNITé V PRIEBEHU NIEKOLKýCH PáR VROKOV,MYSLíM NA TO ABY SA TAM NESTAL NEJAKY URAZ.DAKUJEM BLAžA

BLAžA

Priestor pre deti na Suchom tajchu nie je detským ihriskom v zmysle technických noriem platných SR. Ide o niekoľko zväčša drevených stavieb, ktoré boli vybudované v minulosti dobrovoľnícky členmi OZ Salamandra, pričom mesto prispelo na budovanie v roku 2009 sumou 952 €, za ktorú boli vytvorené preliezačka so slnkom a hojdačka, vahadlová hojdačka, hojdačka s reťazou a pneumatiková prekážková dráha. Keďže ani jedno z týchto zariadení nemá platný certifikát, ktorý je potrebný pre jeho prevádzku pre verejnosť, v mesiaci september bude vykonaná na tomto mieste, ale aj na dvoch ďalších miestach obhliadka špecializovanou firmou. Od tejto obhliadky očakávame, že určí rozsah potrebných zmien pre „legalizáciu“ ihriska. Prvky, ktoré nebude možné zlegalizovať budú z priestoru odstránené, keďže by mohli ohroziť zdravie detí a mládeže. Po vykonaní týchto zmien, opráv a doplnení budeme chápať toto detské ihrisko ako plnohodnotný, legálny a bezpečný priestor pre trávenie voľného času detí, ktorým momentálne nie je.

S pozdravom,

Ing. Rastislav Marko

Salamander

Uverejnené: 11. augusta 2013

Dobrý deň chcem sa opýtat ako to bude s tochto ročným salamandrovým sprievodom či sa da prihlásiť alebo nie . Ďakujem...

občanka

Dobrý deň,

vítame Váš záujem o účasť v Salamandrovom sprievode. Prihlásiť sa môžete osobne u Ing. Dalmy Štepánekovej, alebo u Mgr. Jána Petríka na Oddelení kultúry, športu a mediálnej komunikácie (Kultúrne centrum, Kammerhofská 1). Bližšie informácie na tel. čísle 045-6790362.

Andrea Benediktyová,
sekretariát primátorky

nočné osvetlenie

Uverejnené: 6. augusta 2013

Dobrý deň.Chcela by som vedieť prečo už pár dní nesvieti v časti Povrazník a Štefultov pouličné osvetlenie. Chodím večer pešo z práce a cesta od UP na Štefultov je po tme veľmi nepríjemná a asi aj nebezpečná, nakoľko popri ceste nie sú chodníky.

Uvedený úsek verejného osvetlenie nemá automatickú signalizáciu poruchy a preto je potrebné zistenú poruchu nahlásiť. Ďakujeme za oznámenie, osvetlenie bude opravené v zmysle poradovníka. Môžete nahlasovať priamo na prevádzkovateľa verejného osvetlenia – Technické služby, m. p. B. Štiavnica na tel. 045 6922243, 0905491034.
S úctou P. Heiler.

Sídlisko Drieňová

Uverejnené: 29. júla 2013

Dobrý deň, rád by som sa spýtal prečo všetky investičné akcie mesta sa robia len na sídlisku Drieňová? Napríklad: Nové verejné osvetlenie, nový park na Drieňovej, nové nájomné byty... Ostatný občania mesta si môžu myslieť že samospráva myslí len na toto sídlisko a myslím si to aj ja! Prečo sa namiesto toľkých vecí na Drieňovej nespraví aspoň jedna investičná akcia na Križovatke, Pod Kalváriou, na Štefultove a ostatných mestských častiach. Ak nabudúce by sa mala robiť ďalšia investičná akcia na Drieňovej tak radšej toto sídlisko premenujte na Hlavnú mestskú časť tohoto "mesta".

Peter L.

Vážený pán Peter L.,

mrzí ma, že si to myslíte. Určite ste si všimli, že sa nerobí len na Drieňovej, ale aj v ďalších častiach mesta a to v blízkosti Križovatky sa stavia obyvateľmi dlho očakávané obchodné zariadenie Lidl, Pod Kalváriou sa realizujú nové autobusové čakárne, v starej historickej časti mesta sa buduje kanalizácia Ul. Spojná, Katova, Vodárenská, Licharda atď., bude realizovaná povrchová úprava miestnej komunikácie Na Zigmund šachtu, na Štefultove sa bude realizovať povrchová úprava časti miestnej komunikácie Ul. Krčméryho. To som vymenovala len niektoré, tie väčšie akcie. Nedá mi nespomenúť, že projekčne sme pripravili pokračovanie rekonštrukcie verejného osvetlenia obchvatu v trase Pod Kalváriou - Križovatka. V minulom roku sme v blízkosti Križovatky na Juhu vybudovali nové viacúčelové ihrisko pri ZŠ J. Horáka, ktoré slúži aj širokej verejnosti a v zimnom období bolo veľmi navštevované na ňom realizované klzisko. Určite ani na jednu časť mesta sa nezabúda, ale nedá sa všetko riešiť naraz. Skôr by som uvítala Váš názor, čo by ste odporúčali v prvom rade realizovať v tejto časti mesta. Veľmi rada prijmem Váš podnet. Verím, že spoločnými silami sa nám podarí zlepšiť hlavne životné prostredie na sídlisku Juh.
Ďakujem za podnet a želám všetko dobré.

S pozdravom
Nadežda Babiaková, primátorka mesta Banská Štiavnica

park na Drieňovej

Uverejnené: 27. júla 2013

pekný deň Vám prajem. Je to velmi pekné ako sa rozplánovala realizácia parku na sídlisku,ale stále sa neviem vyznať z nákresu,že kde je teraz pri zelenom činžiaku parkoviko,,akože" pretože parkovanie je na lúke, a na výkrese sú vyznačené stromy. Bude sa riešiť i táto otázka o parkovaní vozidiel? Sme starší a naše deti tiež rastú a už teraz je bežné, že tu v rodinách majú 2-3 autá a to nehovoriac o výkendoch a sviatkoch ked sa tu schádzajú rodiny a nedá sa tu zaparkovať aj keď tu bývame !

Stanislav

Pán Stanislav,

Projekt revitalizácie parku na sídlisku Drieňová v miestach za zeleným činžiakom nerieši parkovisko, ale rieši plochy zelene ďalej od činžiaku, za prístupovou cestou do garáží v zelenom činžiaku. V blízkosti bytových domov na Učiteľskej ulici sa nachádza niekoľko odstavných parkovacích plôch, ktoré môžete využívať.


Odd. výstavby, ÚP a ŽP, Ing. Kladivíková

rušenie nočného kľudu

Uverejnené: 15. júla 2013

Dobrý deň, chcem touto cestou upozorniť vedenia Mesta Banská Štiavnica, na porušovanie článku 7 ods.3 a 4 VZN č. 4/2011 o čistote mesta a verejnom poriadku. Jedná sa o chatovú časť Počuvadlianske jazero, kde rekreanti v chatách Hron a Svitáčik narušujú nočný kľud tým, že po 22.00 hodine naďalej používajú hlasnú hudbu a megafón. Hlasný hluk sa rozlieha do širokého okolia a myslím si, že ani lesným zvieratám tento hluk v CHKO neprospieva. Tento problém sa opakuje každý rok, i napriek upozorneniam prevádzkovateľov uvedených chát ku náprave nedošlo. Žiadam o urýchlené riešenie tohto problému. Ďakujem

jeden z mnohých nespokojných majiteľov chaty, ktorý si chcú vo svojej nehnuteľnosti oddychnuť v lone

Na základe Vášho podnetu týkajúceho sa porušovania článku 7 ods.3 a 4 VZN č. 4/2011 o čistote mesta a verejnom poriadku v chatovej oblasti Počúvadlianske jazero konkrétne v chatách Hron a Svitáčik, kde rekreanti narúšajú nočný kľud tým, že po 22.00 hod. naďalej používajú hlasnú hudbu a megafón. Mestská polícia Banská Štiavnica vykonala kontrolu v danej lokalite, ktorou nebolo zistené porušenie nočného kľudu po 22.00 hod., ale bolo zistené, že hudba a megafón je používaný hlavne v poobedňajších a večerných hodinách pri organizovaní športových a kultúrnych podujatí.. Vzhľadom k tomu, že hudba a megafón sú používané do 22.00 hod., tieto zistené poznatky boli odstúpené vecne príslušnému orgánu a to Úradu regionálneho verejného zdravotníctva v Žiari nad Hronom.


Mgr. Vladimír Kratoš
Náčelník MsPo

Kosenie

Uverejnené: 15. júla 2013

Prečo mesto sa vôbec nestará o niektoré svoje parcely, ktoré iba zarastajú obrovskou burinou a náletovými drevinami. Dokonca niektoré tieto pozemky sa nachádzajú aj na sídliskách medzi panelákmi kde sú niektorý ľudia alergický na burinu na týchto zanedbaných plochách. A každý vlastník sa musí starať o svoj pozemok tak, aby neohrozoval zdravie ľudí poprípadne majetok. Na mesto UNESCO by sa v tomto smere nemalo šetriť ak chceme mať krásne mesto. Častokrát stačí o pokosiť iba raz alebo dvakrát do roka, a nie nechať zarastať celé roky.

Mesto Banská Štiavnica pozemky, ktoré treba v letnom období kosiť, zabezpečuje kosením na základe uzatvorených zmlúv.
V tomto kalendárnom roku je priebeh prác narušený vplyvom počasia. V jarných mesiacoch prevládalo mokré počasie s intenzívnymi dažďami. V tomto období nebolo možno kosenie prevádzať a je pravda, že porast v dôsledku vlahy narástol a kosenie s časovým oneskorením začalo postupne prebiehať v celom Meste Banská Štiavnica.
V súčasnom období sú trávnaté plochy, ktoré patria do vlastníctva Mesta Banská Štiavnica pokosené, a v kosení sa bude v priebehu sezóny pokračovať.
Je na škodu, že pisateľ neuviedol konkrétnu parcelu resp. miesto, ktoré má na mysli.
V tejto súvislosti apelujeme na všetkých vlastníkov pozemkov v meste, aby si tieto udržiavali a tak napomohli dobrému stavu údržby zelene v meste.
Ing. Ján Hlinka, Odd. PaSM, MsÚ Banská Štiavnica

Autobusové zastávky

Uverejnené: 11. júla 2013

Dobrý deň, čítal som že sa budú rekonštruovať autobusové zastávky. Ale nenašiel som tam hlavne tie, ktoré asi neviete, sú tiež potrebné zrekonštruovať. Na sídlisku Drieňová je potrebné v zimnom období a v období dažďov stáť v autobusovej zastávke s dáždnikom, aby ste náhodou neboli mokrí. Bolo by dobré ak tieto zastávky obnoviť.

občan drieňovej

Mesto rekonštruuje zástavky ktoré boli súčasťou žiadosti o dotáciu v rámci projektu predloženého na Pôdohospodársku platobnú agentúru. O tom, že aj iné zastávky v meste nie sú v dobrom stave vieme a budú rekonštruované resp. vymenené postupne, tak ako bude mať mesto finančné prostriedky. Autobusová zastávka na sídlisku Drieňová v smere na Križovatku bude vymenená za novú v rámci výstavby OD TESCO a zástavka v smere do mesta bude zatiaľ opravená tak, aby do nej nezatekalo a v budúcnosti budeme riešiť aj jej vymenu za novú.
Ing. Zuzana Kladivíková, Odd. výstavby, ÚP a ŽP

Odpadky na Belianskom jazere

Uverejnené: 10. júla 2013

Dobrý deň. Chcem sa opýtať, kto má na starosti udržiavanie poriadku na jazerách. Nechce sa mi veriť, že všade je doslova taký bordel ako na Belianskom jazere. Pristavený kontajner je preplnený, odpadky sa povaľujú po zemi. Ľudia zahadzujú plastové igelitky, fľaše, plechovky od piva, atď., medzi stromy, nehovoriac o tom, že tam aj vykonávajú malú a veľkú potrebu a všade sa povaľujú servítky a dokonca aj dámske vložky. Pod jazerom máme zdroj pitnej vody, na ktorý sú napojené štyri domy. Keď zaprší kam myslíte, že voda s ľudskými produktami stečie? Ľudská sprostosť a ľahostajnosť je pre mňa nepochopiteľná, ale toto je bohužiaľ celoslovenská choroba. Stačí sa pozrieť popri cestách, čo všetko sú ľudia schopní zahodiť do prírody. Tento stav na jazere sa opakuje každý rok, po minulé roky bola na hrádzi aspoň mobilná toaleta a smetné koše. Teraz ani to. Prosím vás o riešenie tejto situácie, veď je to hanba aj pre mesto a cestový ruch.

Blahútová

Vážená pani Blahútová,
stav, na ktorý upozorňujete, bol prekontrolovaný dňa 15.07.2013 a nedostatky, ktoré popisujete boli odstránené. V predchádzajúcom období, keď prevládalo pekné počasie, bolo na tejto lokalite sústredených viac návštevníkov, tento priestor bol nedisciplinovanými návštevníkmi znečistený.
Mesto zabezpečuje prostredníctvom Technických služieb Mesta Banská Štiavnica pravidelný zvoz PDO a čistenie WC, ktoré je tam v letnej sezóne umiestnené.
Nie je však v silách Mesta Banská Štiavnica, aby každý deň a v každom okamihu bolo vykonané vyčistenie za každým nedisciplinovaným návštevníkom. Nádoby na PDO sú umiestnené na viditeľnom mieste dostupnom pre každého návštevníka.
Ing. Ján Hlinka, Odd. PaSM, MsÚ Banská Štiavnica

Zavádzajúca pani s petíciou!

Uverejnené: 2. júla 2013

Dobrý deň, chcela by som upozorniť na zavádzajúcu pani s petíciou, ktorá v Banskej Štiavnici oslovuje ľudí so žiadosťou o podpis petície "pre zlepšenie podmienok pre živnostníkov v meste!" pričom ide o petíciu proti výstavbe supermarketu Tesco! Táto pani cielene zatajuje predmet petície a zámerne skreluje jej podstatu. Upozorňujem na to všetkých občanov mesta a na predstaviteľov mesta apelujem, aby zvážili regulérnosť tejto petícii po jej prijatí. Ďakujem.

Radi by sme poznamenali, že Mesto Banská Štiavnica žiadnu petíciu neorganizuje ani nikoho petíciou nepoverilo a v súčasnosti je vydané stavebné povolenie na výstavbu supermarketu TESCO na Drieňovej. Pri povoľovaní stavby mesto vychádzalo zo skutočnosti a požiadaviek občanov, ktorí žiadali tohto obchodného zariadenia. Týmto považujeme akékoľvek iné snahy za bezpredmetné a zároveň tiež dodávame, že Mestu Banská Štiavnica nebola oficiálne doručená žiadna petícia.
Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Tvorba štatútu OO CR, zakladateľských právnych dokumentov a zmlúv, normatívnych dokumentov a všeobecných záväzných naria

Uverejnené: 14. júna 2013

Práve som na stránke našla zmluvu medzi mestom a Mgr. Solovicom na tvorbu štatútu OO CR, zakladateľských právnych dokumentov a zmlúv, normatívnych dokumentov a všeobecných záväzných nariadení pre cestovný ruch. Rada by som v tejto súvislosti dostala odpoveď na pár otázok. Akým spôsobom sa vyberal zhotoviteľ, keďže aj v zmluve zhotoviteľ prehlásil, že je oprávnený vykonávať činnosti podľa tejto zmluvy a je pre tieto činnosti v plnom rozsahu odborne kvalifikovaný. Zhotoviteľ je však živnostník s oprávnením na činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov, poskytovanie služieb v poľnohospodárstve a záhradníctve, uskutočňovanie stavieb a ich zmien a vedenie účtovníctva. Pod tieto činnosti však poskytovanie takýchto právnych služieb, aké sú vypočítané v zmluve, nespadá!!! Služby právneho poradenstva (presne takto je predmet zmluvy nazvaný v prílohe č. 1 zmluvy) sú podľa právnych predpisov SR oprávnení poskytovať len advokáti. Ďalej by ma zaujímalo, na základe čoho je vyčíslená suma tak, ako je v zmluve (neprekročiteľná cena 7 800 EUR; i keď v centrálnom registri je dokonca uvedená suma 15 600 EUR) - prílohou zmluvy je síce rozpočet, no odôvodnenosť takýchto čiastok je podľa môjho názoru prinajmenšom polemická. V rozpočte by mohli byť pri jednotlivých položkách uvedené sadzby v EUR na 1 osobohodinu, aby sa aspoň dalo zistiť, či sú takéto ceny adekvátne - i napriek tomu mám za to, že suma je premrštená. V neposlednom rade ma zaujíma, z akého dôvodu mesto disponuje vlastným právnym oddelením, keď nie je schopné vytvoriť takéto základné právne dokumenty (!!!!), dokonca si mesto platí externé právne služby... no ani to očividne nestačí na vypracovanie takýchto triviálnych právnych dokumentov. Ide znova o mrhanie peniazmi, ktoré by sa dali využiť v prospech mesta???

Vážená pisateľka,
zmluva medzi Mestom Banská Štiavnica a Mgr. Solovicom bola podpísaná na základe výsledku verejného obstarávania. Predmetné verejné obstarávanie prebehlo v súlade s platnými zákonmi a predpismi. Celý priebeh verejného obstarávania bol verejný, výzva a súťažné podklady boli zverejnené na určenom portáli v stanovených lehotách. Verejné obstarávanie aj zmluva boli predmetom kontroly riadiaceho orgánu SORO v Banskej Bystrici, ktorý potvrdil a schválil ich správnosť. Mgr. Solovic je v plnom rozsahu odborne kvalifikovaný pre práce v zmysle zmluvy, pretože má vysokoškolské právnické vzdelanie. Suma za vykonané práce tak, ako je uvedené v zmluve, ktorá je zverejnená, je 7 800,- €. Táto suma je neprekročiteľná. Cena bola hlavným kritériom verejného obstarávania. Cenová ponuka víťazného uchádzača bola výrazne nižšia ako ostatné ponuky. Treba povedať, že tieto finančné prostriedky sú prostriedkami štrukturálnych fondov v rámci projektu ROP, ktorý neumožňuje použiť prostriedky na ľubovoľné činnosti "v prospech iných aktivít mesta," ale sú presne určené. Spoluúčasť mesta na financovaní predmetu zákazky je 5 %, ostatné prostriedky sú prostriedkami štrukturálnych fondov. Cena, ktorú za túto prácu zaplatí Mesto je teda 390,- €.
Čo sa týka rozsahu práce, vytvorenie základných dokumentov, je práca, ktorá vyžaduje dlhšie štúdium, jednanie so zakladateľmi, konzultácie so zriaďovateľom a pod. Zákon č. 91/2010 Z. z. ustanovuje nový typ organizácie, pričom nevymedzuje presne všetky náležitosti. Zakladajúce dokumenty sú jedinečné a nemali v čase výkonu v jurisdikcii precedens. Inak povedané, je to práca, kde nejde teda o triviálne právne dokumenty. Okrem toho to nie je jediným predmetom zmluvy tak, ako môžete vidieť v zmluve.
Zákon o verejnom obstarávaní obsahuje mechanizmy na to, aby občania mohli do neho zasiahnuť počas celého obdobia pred uzavretím zmluvy. V čase, keď je publikovaná výzva, až do podpísania zmluvy, môže občan vyjadriť svoje výhrady k cene za predmet obstarávania. Potrebné mechanizmy sú zakotvené v zákone o verejnom obstarávaní.
Tak, ako som v texte odpovede uviedla, tieto zazmluvnené činnosti sú platené z projektu ROP a spoluúčasť Mesta je na predmete zákazky len 5 %.
Na záver Vám môžem zodpovedne povedať, že som si prezrela odovzdané vypracované dokumenty od zazmluvneného dodávateľa Mgr. Solovica a poviem Vám zodpovedne, že sú vypracované na dobrej odbornej úrovni a ich výstupy budú prínosom pre mesto v mnohých oblastiach, či sa to týka právnych dokumentov pre založenie OOCR alebo dokumentov viažúcich sa k dani za ubytovanie. V danom prípade si nemyslím, že ide o mrhanie peniazmi, ktoré sa nedajú využiť na iné aktivity a práce v meste, ale sú účelovo určené, tak, ako som už uviedla.
Vážim si Váš záujem o veci verejné, záujem o to, aby boli prostriedky mesta efektívne použité.
Ďakujem, s pozdravom
Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta