* - povinné polia

Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

Bežky

Uverejnené: 10. septembra 2013

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či bude tento rok zabezpečená úprava bežkárskych tratí z Červenej studne smerom na sedlo Pleso, resp. nejaké ďalšie trasy. Kto bude zabezpečovať úpravu trás a v akých intervaloch sa bude vykonávať ich údržba. Ďakujem za odpoveď.

Miloš Janovský

Dobrý deň pán Janovský,

úpravu bežkárskych tratí v zimnej sezóne organizačne zabezpečí Oblastná organizácia cestovného ruchu Banská Štiavnica, Mesto Banská Štiavnica v spolupráci so Salamandra Resort a dobrovoľníkmi - bežkármi zo Štiavnice. Podobný model sme použili už v minulej sezóne. Po obhliadke terénu sme zvolili trasu z Červenej studne po Dolnohodrušskom jarku k zjazdovke a po náučnom chodníku Geoparku späť. V krátkej dobe uskutočníme stretnutie partnerov, aby sme dotiahli podrobnosti. Túto trasu budeme upravovať pre klasickú techniku v závislosti od snehových podmienok a počasia, tak, aby bola zjazdná v priebehu celej bežkárskej sezóny. Ešte pred začatím sezóny plánujeme trasy pripraviť.
Zaoberáme sa tiež budúcnosťou bežeckého lyžovania v širšom kontexte dlhodobej udržateľnosti voľnočasových aktivít v prírode, o výsledkoch budeme informovať prostredníctvom Štiavnických novín. Ak máte viac otázok, alebo návrhov, obráťte sa prosím priamo na mňa.

S pozdravom

Igor Kuhn
Región Banská Štiavnica
0918 638 675

Najomny byt

Uverejnené: 31. augusta 2013

Dobry den, mam otazku. Ako je mozne, ze ziadatelka o najomny byt, ktory jej bol prideleny sa medzicasom stala aj majitelkou rodinneho domu a napriek tomu je stale aj najomnickou najomneho bytu, ktory dava do prenajmu? Nebolo jednou z podmienok nemat vo vlastnictve nehnutelnost, alebo nie na kazdeho je rovnaky meter? Nema uz mesto ziadatelou o byty, ze moze niekto na mestskom byte este aj zarabat a davat ho do podnajmu tretej osobe? Ja osobne byvam v podnajme, ziadala som aj o byt a myslim, ze niesom jedina, ktora by bola vdacna, keby jej bol taky byt prideleny.. Dakujem

citatelka

Vážená čitateľka,

Mesto Banská Štiavnica, prideľuje nájomné byty v súlade s platným Všeobecne záväzným nariadením Mesta Banská Štiavnica o prideľovaní a hospodárení s nájomnými bytmi vo vlastníctve mesta ( ďalej len VZN). Máte pravdu, že podmienkou pre pridelenie bytu je skutočnosť, že žiadateľ nesmie byť vlastníkom rodinného domu, resp. bytu na území mesta. Môže sa stať, tak ako píšete vo svojom podnete, že počas nájmu bytu sa nájomník stane aj vlastníkom rodinného domu (dedením, darom, kúpou a pod.), Mesto nedostáva z katastra nehnuteľností oznámenie o vlastníckych vzťahoch, preto na takúto skutočnosť nevie obratom reagovať a preto sa byty prideľujú na dobu určitú a to najviac na tri roky, kedy nájomníci opakovane musia predložiť doklady, podľa ktorých sa posúdi, či naďalej spĺňajú podmienky podľa VZN a zároveň sa preveruje aj skutočnosť, či nie sú vlastníkmi rodinného domu alebo bytu na území mesta. Prenajímateľ bytov nemôže pravidelne, napr. mesačne lustrovať majetkové pomery nájomníkov.
V prípade, ak máte vedomosť o konkrétnom prípade, bolo by z Vašej strany vhodnejšie toto diskrétne oznámiť Mestskému úradu, ako voliť neadresný spôsob formou čiernej skrinky, z ktorého nevieme posúdiť ani to v ktorom bytovom dome by mohol byť takýto nájomník.
O.Nigríniová, odd. právne a správy majetku MsÚ.

DETSKé IHRISKO

Uverejnené: 17. augusta 2013

CHCELA BY SOM SA OPíTAT KOMPETENTNýCH KOLKO NáS DANOVýCH POPLATNíKOV STáLA VýSTAVBA DETSKéHO IHRISKA NA SUCHOM TAJCHU?A KTO SA O TO STARá?DREVO JE PREHNITé V PRIEBEHU NIEKOLKýCH PáR VROKOV,MYSLíM NA TO ABY SA TAM NESTAL NEJAKY URAZ.DAKUJEM BLAžA

BLAžA

Priestor pre deti na Suchom tajchu nie je detským ihriskom v zmysle technických noriem platných SR. Ide o niekoľko zväčša drevených stavieb, ktoré boli vybudované v minulosti dobrovoľnícky členmi OZ Salamandra, pričom mesto prispelo na budovanie v roku 2009 sumou 952 €, za ktorú boli vytvorené preliezačka so slnkom a hojdačka, vahadlová hojdačka, hojdačka s reťazou a pneumatiková prekážková dráha. Keďže ani jedno z týchto zariadení nemá platný certifikát, ktorý je potrebný pre jeho prevádzku pre verejnosť, v mesiaci september bude vykonaná na tomto mieste, ale aj na dvoch ďalších miestach obhliadka špecializovanou firmou. Od tejto obhliadky očakávame, že určí rozsah potrebných zmien pre „legalizáciu“ ihriska. Prvky, ktoré nebude možné zlegalizovať budú z priestoru odstránené, keďže by mohli ohroziť zdravie detí a mládeže. Po vykonaní týchto zmien, opráv a doplnení budeme chápať toto detské ihrisko ako plnohodnotný, legálny a bezpečný priestor pre trávenie voľného času detí, ktorým momentálne nie je.

S pozdravom,

Ing. Rastislav Marko

Salamander

Uverejnené: 11. augusta 2013

Dobrý deň chcem sa opýtat ako to bude s tochto ročným salamandrovým sprievodom či sa da prihlásiť alebo nie . Ďakujem...

občanka

Dobrý deň,

vítame Váš záujem o účasť v Salamandrovom sprievode. Prihlásiť sa môžete osobne u Ing. Dalmy Štepánekovej, alebo u Mgr. Jána Petríka na Oddelení kultúry, športu a mediálnej komunikácie (Kultúrne centrum, Kammerhofská 1). Bližšie informácie na tel. čísle 045-6790362.

Andrea Benediktyová,
sekretariát primátorky

nočné osvetlenie

Uverejnené: 6. augusta 2013

Dobrý deň.Chcela by som vedieť prečo už pár dní nesvieti v časti Povrazník a Štefultov pouličné osvetlenie. Chodím večer pešo z práce a cesta od UP na Štefultov je po tme veľmi nepríjemná a asi aj nebezpečná, nakoľko popri ceste nie sú chodníky.

Uvedený úsek verejného osvetlenie nemá automatickú signalizáciu poruchy a preto je potrebné zistenú poruchu nahlásiť. Ďakujeme za oznámenie, osvetlenie bude opravené v zmysle poradovníka. Môžete nahlasovať priamo na prevádzkovateľa verejného osvetlenia – Technické služby, m. p. B. Štiavnica na tel. 045 6922243, 0905491034.
S úctou P. Heiler.

Sídlisko Drieňová

Uverejnené: 29. júla 2013

Dobrý deň, rád by som sa spýtal prečo všetky investičné akcie mesta sa robia len na sídlisku Drieňová? Napríklad: Nové verejné osvetlenie, nový park na Drieňovej, nové nájomné byty... Ostatný občania mesta si môžu myslieť že samospráva myslí len na toto sídlisko a myslím si to aj ja! Prečo sa namiesto toľkých vecí na Drieňovej nespraví aspoň jedna investičná akcia na Križovatke, Pod Kalváriou, na Štefultove a ostatných mestských častiach. Ak nabudúce by sa mala robiť ďalšia investičná akcia na Drieňovej tak radšej toto sídlisko premenujte na Hlavnú mestskú časť tohoto "mesta".

Peter L.

Vážený pán Peter L.,

mrzí ma, že si to myslíte. Určite ste si všimli, že sa nerobí len na Drieňovej, ale aj v ďalších častiach mesta a to v blízkosti Križovatky sa stavia obyvateľmi dlho očakávané obchodné zariadenie Lidl, Pod Kalváriou sa realizujú nové autobusové čakárne, v starej historickej časti mesta sa buduje kanalizácia Ul. Spojná, Katova, Vodárenská, Licharda atď., bude realizovaná povrchová úprava miestnej komunikácie Na Zigmund šachtu, na Štefultove sa bude realizovať povrchová úprava časti miestnej komunikácie Ul. Krčméryho. To som vymenovala len niektoré, tie väčšie akcie. Nedá mi nespomenúť, že projekčne sme pripravili pokračovanie rekonštrukcie verejného osvetlenia obchvatu v trase Pod Kalváriou - Križovatka. V minulom roku sme v blízkosti Križovatky na Juhu vybudovali nové viacúčelové ihrisko pri ZŠ J. Horáka, ktoré slúži aj širokej verejnosti a v zimnom období bolo veľmi navštevované na ňom realizované klzisko. Určite ani na jednu časť mesta sa nezabúda, ale nedá sa všetko riešiť naraz. Skôr by som uvítala Váš názor, čo by ste odporúčali v prvom rade realizovať v tejto časti mesta. Veľmi rada prijmem Váš podnet. Verím, že spoločnými silami sa nám podarí zlepšiť hlavne životné prostredie na sídlisku Juh.
Ďakujem za podnet a želám všetko dobré.

S pozdravom
Nadežda Babiaková, primátorka mesta Banská Štiavnica

park na Drieňovej

Uverejnené: 27. júla 2013

pekný deň Vám prajem. Je to velmi pekné ako sa rozplánovala realizácia parku na sídlisku,ale stále sa neviem vyznať z nákresu,že kde je teraz pri zelenom činžiaku parkoviko,,akože" pretože parkovanie je na lúke, a na výkrese sú vyznačené stromy. Bude sa riešiť i táto otázka o parkovaní vozidiel? Sme starší a naše deti tiež rastú a už teraz je bežné, že tu v rodinách majú 2-3 autá a to nehovoriac o výkendoch a sviatkoch ked sa tu schádzajú rodiny a nedá sa tu zaparkovať aj keď tu bývame !

Stanislav

Pán Stanislav,

Projekt revitalizácie parku na sídlisku Drieňová v miestach za zeleným činžiakom nerieši parkovisko, ale rieši plochy zelene ďalej od činžiaku, za prístupovou cestou do garáží v zelenom činžiaku. V blízkosti bytových domov na Učiteľskej ulici sa nachádza niekoľko odstavných parkovacích plôch, ktoré môžete využívať.


Odd. výstavby, ÚP a ŽP, Ing. Kladivíková

rušenie nočného kľudu

Uverejnené: 15. júla 2013

Dobrý deň, chcem touto cestou upozorniť vedenia Mesta Banská Štiavnica, na porušovanie článku 7 ods.3 a 4 VZN č. 4/2011 o čistote mesta a verejnom poriadku. Jedná sa o chatovú časť Počuvadlianske jazero, kde rekreanti v chatách Hron a Svitáčik narušujú nočný kľud tým, že po 22.00 hodine naďalej používajú hlasnú hudbu a megafón. Hlasný hluk sa rozlieha do širokého okolia a myslím si, že ani lesným zvieratám tento hluk v CHKO neprospieva. Tento problém sa opakuje každý rok, i napriek upozorneniam prevádzkovateľov uvedených chát ku náprave nedošlo. Žiadam o urýchlené riešenie tohto problému. Ďakujem

jeden z mnohých nespokojných majiteľov chaty, ktorý si chcú vo svojej nehnuteľnosti oddychnuť v lone

Na základe Vášho podnetu týkajúceho sa porušovania článku 7 ods.3 a 4 VZN č. 4/2011 o čistote mesta a verejnom poriadku v chatovej oblasti Počúvadlianske jazero konkrétne v chatách Hron a Svitáčik, kde rekreanti narúšajú nočný kľud tým, že po 22.00 hod. naďalej používajú hlasnú hudbu a megafón. Mestská polícia Banská Štiavnica vykonala kontrolu v danej lokalite, ktorou nebolo zistené porušenie nočného kľudu po 22.00 hod., ale bolo zistené, že hudba a megafón je používaný hlavne v poobedňajších a večerných hodinách pri organizovaní športových a kultúrnych podujatí.. Vzhľadom k tomu, že hudba a megafón sú používané do 22.00 hod., tieto zistené poznatky boli odstúpené vecne príslušnému orgánu a to Úradu regionálneho verejného zdravotníctva v Žiari nad Hronom.


Mgr. Vladimír Kratoš
Náčelník MsPo

Kosenie

Uverejnené: 15. júla 2013

Prečo mesto sa vôbec nestará o niektoré svoje parcely, ktoré iba zarastajú obrovskou burinou a náletovými drevinami. Dokonca niektoré tieto pozemky sa nachádzajú aj na sídliskách medzi panelákmi kde sú niektorý ľudia alergický na burinu na týchto zanedbaných plochách. A každý vlastník sa musí starať o svoj pozemok tak, aby neohrozoval zdravie ľudí poprípadne majetok. Na mesto UNESCO by sa v tomto smere nemalo šetriť ak chceme mať krásne mesto. Častokrát stačí o pokosiť iba raz alebo dvakrát do roka, a nie nechať zarastať celé roky.

Mesto Banská Štiavnica pozemky, ktoré treba v letnom období kosiť, zabezpečuje kosením na základe uzatvorených zmlúv.
V tomto kalendárnom roku je priebeh prác narušený vplyvom počasia. V jarných mesiacoch prevládalo mokré počasie s intenzívnymi dažďami. V tomto období nebolo možno kosenie prevádzať a je pravda, že porast v dôsledku vlahy narástol a kosenie s časovým oneskorením začalo postupne prebiehať v celom Meste Banská Štiavnica.
V súčasnom období sú trávnaté plochy, ktoré patria do vlastníctva Mesta Banská Štiavnica pokosené, a v kosení sa bude v priebehu sezóny pokračovať.
Je na škodu, že pisateľ neuviedol konkrétnu parcelu resp. miesto, ktoré má na mysli.
V tejto súvislosti apelujeme na všetkých vlastníkov pozemkov v meste, aby si tieto udržiavali a tak napomohli dobrému stavu údržby zelene v meste.
Ing. Ján Hlinka, Odd. PaSM, MsÚ Banská Štiavnica

Autobusové zastávky

Uverejnené: 11. júla 2013

Dobrý deň, čítal som že sa budú rekonštruovať autobusové zastávky. Ale nenašiel som tam hlavne tie, ktoré asi neviete, sú tiež potrebné zrekonštruovať. Na sídlisku Drieňová je potrebné v zimnom období a v období dažďov stáť v autobusovej zastávke s dáždnikom, aby ste náhodou neboli mokrí. Bolo by dobré ak tieto zastávky obnoviť.

občan drieňovej

Mesto rekonštruuje zástavky ktoré boli súčasťou žiadosti o dotáciu v rámci projektu predloženého na Pôdohospodársku platobnú agentúru. O tom, že aj iné zastávky v meste nie sú v dobrom stave vieme a budú rekonštruované resp. vymenené postupne, tak ako bude mať mesto finančné prostriedky. Autobusová zastávka na sídlisku Drieňová v smere na Križovatku bude vymenená za novú v rámci výstavby OD TESCO a zástavka v smere do mesta bude zatiaľ opravená tak, aby do nej nezatekalo a v budúcnosti budeme riešiť aj jej vymenu za novú.
Ing. Zuzana Kladivíková, Odd. výstavby, ÚP a ŽP

Odpadky na Belianskom jazere

Uverejnené: 10. júla 2013

Dobrý deň. Chcem sa opýtať, kto má na starosti udržiavanie poriadku na jazerách. Nechce sa mi veriť, že všade je doslova taký bordel ako na Belianskom jazere. Pristavený kontajner je preplnený, odpadky sa povaľujú po zemi. Ľudia zahadzujú plastové igelitky, fľaše, plechovky od piva, atď., medzi stromy, nehovoriac o tom, že tam aj vykonávajú malú a veľkú potrebu a všade sa povaľujú servítky a dokonca aj dámske vložky. Pod jazerom máme zdroj pitnej vody, na ktorý sú napojené štyri domy. Keď zaprší kam myslíte, že voda s ľudskými produktami stečie? Ľudská sprostosť a ľahostajnosť je pre mňa nepochopiteľná, ale toto je bohužiaľ celoslovenská choroba. Stačí sa pozrieť popri cestách, čo všetko sú ľudia schopní zahodiť do prírody. Tento stav na jazere sa opakuje každý rok, po minulé roky bola na hrádzi aspoň mobilná toaleta a smetné koše. Teraz ani to. Prosím vás o riešenie tejto situácie, veď je to hanba aj pre mesto a cestový ruch.

Blahútová

Vážená pani Blahútová,
stav, na ktorý upozorňujete, bol prekontrolovaný dňa 15.07.2013 a nedostatky, ktoré popisujete boli odstránené. V predchádzajúcom období, keď prevládalo pekné počasie, bolo na tejto lokalite sústredených viac návštevníkov, tento priestor bol nedisciplinovanými návštevníkmi znečistený.
Mesto zabezpečuje prostredníctvom Technických služieb Mesta Banská Štiavnica pravidelný zvoz PDO a čistenie WC, ktoré je tam v letnej sezóne umiestnené.
Nie je však v silách Mesta Banská Štiavnica, aby každý deň a v každom okamihu bolo vykonané vyčistenie za každým nedisciplinovaným návštevníkom. Nádoby na PDO sú umiestnené na viditeľnom mieste dostupnom pre každého návštevníka.
Ing. Ján Hlinka, Odd. PaSM, MsÚ Banská Štiavnica

Zavádzajúca pani s petíciou!

Uverejnené: 2. júla 2013

Dobrý deň, chcela by som upozorniť na zavádzajúcu pani s petíciou, ktorá v Banskej Štiavnici oslovuje ľudí so žiadosťou o podpis petície "pre zlepšenie podmienok pre živnostníkov v meste!" pričom ide o petíciu proti výstavbe supermarketu Tesco! Táto pani cielene zatajuje predmet petície a zámerne skreluje jej podstatu. Upozorňujem na to všetkých občanov mesta a na predstaviteľov mesta apelujem, aby zvážili regulérnosť tejto petícii po jej prijatí. Ďakujem.

Radi by sme poznamenali, že Mesto Banská Štiavnica žiadnu petíciu neorganizuje ani nikoho petíciou nepoverilo a v súčasnosti je vydané stavebné povolenie na výstavbu supermarketu TESCO na Drieňovej. Pri povoľovaní stavby mesto vychádzalo zo skutočnosti a požiadaviek občanov, ktorí žiadali tohto obchodného zariadenia. Týmto považujeme akékoľvek iné snahy za bezpredmetné a zároveň tiež dodávame, že Mestu Banská Štiavnica nebola oficiálne doručená žiadna petícia.
Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Tvorba štatútu OO CR, zakladateľských právnych dokumentov a zmlúv, normatívnych dokumentov a všeobecných záväzných naria

Uverejnené: 14. júna 2013

Práve som na stránke našla zmluvu medzi mestom a Mgr. Solovicom na tvorbu štatútu OO CR, zakladateľských právnych dokumentov a zmlúv, normatívnych dokumentov a všeobecných záväzných nariadení pre cestovný ruch. Rada by som v tejto súvislosti dostala odpoveď na pár otázok. Akým spôsobom sa vyberal zhotoviteľ, keďže aj v zmluve zhotoviteľ prehlásil, že je oprávnený vykonávať činnosti podľa tejto zmluvy a je pre tieto činnosti v plnom rozsahu odborne kvalifikovaný. Zhotoviteľ je však živnostník s oprávnením na činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov, poskytovanie služieb v poľnohospodárstve a záhradníctve, uskutočňovanie stavieb a ich zmien a vedenie účtovníctva. Pod tieto činnosti však poskytovanie takýchto právnych služieb, aké sú vypočítané v zmluve, nespadá!!! Služby právneho poradenstva (presne takto je predmet zmluvy nazvaný v prílohe č. 1 zmluvy) sú podľa právnych predpisov SR oprávnení poskytovať len advokáti. Ďalej by ma zaujímalo, na základe čoho je vyčíslená suma tak, ako je v zmluve (neprekročiteľná cena 7 800 EUR; i keď v centrálnom registri je dokonca uvedená suma 15 600 EUR) - prílohou zmluvy je síce rozpočet, no odôvodnenosť takýchto čiastok je podľa môjho názoru prinajmenšom polemická. V rozpočte by mohli byť pri jednotlivých položkách uvedené sadzby v EUR na 1 osobohodinu, aby sa aspoň dalo zistiť, či sú takéto ceny adekvátne - i napriek tomu mám za to, že suma je premrštená. V neposlednom rade ma zaujíma, z akého dôvodu mesto disponuje vlastným právnym oddelením, keď nie je schopné vytvoriť takéto základné právne dokumenty (!!!!), dokonca si mesto platí externé právne služby... no ani to očividne nestačí na vypracovanie takýchto triviálnych právnych dokumentov. Ide znova o mrhanie peniazmi, ktoré by sa dali využiť v prospech mesta???

Vážená pisateľka,
zmluva medzi Mestom Banská Štiavnica a Mgr. Solovicom bola podpísaná na základe výsledku verejného obstarávania. Predmetné verejné obstarávanie prebehlo v súlade s platnými zákonmi a predpismi. Celý priebeh verejného obstarávania bol verejný, výzva a súťažné podklady boli zverejnené na určenom portáli v stanovených lehotách. Verejné obstarávanie aj zmluva boli predmetom kontroly riadiaceho orgánu SORO v Banskej Bystrici, ktorý potvrdil a schválil ich správnosť. Mgr. Solovic je v plnom rozsahu odborne kvalifikovaný pre práce v zmysle zmluvy, pretože má vysokoškolské právnické vzdelanie. Suma za vykonané práce tak, ako je uvedené v zmluve, ktorá je zverejnená, je 7 800,- €. Táto suma je neprekročiteľná. Cena bola hlavným kritériom verejného obstarávania. Cenová ponuka víťazného uchádzača bola výrazne nižšia ako ostatné ponuky. Treba povedať, že tieto finančné prostriedky sú prostriedkami štrukturálnych fondov v rámci projektu ROP, ktorý neumožňuje použiť prostriedky na ľubovoľné činnosti "v prospech iných aktivít mesta," ale sú presne určené. Spoluúčasť mesta na financovaní predmetu zákazky je 5 %, ostatné prostriedky sú prostriedkami štrukturálnych fondov. Cena, ktorú za túto prácu zaplatí Mesto je teda 390,- €.
Čo sa týka rozsahu práce, vytvorenie základných dokumentov, je práca, ktorá vyžaduje dlhšie štúdium, jednanie so zakladateľmi, konzultácie so zriaďovateľom a pod. Zákon č. 91/2010 Z. z. ustanovuje nový typ organizácie, pričom nevymedzuje presne všetky náležitosti. Zakladajúce dokumenty sú jedinečné a nemali v čase výkonu v jurisdikcii precedens. Inak povedané, je to práca, kde nejde teda o triviálne právne dokumenty. Okrem toho to nie je jediným predmetom zmluvy tak, ako môžete vidieť v zmluve.
Zákon o verejnom obstarávaní obsahuje mechanizmy na to, aby občania mohli do neho zasiahnuť počas celého obdobia pred uzavretím zmluvy. V čase, keď je publikovaná výzva, až do podpísania zmluvy, môže občan vyjadriť svoje výhrady k cene za predmet obstarávania. Potrebné mechanizmy sú zakotvené v zákone o verejnom obstarávaní.
Tak, ako som v texte odpovede uviedla, tieto zazmluvnené činnosti sú platené z projektu ROP a spoluúčasť Mesta je na predmete zákazky len 5 %.
Na záver Vám môžem zodpovedne povedať, že som si prezrela odovzdané vypracované dokumenty od zazmluvneného dodávateľa Mgr. Solovica a poviem Vám zodpovedne, že sú vypracované na dobrej odbornej úrovni a ich výstupy budú prínosom pre mesto v mnohých oblastiach, či sa to týka právnych dokumentov pre založenie OOCR alebo dokumentov viažúcich sa k dani za ubytovanie. V danom prípade si nemyslím, že ide o mrhanie peniazmi, ktoré sa nedajú využiť na iné aktivity a práce v meste, ale sú účelovo určené, tak, ako som už uviedla.
Vážim si Váš záujem o veci verejné, záujem o to, aby boli prostriedky mesta efektívne použité.
Ďakujem, s pozdravom
Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Schody na Kalváriu

Uverejnené: 9. júna 2013

Schody od autobusovej zastávky Výskumný ústav smerom na Kalváriu nie sú v dobrom stave a celé zarastené vysokou trávou. Zabudlo mesto na ich údržbu?

Vážený pisateľ,ďakujeme za podnet. Na údržbu schodov sme nezabudli, postupne realizujeme údržbu ciest, schodov, oporných múrov, kosenie verejných priestranstiev. Určite mi dáte za pravdu, že zima bola dlhá a náročná nielen na finančné prostriedky, ale aj na údržbu. Oprava uvedených schodov bude realizovaná v jesenných mesiacoch roka 2013.
S pozdravom
Ing. Ján Hlinka, Odd. PaSM, MsÚ Banská Štiavnica

Vypracovaná projektová dokumentácia-realizácia projektu?

Uverejnené: 8. júna 2013

Ahoj čierna skrinka, V auguste 2012 Projekt tím s.r.o. z Banskej Bystrice vypracoval projektovú dokumentáciu pre celkovú rekonštrukciu povrchových úprav ulíc Krčméryho a Mládežnícka (časť k Mestskej plavárni) s sume 5844 €. Chcem sa opýtať v mene všetkých obyvateľov ulice Krčmériho, spoluobčanov ktorý chodia do plavárne po Mládežníckej ulici , v ako časovom horizonte bude realizovaná obnova(celková rekonštrukcia povrchových úprav......) hore spomínaných ulíc? Žijem v realite a pochopím keď mi kompetentný odpíšu že nie sú na realizáciu týchto projektov finančné prostriedky nakoľko zimná údržba a následný zosuv oporného múru na Starozámockej ulici odčerpal z mestkej pokladnici aj to málo čo tam je. Zároveň sa chcem opýtať a dať podnet či by nebolo možné v momentálnej situácii ( ako aj v budúcnosti) , keď mesto nemá financie na obnovu ulíc prípadne ostatných projektov na ktoré nie je možné čerpať financie z fondov EU, využiť možnosť vstupu súkromných investorov, ktorý by prípadný projekt z vlastných finančných zdrojov zafinancovali, zrealizovali a následne za obdobie povedzme 10 - 20 rokov počas ktorých samospráva bude splácať investorovi investíciu ktorú do projektu dal , tak aby realizátor stavby bol plne zodpovedný za funkčnosť zrealizovaného projektu! Podstata veci spočíva v tom že, každý investor by svoju prácu vykonal dôsledne. Nenastala by situácia keď mesto preberie zrekonštruovanú ulicu, následne zaplatí a o 5 rokov ju technické služby mesta Banská Štiavnica začnú plátať, lebo nejaká stavebná firma pred piatimi rokmi vyhrala výberové konanie za najnižšiu cenu , položili tri centimetre asfaltu a všetci sa tvárili za akú super cenu nám ZREKONŠTRUOVALI !!!!! ulicu. Skúsme ísť druhou cestou, hľadajme realizátora stavby ktorý bude za to svoje dielo zodpovedný najbližších 20 rokov, skôr nebude mať zaplatené všetky splátky!(tak povediac PPP projekt) . Zmením jeden z najpoužívanejších citátov- šaty robia človeka na : Cesty robia mesto.....( a turisti to vedia)

Debnár Radoslav

Vážený pán Debnár,
áno, spoločnosť Projekt tím, s. r. o. z Banskej Bystrice vypracovala projekt stavby na realizáciu, a to "Rekonštrukcia Ul. Krčméryho, Banská Štiavnica" a " Rekonštrukcia Ul. Mládežnícka, časť k mestskej plavárni, Banská Štiavnica." V roku 2012 bola realizovaná "Rekonštrukcia Ul. Mládežnícka, časť k mestskej plavárni, Banská Štiavnica" , a to nová povrchová asfaltová úprava, vrátane vyrovnávania podkladu a oprava existujúcich odvodňovacích šácht firmou STRABAG v sume 14 760,80 € so záručnom dobou 60 mesiacov. Tu ale treba poznamenať, že generálna oprava Ul. Mládežnícka, časť k mestskej plavárni by podľa vypracovaného projektu a jeho rozpočtu stála 121 082,- €. Keďže mesto nedisponuje takýmito finančnými prostriedkami na úpravu ulíc, zvolilo alternatívu cenovo dostupnú a ulica je vo vyhovujúcom stave a plne slúži pre bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Dodávateľ realizácie bol vybraný na základe verejnej súťaže.
Čo sa týka Ul. Krčméryho, rekonštrukcia ulice bude realizovaná v roku 2013 vo finančnom objeme 60 000,- €. Navrhovaná rekonštrukcia podľa projektu obsahuje nielen povrchovú úpravu, ale aj vybudovanie betónových obrubníkov, dláždenie krajnicových rigolov, vrátane osadenia roštov a povrchovú úpravu asfaltom. V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na dodávateľa stavby a stavba bude realizovaná v roku 2013 v sume, ktorú uvádzame a ktorá je schválená v rozpočte mesta.
Vážený pán Debnár, vysoko si vážim tú skutočnosť, že chápete, aká je finančná situácia, naozaj nie je ľahká, vzhľadom k tomu, že zimná údržba a havárie po zime tak, ako uvádzate - oprava múru na Starozámockej ulici, havárie na kanalizáciách Malé Trhovisko, Strieborná ul. a ďalšie, sa museli riešiť prioritne a hlavne zimná údržba znamenala veľký zásah do nepredpokladaných výdavkov rozpočtu mesta. Vážim si aj Váš podnet na obnovu ulíc v prípade ostatných projektov, kde naozaj nie je momentálne možné čerpať fin. prostriedky z fondov EÚ, pretože nie sú na rekonštrukciu MK vypísané výzvy. V prípade budúceho programovacieho obdobia sme žiadali, aby aj táto možnosť bola daná mestám a obciam. Čo sa týka vstupu súkromných investorov, je to naozaj dobrá myšlienka, ale naráža na legislatívny rámec, kde vstup súkromného investora a splácanie investície znamená istý druh pôžičky/úveru, čo je problémom legislatívnym a právnym a mesto pokiaľ realizuje akcie cez svoj rozpočet a používa na ne akékoľvek verejné zdroje, je povinné postupovať podľa zákona o verejnom obstarávaní, kde je povinné vybrať uchádzača s najnižšou cenou.
Záruka v prípade ciest na 20 rokov je zárukou, ktorú zákon nepozná a v mnohých prípadoch by asi bola problematická, pretože niektoré firmy ani 20 rokov neexistujú.
Mesto Banská Štiavnica má dlhodobý deficit v rekonštrukcii komunikácií, ktoré si vyžadujú niekoľko miliónovú investíciu. Ale aj napriek uvedenému, skúsim so svojimi kolegami pohľadať nejakú právnu formu na základe Vášho návrhu, ktorý je naozaj logický a veľmi dobrý. V prípade, že nájdeme nejaké iné legislatívne možnosti., tak budeme podľa nich postupovať.
Ďakujem za Váš záujem o veci verejné, pretože každý podnet môže byť aj pre samosprávu podnetom inšpirujúcim. Želám Vám všetko dobré.
Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Zabujnený cintorín…

Uverejnené: 27. mája 2013

Prosím Vás, kedy sa bude kosiť v cintoríne? Načo je správca cintorínov, načo je jeho plat, keď toto nevie zabezpečiť? Monika L.

V súčasnom období prebieha kosenie cintorínov v našom Meste. S kosením pohrebísk sme začali v prvej polovici mesiaca máj a v najbližsích dňoch budú pokosené všetky pohrebiská.
Podľa VZN Mesta B. Štiavnica č. 1/2012- Prevádzkový poriadok pohrebísk je uparavená v Čl. 3, bodu 2,písm.k) aj povinnosť kosenia pohrebísk podľa potreby ( najmenej 2 krát ročne).
Vzhľadom k tomu, že Mesto B. Š. spravuje 13 pohrebísk nie je možné v jednom čase mať pokosené všetky cintoríny. Práce prebiehajú postupne. Veríme,že kosenie pohrebísk bude v tomto roku k spokojnosti obyvateľov. Kosenie pohrebísk je vykonávané aktivačnými pracovníkmi.
Upozorňujeme však, že nájomcovia hrobových miest sú povinní prenajaté hrobové miesta udržiavať v poriadku na vlastné náklady. Do týchto povinností patrí aj kosenie hrobového miesta a okolia hrobového miesta.

Miroslav Peťko
správca cintorínov

Psíčkar

Uverejnené: 22. mája 2013

Ahoj čierna skrinka. Rád by som sa opýtal, keďže sa platia dane za psov v meste, kedy mesto vytvorí priestor (venčovisko) a budem smelý, rovno cvičisko, kam môžu štiavnickí psíčkari zaviesť svojich štvornohých miláčikov ? ? ? Za odpoveď a cvičisko ďakujem vopred :o)

Optimus Prime

Vážený spoluobčan,
Mesto Banská Štiavnica pripravuje na sídlisku Drieňová priestor (venčovisko), kde budú môcť obyvatelia nášho mesta venčiť svojich psov. Na tejto ploche nebude možný voľný pohyb psov, pretože plocha nebude oplotená, ale bude označená farebnými stĺpikmi s riadnym poučením o povinnostiach majiteľov psov počas ich venčenia. Vzhľadom k tomu, že na sídlisku Drieňová, ale aj v iných častiach mesta dochádza k znečisťovaniu verejných priestranstiev exkrementami, rozhodli sme sa, že vytvoríme postupne dve až tri plochy na venčenie psov. Všetci majitelia psov by mali zájsť s nimi na takto označenú plochu (pokiaľ to bude možné), kde by ich psíkovia realizovali svoje telesné potreby. Samozrejme, že aj tu bude platiť pravidlo čistoty, teda odstránenia exkrementov po svojom psovi. Pre tých, ktorí by mali záujem absolvovať výcvik so svojim psom, máme taktiež potešujúcu správu. Priaznivci kynológie v spolupráci s Mestom pripravujú cvičisko pre psov na sídlisku Drieňová. Po obdržaní kladného stanoviska od vlastníka nehnuteľnosti bude možné realizovať na tejto ploche aj výcvik psov pod odborným vedením. Bližšie informácie Vám oznámime v Štiavnických novinách, vo VIO TV a na stránkach Mesta do 30.6.2013.

JUDr. Dušan Lukačko
zástupca primátorky mesta

Kedy sa začne s opravami ciest?

Uverejnené: 14. mája 2013

Prečo sa opravili cestné kumunikácie len okolo kruhového objazdu, pokračovalo sa hlavným ťahom Križovatky a ulice Dolnej. Moja otázka je, kedy sa začne s opravami vedľajších respektíve skoro všetkých ciest ? A tento rok sa neplánujú ani maľovať prechody pre chodcov a cestné značenia?

Vážený spoluobčan,
veríme, že Vaša nespokojnosť s opravami ciest je opodstatnená. Dôležité je však rozdeliť cesty na miestne komunikácie a štátne, v správe Banskobystrickej Regionálnej správy ciest (BB RSC) a Slovenskej správy ciest (SSC). O takomto členení sme písali v predchádzajúcom príspevku pani Špišiakovej, ktorý ste iste čítali aj Vy. Otázkou však zostáva ako sa správne pýtate, kedy sa začne s opravami ostatných ciest? Dňa 14.5.2013 sme rokovali so zástupcami BB RSC, ktorí vyhoveli našim požiadavkám a preložia opravy ciest v kritických úsekoch pri kruhovom objazde a nad ním, ÚPSVaR, pod sídliskom Drieňová od 16.5.2013, teda skôr ako plánovali. Ide o cestu I/51. Dohodli sme sa taktiež, že presunú opravy na skorší termín aj na ceste II/524, ktorá prechádza do Levíc. Postupne by sa mali opravovať aj cesty III. triedy avšak podľa aktuálnych finančných možností správcov komunikácií, teda BB RSC a SSC. Ostatné časti ciest I., II. a III. triedy budú opravovať podľa požiadaviek vlastníkov, čiže VUC a SSC. Miestne komunikácie sa opravujú priebežne, či už striekaným asfaltom alebo obaľovanou zmesou. Predpokladáme, že naše miestne komunikácie, ktoré nepotrebujú celopovrchovú úpravu, budú opravené do letnej turistickej sezóny a priechody pre chodcov sa budú maľovať od 20.5.2013. Z hľadiska bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky preto zabezpečíme aj osadenie spomaľovacieho prahu na Ulici Dolnej a na Ulici Gen. L. Svobodu pri ZŠ.


JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky mesta

Nedokončená oprava cesty

Uverejnené: 10. mája 2013

Dobrý deň, opravili ste len časť cesty na Povrazníku na hlavnej križovatke smer Počúvadlo, resp. Štefultov, druhá strana cesty ostala neopravená. Doteraz som to nepochopila prečo. To, že ste nepokračovali v oprave na ulici Exnára pochopím, čakáme, kým príde na rad. Ale prečo ste neopravili druhú stranu cesty, keď ste tam jednu časť opravovali, to je pre mňa neuveriteľná záhada. Ale som si istá, že mi ju objasníte.

Alena Spišiaková

Vážená pani Spišiaková,
cestná sieť v Banskej Štiavnici sa tak, ako aj v iných mestách SR skladá z viacerých druhov ciest podľa ich významu, ktoré sú v správe rôznych subjektov. Mesto Banská Štiavnica má vo vlastníctve všetky miestne komunikácie, ktoré sú odovzdané do správy Technickým službám m.p. Banská Štiavnica. Aj z tohto dôvodu sa stalo, že na jednej strane sme opravili miestnu komunikáciu Ulicu Špitálsku, Povrazník a Hornú Hutu a na druhej strane sme neopravili Ulicu L. Exnára, ktorá je cestou III. triedy v správe BBSK, ktorá vedie až do obce Ilija. Mesto nemôže investovať do cudzieho majetku svoje finančné prostriedky a navyše sami potrebujeme na vysprávky ciest každoročne viac a viac finančných prostriedkov. Taktiež cesta zo Svätého Antona popred Úrad práce SVaR a celý obchvat Banskej Štiavnice je cesta I/51 v správe SSC. Na cestu I/51 (od Križovatky pod Úradom práce SVaR) sa napája z cesty I/51 ďalšia cesta II/524 smerom na Levice, ktorá je v správe BBSK. Cesta III/5253 od firmy Combin do obce Banský Studenec je cesta v správe BBSK ako aj cesta na železničnú stanicu III/5255 a pod. Miestne komunikácie, za ktoré zodpovedá Mesto BŠ, resp. sú v správe Technických služieb m.p., opravujeme postupne, podľa finančných možností a plánu opráv. Dúfam preto, že po tomto vysvetlení Vám bude dostatočne jasné, prečo je to v skutočnosti tak, aj keď verím, že pre neznalého človeka to vyznie ako nepochopiteľná vec a môže to vyznieť ako neuveriteľné. Aj z uvedeného dôvodu sme sa snažili trochu rozsiahlejšie vysvetliť členenie ciest v Banskej Štiavnici.


JUDr. Dušan Lukačko,
zástupca primátorky mesta

Znečistené cesty

Uverejnené: 2. mája 2013

Dovoľte otázku: Kedy bude cesta a chodníky na Povrazníku očistené tak ako to treba? Tento problém je po celej trase na „novej ceste“ smerom na Štiavnické Bane až po tabulu Banská Štiavnica, občania mesta chodia touto trasou na prechádzky, preto by bolo vhodné dať to do poriadku. Ďakujem, prajem veľa pracovných úspechov.

občianka BS

Nakoľko sa nejedná o miestnu komunikáciu, ktorá je v majetku mesta Banská Štiavnica a v správe Technických služieb m .p. Banská Štiavnica, čistenie cesty č. I/ 51, 524 a II/ 525 zabezpečuje Banskobystrická regionálna správa ciest. a..s. Banská Bystrica, ktorá postupne
opravuje výtlky a zabezpečuje ich vyčistenie. V spolupráci so zodpovedným pracovníkom Banskobystrickej regionálnej správy ciest a. s. vykonáme obhliadku celej trasy. Ďakujeme za podnet.

Ing. Ján Hlinka