* - povinné polia

Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

Neprístupný kontajner na plasty

Uverejnené: 19. apríla 2013

Dobrý deň, chcela by som upozorniť na neprístupný kontajner na plasty na ulici Energetikov 9,10,11. Pokiaľ bude takto neprístupný, tak separovanie asi nemá význam...

Ďakujem!

Ďakujeme za Váš podnet. Bol postúpený na TS m.p. Banská Štiavnica,ktoré vykonajú nápravu daného stavu.


Kubíková
Klientské centrum

Katastrofálne cesty

Uverejnené: 9. apríla 2013

Dobrý deň. Chcel by som sa sťažovať na kvalitu štiavnických ciest. Bývam v Žiari nad Hronom, ale do Banskej Štiavnice dochádzam každý deň autom. Aj keby mám zaviazané oči tak zistím, že som prišiel do Štiavnice, pretože hneď na začiatku, keď prichádzam je na kopci asi 15 jám a vyhnúť sa im je nemožné, pretože oproti idú auta tak mi neostáva nič iné len prejsť cez tie jamy. Ďalej pokračujem smerom na plaváreň a pri policajtoch to začína znovu a pokračuje to až pod cestu, ktorou sa ide na plaváreň. Povedal som si dobre je aj iná cesta kade sa dá ísť, keď táto je rozbitá. Rozhodol som sa ísť popred potraviny ,ktoré sú pod plavárňou a tam ešte horšia cesta. A aby toho nebolo málo musím sa ešte vyhýbať autám, pretože sa tam ledva zmestíme. Ďalej pokračujem na kruhový objazd, ktorý je v katastrofálnom stave. Neskutočné, ako to vyzerá. Aj cesta od Billy hore, keď idem pod Kalváriu tak stále auto skáče do jám. Tie jamy sa už ani obísť nedajú, lebo sa vyhnem jednej a trafím ďalšie 3. Proste štiavnické cesty sú v katastrofálnom stave a neviem kedy ich začnú opravovať. Zima už odišla cesty sú už aj suché. Nevravím, že každý deň ale sú aj dni kedy svieti slnko a dá sa pracovať.

Dárius

Vážený pán Dárius,
samospráva si plne uvedomuje nepriaznivú situáciu v kvalite našich miestnych komunikácií. Už v mesiaci marec sme chceli začať s čistením mesta a opravou komunikácií, avšak počasie nám nedovoľovalo tieto práce uskutočniť. Nepriaznivé podmienky na opravu výtlkov a čistenie komunikácií majú snáď všade na Slovensku. Nehovoriac o tom, že mesto Banská Štiavnica leží v inej nadmorskej výške ako Žiar nad Hronom, kde sú podmienky a rozdiely teplôt odlišné od tých našich. Dúfame však, že od 16. týždňa začneme aj s opravou ciest v našej správcovskej pôsobnosti, teda miestnych komunikácií. Čo sa týka cesty I/51, prístupovej cesty do Banskej Štiavnice, tú má v správe Slovenská správa ciest. Hneď ako to budú dovoľovať poveternostné podmienky začneme s týmito opravami a podľa informácií zo SSC aj oni čakajú na suché a teplejšie počasie. Veríme, že sa nám podarí všetky úseky ciest v našom meste opraviť tak, aby neohrozovali bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a naopak aby ste sa pri jazde po našich cestách nemuseli obrátiť s podobnými požiadavkami na samosprávu mesta ako teraz.

JUDr. Dušan Lukačko

zástupca primátorky

Drevo pre obyvateľov Šobova

Uverejnené: 8. apríla 2013

Táto zima preverila nápad, ktorý považujem za dobrý, ale nedotiahnutý. Obyvateľom Šobova boli vytvorené podmienky aby si kúrili drevom, čím by sa zabránilo čerpaniu energie na čierno. Potiaľto výborný nápad. Treba však vec dotiahnuť do konca, lebo teraz namiesto čierneho čerpania energie, načierno vypilujú stromy a zvážajú drevo zo svojho okolia. Príroda dostáva na frak a vstup do mesta si takúto vizáž nezaslúži. Navrhujem počas zbytku roku vytvoriť im podmienky ,ktoré budú osožné aj pre mestské lesy, teda získavanie palivového dreva formou kontrolovanej prebierky v lese a pokiaľ sa do toho nezapoja dobrovoľne a v dostatočnom množstve, odobrať im piecky.

Lukáš

Dobrý deň!

Problém čerpania energie z prírody nie je problémom piecok, nebudú piecky môže sa kúriť na podlahe. To je problém prevýchovy a dlhodobejšieho plánovania zo strany tejto časti obyvateľstva. Bohužiaľ tu je problém, ktorý sa nedá odstrániť hneď. Viaceré mestá skúšali rôzne varianty, dokonca aj také, že podobnej komunite poskytli bezodplatne drevo na kúrenie. Výsledok bol taký, že v prírode sa nezmenilo nič len členovia komunity mali krátku chvíľu peniaze za odpredané drevo.
Ak hovoríme o lokalite Šobov, tak z vlastnej skúsenosti viem, že občania tam bývajúci často nosia domov drevo. Čas nerozhoduje. Množstvo áno, vždy ho nosia toľko, že sa to dá ťažko posúdiť ako priestupok, nieto trestný čin. A čo je najkomplikovanejšie tak to je skutočnosť ako dokázať odkiaľ drevo pochádza. Ako príklad uvádzam, že v okolí Šobova sú lesné pozemky, ale aj poľnohospodárske porastené stromami, a aj ostatné (patriace k lomu) porastené stromami. Pokiaľ príslušný obhospodarovateľ nenájde konkrétneho človeka na svojom pozemku dosť problematicky môže zjednať nápravu.
Tento problém je možné podľa mojej predstavy riešiť len v spolupráci užívateľov pozemkov, Polície, Mestskej polície, Mesta a samotných obyvateľov, ktorých sa problém týka. Upozorňujem však, že podobné riešenia sa už v minulosti hľadali, ich výsledok bol vždy len dočasný. Nie vždy je účinný aj prístup, ktorý som zvolil sám, a to, že som našim spoluobčanom zobral pílu a sekeru s tým, aby si pre ne prišli na druhý deň, že im poviem kde si môžu pripraviť drevo zadarmo. Do dnes mám pílu aj sekeru uloženú v sklade.
S pozdravom a vierou, že aj toto sa raz podarí vyriešiť


Jaroslav Dudík
Konateľ
Mestských lesov

zimná údržba

Uverejnené: 9. marca 2013

Zima 2012/2013 sa pomaly blíži ku svojmu koncu a okrem veľkého množstva snehu nám priniesla aj veľké množstvo sťažovateľov na stránkach čiernej skrinky. Žijeme v dobe , keď naši spoluobčania očakávajú hneď po napadnutí snehu , že cesta pred ich domom , garážou, prípadne chodník po ktorom zhodou okolností by mal nespokojný občan kráčať, bude v hneď odhrnutý , posypaný a najlepšie by bolo keby ten sneh bol už aj vyvezený za mesto. Drahí spoluobčania, tí ktorým to zdravie dovolí, zoberte do rúk lopaty a aspoň pred vlastným domom alebo garážou si sneh odhoďte ! Sťažovateľom pri čítaní mojich slov sa vtisne myšlienka, že za odpratanie snehu PLATÍM DANE, prečo by som to robil!!! Pri množstvách snehu, čo nám napadli túto zimu SA OSOBNE CHCEM POĎAKOVAŤ zamestnancom Technických služieb , ktorí neraz v noci odpratávali sneh a snažili sa naše ulice udržať zjazdnými.

Debnár Radoslav, Krčméryho , Banská Štiavnica

odpoveď

Možnosť výberu taxislužby

Uverejnené: 8. marca 2013

Reagujem na .."návštevníka" , ktorý napísal dosť kritický článok na spomínanú taxislužbu. 1. Ak si stojím za názorom tak sa podpíšem. 2. Čakacia doba je problematická a taxikár udáva orientačný čas, lebo nie je schopný predpokladať situáciu v premávke a iné objektívne príčiny meškania. (ožratý zákazník, zmena cesty, nezaplatenie, policajná kontrola...) 3. Je pravda, že spomínaný taxík nevyzerá na prvý pohľad vábne (a majiteľ si to plne uvedomuje), ale spĺňa technické podmienky a neohrozuje zdravie cestujúcich. Je na rozhodnutí zákazníka, že či je pre neho rozhodujúci vzhľad, alebo preprava do určeného miesta. Má stále možnosť výberu či nasadne, alebo nie. A popisovať vzhľad taxíka pri objednávke nie je možné . ( A to si ešte asi nebol v Tunisku, to by si asi odpadol pri pohľade aké tam jazdia taxíky.) 4. Zhodou okolností som pracoval v spomínanej taxislužbe a na margo vozenia a priberania cestujúcich môžem povedať. Vždy sa vodič spýtal zákazníka ešte pred potvrdením ďalšej objednávky, či môže cestou zobrať ďalšieho zákazníka a to isté si potvrdil pri objednávajúcom zákazníkovi. Ak zákazníci nesúhlasili , mali možnosť výberu. Či počkajú kým sa vybaví prebiehajúca objednávka, alebo zvolia inú taxislužbu. Na margo fajčenia. Žiaden vodič si v taxíku nedovolil fajčiť, pokiaľ s tým zákazník nesúhlasil. 5. Na tvoj výrok : Iba sa mi potvrdila svätá pravda, že to čo je lacné nie je aj dobré! Každý sa rozhoduje na základe svojich finančných možností a za luxus sa platí. Záverom chcem odkázať pisateľovi (možno konkurenčnému majiteľovi taxislužby v meste), že vždy je možnosť voľby výberu a ak nie si spokojný jazdi inými taxislužbami v meste. Veď výber je veľký a ver tomu, že čo zákazník to iný kritický pohľad. A taxikárom prajem, aby mali pevné nervy a veľa kilometrov bez nehody.

Dušan Slávik

odpoveď

Jarné upratovanie

Uverejnené: 5. marca 2013

Dobrý deň, Chcel by som sa informovať, s prichádzajúcim jarným obdobím si ideme skrášľovať naše záhrady a predzáhrady. Pri tejto práci vzniká mnoho konárov zo stromov a kríkov, moja otázka je ako postupovať s likvidáciou takéhoto "odpadu". Môžem takéto konáre spáliť? V mnohých mestách je dobrým zvykom, ak občan takéto konáre zviaže a uloží pred svoj dom tak mesto to zdarma ekologicky zlikviduje (poštiepa). Uvažuje mesto s takouto službou alebo ako treba postupovať? Ďakujem za informáciu

Juraj

Dobrý deň,
spaľovanie biologicky rozložiteľného odpadu ako aj iných odpadov je zakázané! Zakazuje to zákon 223/2001 Z.z. o odpadoch a aj VZN Mesta Banská Štiavnica č. 3/2012 o nakladaní s komunálnymi odpadmi (§ 10, ods. 5). Zákaz sa nevzťahuje na palivové drevo (vrátane konárov), kedy sa tento materiál spaľuje za účelom vykurovania, či záhradnej opekačky, pretože takýto materiál nie je odpad ale palivo. Spaľovanie zhrabaného lístia, starej trávy, či orezaných konárov je však zakázané, keďže ide o odpad, teda vec, ktorej sa jej pôvodca chce zbaviť. Navyše dymiace kopy zle horiaceho odpadu sú zdrojom veľkého množstva škodlivín často karcinogénnych, ktorými si občan zamoruje záhradku a svoje okolie. Dym obťažuje susedov, čo je v rozpore s občianskym zákonníkom.
Preto treba takýto biologicky rozložiteľný odpad skompostovať. Ak si ho spompostujete vo vlastnej záhradke, budete mať z neho kvalitné hnojivo – kompost. Konáre je vhodné pred kompostovaním zoštiepkovať, aby sa rýchlejšie rozložili a nezavadzali pri prehadzovaní kompostu.
Ak máte väčšie množstvo konárov, prípadne nemáte štiepkovač, a teda je problém ich doma skompostovať, je možné ich priviesť na zberný dvor (ul E. M. Šoltésovej 1, otvorené Po-Pi: 6.00-18.00, So: 8.00-12.00), kde je kontajner určený na zber bioodpadu.
Ak nemáte možnosť priviesť konáre vlastnou dopravou, môžete si objednať odvoz u Technických služieb, m. p. Táto služba je však spoplatnená podľa aktuálneho cenníka Technických služieb. Konkrétne informácie získate na tel. č. 0908 272 630.
Koncom apríla a začiatkom mája plánujeme zrealizovať zber bioodpadu v meste do veľkokapacitných kontajnerov. O konkrétnych termínoch, o umiestnení kontajnerov a pravidlách zberu budeme občanov informovať.
S pozdravom

Miloš Veverka, Technické služby, m.p. Banská Štiavnica

web

Uverejnené: 4. marca 2013

Pomaly prejde mesiac, ako pani primátorka písala o transparentnosti a opodstatnenosti vynaložených finančných prostriedkov mesta týkajúce sa zlatého webu pre pozlátený portál turistický web . No obyčajný obyvateľ mesta sa nejako nevie dočkať odpovede, čo pani primátorka zistila a aké kroky v tejto veci podnikla ?

Peter

Vážený pán Peter,

tak ako som odpísala na podnety ROP - portál (turistický web, pozlátený portál) a sľúbila, celú vec týkajúcu sa zlatého webu pre pozlátený portál teda vyhotovenia a realizácie komplexného internetového portálu pre cestovný ruch v rámci projektu "Podpora infraštruktúry cestovného ruchu v štiavnickom regióne" som preverila. A po zistení skutočností som rozhodla o ukončení zmluvy o dielo č. 14/2013 so zhotoviteľom In Harmony, s. r. o. Bratislava dohodou.
To znamená, že na zhotoviteľa pre realizáciu komplexného internetového portálu pre cestovný ruch v rámci projektu ROP - "Podpora infraštruktúry cestovného ruchu v štiavnickom regióne" bude vypísané nové verejné obstaranie, ktoré bude v najbližších dňoch v súlade so zákonom zverejnené. Dôvodom môjho rozhodnutia bola zistená skutočnosť, že hoci nebol porušený zákon vo väzbe na skutočnosť, že Igor Kuhn, súčasný riaditeľ OOCR bol konateľom spoločnosti In Harmony, s.r.o., nakoľko od skončenia funkcie konateľa uplynul viac ako rok, ale p. Kuhn ako člen komisie pre výber zhotoviteľa neuviedol v životopise uvedenú skutočnosť a zároveň podpísal čestné prehlásenie, že údaje sú pravdivé. Keďže s takýmto konaním sa nestotožňujem, rozhodla som o odstúpení od zmluvy so spoločnosťou In Harmony, s. r. o. a vypísaní nového verejného obstarania, kde menovaný nebude ani členom komisie.
O výbere zhotoviteľa po ukončení nového verejného obstarania budem širokú verejnosť informovať.
Ďakujem za Váš záujem o veci verejné.

Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Verejné poďakovanie

Uverejnené: 27. februára 2013

Doba je taká, že väčšina z nás nadáva na štátne inštitúcie, ktoré berú nezaslúžené platy z našich daní a keď máme problém, nemá nám kto pomôcť. Veľmi som zmenil názor, keď som 25.02.2013 navštívil Mestský úrad v Banskej Štiavnici s problémom zabezpečenia strechy nad hlavou mojej príbuznej, pretože jej nevydržala strecha na dome a odrazu ostala na ulici. K problému sa neuveriteľne zodpovedne postavil p.Ing. Piliar s pani primátorkou Mgr. Babiakovou. Moja príbuzná mala v priebehu dvoch hodín zabezpečenú strechu nad hlavou. Znie to neuveriteľne, ale je to pravda. Touto cestou by som sa chcel verejne poďakovať pani primátorke a p. Ing. Piliarovi.Takýmto zástupcom verejného života patrí Veľká vďaka a veľká odmena. Určite sa to prejaví aj na práci ostatných, ktorí majú vo svojich vedúcich takýto dobrý príklad.

Morgenstern

odpoveď

Upratovanie posypu

Uverejnené: 26. februára 2013

Dobrý deň, zaujímalo by ma, kedy sa začne aj v Banskej Štiavnici s upratovaním - zametaním zimného posypu - sneh sa topí, ďalší už padať nemá, chodníky i cesty sú plné bordelu po zime. Považujem za nutné začať s upratovaním okamžite - alebo budeme čakať, kým to všetko vyschne a budú upratovať až v júni v totálnom prachu?

majka r.

Technické služby, m.p. spracoval Plán čistenia mesta po zimnej údržbe. Čistenie mesta sa už začalo, no nepriaznivé počasie- nový sneh a návrat zimy zapríčinili to, že práce museli byť prerušené. Tento časový harmonogram bude zaktualizovaný a zverejnený v Štiavnických novinách, ako aj na webovej stránke Mesta Banská Štiavnica.
Následne sa bude pri jarnom čistení mesta po zimnej údržbe postupovať v rámci tohto plánu.



Ing. Ján Hlinka

Najlacnejšia taxislužba.

Uverejnené: 25. februára 2013

Dobrý deň, bol som návštevníkom Vášho mesta posledný víkend. Ako turista som potreboval využiť aj služby, ktoré poskytuje mesto cez svojich podnikateľov .. konkrétne sa jednalo o taxislužbu. Priznám sa, nechal som sa zlákať ponukou najlacnejšej taxislužby, čo som však nemal robiť! Vozidlo samozrejme neprišlo v dohodnutom čase, čo by sa dalo akceptovať, ale vozidlo, ktoré pre mňa prišlo, modrá Škoda Fábia kombi, bolo niečo nenormálne!!! Obité z každej strany, predné svetlo podložené špongiou, zadné svetlo oblepené páskou a o interiéri je škoda polemizovať! Navyše na mojej trase sa nakladali ďalší ľudia bez toho, aby sa ma vodič čo i len spýtal či mi to nebude prekážať. Takže namiesto taxi som mal okružnú jazdu po Banskej Štiavnici. Vedieť toto, tak nikdy v živote na to číslo nezavolám, pretože, keď som konečne vystúpil, tak som bol napáchnutý cigaretovým dymom tak, ako keby som vyšiel z krčmy IV. cenovej skupiny. Iba sa mi potvrdila svätá pravda, že to čo je lacné nie je aj dobré! Zaráža ma však iný fakt. Má vôbec mesto Banská Štiavnica nejakú kontrolnú činnosť ako vôbec môže dopustiť hazardovanie so životmi ľudí prevádzkovateľovi takejto taxislužby. Alebo je tu iná otázka. Ako môže štátna polícia dopustiť a tolerovať takéto vozidlo v premávke, veď pochybujem že vôbec má platnú STK! Alebo v Banskej Štiavnici nie je štátna polícia??!

návštevník Banskej Štiavnice

Vážený návštevník Banskej Štiavnice,
mrzí nás, že z návštevy v našom meste ste si museli odniesť takúto nepríjemnú skúsenosť. Mesto Banská Štiavnica, Mestský úrad pripravuje v najbližšom období v súlade so zákonom č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave kontrolu zameranú na plnenie povinností dopravcov prevádzkujúcich taxislužby. Zároveň chce mesto pripraviť aj návrh Všeobecne záväzného nariadenia o zriaďovaní a užívaní stanovíšť taxislužby. Váš podnet bude prešetrený.
Sidónia Kiripolská, odd. RRaMV MsÚ

Neodhrnuté vedľajšie cesty

Uverejnené: 22. februára 2013

Dobrý deň, zaujímalo by ma prečo sa počas zimy neodhŕňajú aj vedľajšie cesty,neviem či my obyčajní občania, ktorí si riadne platíme dane máme chodiť len pešo, lebo nie je zaistené odhŕňanie a keď sa aj odhrnie cesta, tak len raz za celé obdobie čo padá sneh! A vôbec ma nemusí zaujímať, že mesto nemá peniaze! A keď sme sa pokúšali volať dispečing tak nám nik nedvíhal.

nespokojný občan platiaci dane

Vážený spoluobčan,
z Vášho podnetu nie je možné identifikovať o ktorú vedľajšiu komunikáciu ide. Technické služby m.p. zabezpečujú zimnú údržbu na základe schváleného plánu zimnej údržby, teda musia vykonať odhrnutie všetkých komunikácií, ktoré sú zahrnuté v tomto pláne. Pokiaľ však nevykonali očistenie Vami spomínanej vedľajšej komunikácie a nedovolali ste sa na dispečing, mohli ste použiť ďalšie zverejnené telefónne čísla na zamestnancov Technických služieb alebo ste mohli požiadať MsÚ o pomoc pri zabezpečení zimnej údržby tak, ako to urobili mnohí ďalší spoluobčania. Pokiaľ sa stalo, že skutočne nebola pravidelne vami spomínaná cesta odhrnutá, nie je to spôsobené tým, že Mesto nemá peniaze, ale zanedbaním povinností pri zimnej údržbe. Pokiaľ samozrejme hovoríme o miestnej komunikácii vo vlastníctve, či verejnom užívaní Mesta. Aby sa do budúcna predišlo takýmto nedorozumeniam, obráťte sa prosím na zamestnancov MsÚ a vyriešime Váš podnet k spokojnosti.


JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky

SMS parking

Uverejnené: 21. februára 2013

Dobrý deň. Chcel som využiť SMS parking na parkovisku pri bývalej "Fajke". Do SMS správy som zadal údaje podľa návodu na príslušnej parkovacej tabuli. Potvrdenia som sa však nedočkal, napriek tomu mi došlo oznámenie, že bol chybne zadaný kód z A1. Na parkovacej tabuli však bol uvedený kód A16. Pýtam sa preto či došlo k nejakému omylu, alebo parkovanie cez SMS ešte nefunguje správne. Za vysvetlenie ďakujem.

Vážený motorista,
systém SMS parkingu je plne funkčný od 15.01.2013. Pokiaľ pri platení touto formou zadáte kód A1 až A16 a uvediete v tvare SMS-ky všetky údaje správne, musí vám prísť oznámenie o zaplatení parkovného. Samozrejme, že je to podmienené dostatočným kreditom v mobilnom telefóne. Systém bol odskúšaný a je plne funkčný. To, či ste zaparkovali svoje vozidlo pri „fajke“ alebo na inom mieste a použili ste v SMS-ke kód A1 je úplne jedno, systém vás musel zaevidovať. Kódy sú orientačné pre kontrolné orgány, ale nemajú vplyv na miesto zadania. Muselo dôjsť k nesprávnemu odoslaniu SMS správy. Pokiaľ sa vám takýto prípad stane opakovane, zavolajte na bezplatné telefónne číslo 159 Mestskej polícii, ktorá vám poskytne súčinnosť pri parkovaní a zaplatení parkovného. Predídete tak zbytočným nedorozumeniam.


JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky

KONTAJNERY

Uverejnené: 15. februára 2013

Dobrý deň, chcem sa opýtať kedy plánujete pristaviť kontajnery pre novopostavené nájomné mestské byty na sídlisku Drieňová? Vyhradený priestor na ne bol postavený predsa spolu s nimi. A kontajnery tam pravdepodobne stále nie sú, nakoľko všetci jej obyvatelia hádžu smeti do dvoch kontajnerov pred naším panelákom a tým pádom sú vždy rýchlo preplnené. A keďže sa nikomu nechce prejsť o pár metrov ďalej k ďalším prázdnejším kontajnerom, väčšina nahádže vrecia vedľa preplnených, a vyzerá to strašne, pomaly ako na Luníku IX. Ďakujem za odpoveď. Občan ulice Pátrovskej

Dobrý deň.

Kontajnery neboli súčasťou dodávky diela ( bytových domov).
Bytová správa ich objednala po prevzatí bytových domov, avšak dodávateľ ich dodal až po naplnení kamiónu, ktorým ich rozváža po Slovensku. Prišli minulý
týždeň, sú uskladnené v kotolni na Ulici Dr. Straku ale pre množstvo snehu sa nedajú umiestniť do stojísk. Ak bude treba, zabezpečíme odpratanie snehu a ich umiestnenie do stojísk.


Konateľ Bytovej správy s.r.o.
RNDr. Pavel Bačík

A znovu nie je odhrnutý chodník od kruhového objazdu …

Uverejnené: 12. februára 2013

až po areál bývalej Drevenej. Navyše v napojení odbočky k železničnej stanici je zhodená kopa snehu, ktorá zneprehľadňuje celý priestor. Zaujímavé je, že je to odbočka k areálu TS. Keď už chcú ušetriť na nafte svojej techniky, mohli uvedenú kopu ako aj sneh z miestnych chodníkov navoziť na prázdny priestor pod Remeslom - do horných častí tohto priestoru, aby voda z topiaceho snehu mala kde vsiaknuť a blato nezaplavilo asfalt nad BILLOU. Uvedenú robotu by vedel spraviť jeden nakladač bez asistencie nákladného auta v priebehu jedného pracovného dňa a nikto so spoluobčanov by vedeniu TS nevyčítal, že sú to vyhodené peniaze. Zároveň mám pocit, že v národe M.R. Štefánika ktorý sa zaslúžil o vznik francúzskej vojenskej meteorologickej služby, zrejme nikto v štiavnických TS nesleduje predpoveď počasia a podľa toho nekoná. Ak sa mi neustálymi sneženiami stále zväčšujú kopy snehu, nemôžem očakávať, že sa mi v priebehu februára spustia. Hold musím niečo aj vyviesť a vytvoriť si priestor na snehové kopy z nového snehu, nech to aj niečo stojí. Alebo chcete, aby to občania zaplatili dopravnými nehodami pre neprehľadnosť cestných komunikácii?

Nespokojný občan

Uvedený chodník nie je z kapacitných dôvodov zaradený do prvého sledu a vzhľadom aj na uverejnené výstrahy meteorologickej služby pre náš okres bol odhrnutý po vykonaní zásahu v lokalitách prvého sledu. Križovatka ulíc Trate mládeže a Drevená nepatrí k úsekom mestských komunikácií spravovaných Technickými službami , m.p..Napriek tomu v záujme bezpečnosti mesto rozhodlo o odstránení prekážky. Vývoz snehu Mesto Banská Štiavnica realizuje v zmysle schváleného Operačného plánu zimnej údržby mestských komunikácií a schváleného rozpočtu. Aj v roku 2013 bolo už vyvezených cca 2 000 ton snehu, čo je obrovské množstvo.

Technické služby, m. p. B. Štiavnica – Heiler.

Pozlátený portál? Turistický web

Uverejnené: 7. februára 2013

Medzi zmluvami na internete som našiel aj tú, na základe ktorej má istá bratislavská firma zhotoviť pre mesto " komplexný internetový portál pre CR ROPKA". Človek si povie "fajn" aspoň sa spropagujeme. Ale pri prečítaní ceny som nadobudol dojem, že ten internetový portál bude asi vykladaný zlatom. Jeho celková cena, ktorú má mesto zaplatiť je 59 280,00 EUR. To čo sa popisuje v tej zmluve zvládnu urobiť aj menšie internetové firmy za kratší čas a dovolím si tvrdiť, že ani nie za štvrtinovú cenu. Viem ako sa v tejto oblasti pohybujú ceny. Za zamyslenie stojí tiež úvaha, že táto firma vyhrala nejaké výberové konanie (ak nejaké bolo). To znamená, že by mala mať najlepšie a najvýhodnejšie podmienky. Pýtam sa teda ak toto je najvýhodnejšia ponuka tie ostatné boli vari nad 100000 EUR ??? Turistov sem treba prilákať, to súhlasím, ale nie takto. Štiavnica nie je Praha, alebo Viedeň, aby platila takéto peniaze za internetovú stránku, ktorej návratnosť je diskutabilná. Nemáme tu v niektorých mestských častiach kanalizáciu (v tejto dobe!!!!), stále počúvame ako na nič nie sú peniaze a na toto sa nájdu? Už nebudem po tomto veriť vyjadreniam predstaviteľov mesta, že je kríza a musíme škrtiť. Prilákame sem turistov, ktorý budú jazdiť po rozbitých cestách, ale povieme im, že máme pekný portál? Turistický web Vážení predstavitelia mesta, v článku na SME : http://ziar.sme.sk/c/6692045/weby-turistickych-miest-na-zahranicnych-turistov-nemyslia.html som sa dočítal, že mesto plánuje s OOCR vytvoriť a spustiť web pre turistov, čo je samo o sebe chvályhodný počin. Problém je, že cena 60 000 Eur za web, ktorý má firma In Harmony vytvoriť za 15 mesiacov mi príde ako prehnaná, čo je v čase, keď mesto nemá peniaze prílišný luxus. Preto som si skontroloval položky v zmluve, ktoré sú uvedené na webe Banskej Štiavnice a niektoré z nich sú naozaj cenovo veľmi prehnané. Zaujímavé je, že firma In Harmony, ktorá ani nemá webstránky, kde by bolo možné prezrieť si kvalitu ich práce v oblasti webdizajnu, jediné čo poskytujú sú stránky s Vnímavými hračkami... Najzaujímavejšie je však, že vo výpise z obchodného registra medzi bývalými štatutármi firmy In Harmony vystupuje súčasný riaditeľ OOCR Igor Kuhn, čo môže poukazovať na jasný konflikt záujmov. http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=82354&SID=2&P=1 Budem rád, ak poskytnete nejaké vyjadrenie, dúfam, že sa jedná len o zbytočné nedorozumenie a že mesto Banská Štiavnica touto zmluvou nepristúpilo k nevýhodnému obchodu.

Vážení občania,

ďakujem Vám za Vaše podnety, ktorými som sa osobne začala ihneď zaoberať. Tak, ako uvádzate, Mesto s Oblastnou organizáciou cestového ruchu Región Banská Štiavnica cez projekt ROP plánuje vytvoriť komplexný regionálny internetový portál v rámci projektu „Podpora infraštruktúry cestovného ruchu v štiavnickom regióne“ a tak spustiť www stránku – portál pre turistov. Konkrétne ide napríklad o rezervačný systém, ktorý má ponúknuť kombináciu online a offline rezervácie, ktorý budú používať miestni podnikatelia podnikajúci v oblasti cestovného ruchu. Všetky na trhu existujúce riešenia fungujú na prepojenosti s hotelovým systémom. Ubytovatelia, ktorí sa rozhodnú systém využívať, dostanú k dispozícii rezervačný systém, ktorý si nainštalujú vo svojom počítači alebo smartfóne. Porovnateľný zahraničný systém je možné nájsť napr. na internetovej stránke: http://www.newmind.co.uk/e-tourism-solution/destination-management-system/availability-management-and-online-bookings/accommodation-online-booking.

Na vytvorenie, teda na dodávku zákazky bolo vypísané verejné obstarávanie, ktoré bolo zverejnené vo vestníku verejného obstarávania č. 233/2011 – 1. 12. 2011, pod značkou 10325-MSS Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania ako zadanie podlimitnej zákazky. Súťažné podklady si prevzalo 5 záujemcov, ponuku predložil, a teda súťaže sa zúčastnil len 1 záujemca, a to spoločnosť InHARMONY, s. r. o., Bratislava, ktorá deklarovala vyhláseniami aj poskytovanie služieb tohto druhu. Čo sa týka rozsahu času dodávky, ako aj prípadného konfliktu záujmu súčasného riaditeľa OOCR Igora Kuhna vo väzbe na dodávateľa zákazky, uisťujem Vás, že tieto skutočnosti veľmi dôsledne preverím a v prípade potvrdenia uvádzaných dôvodov som rozhodnutá verejnú súťaž zrušiť a vypísať novú. O riešení Vás budem informovať.

Ako predstaviteľke mesta mi záleží na transparentnosti a opodstatnenosti vynaložených finančných prostriedkov, aj keď sú účelovo určené z fondov EÚ a nemožno ich použiť na nič iné, teda ani na spomínanú kanalizáciu, ani na úpravu miestnych komunikácií. A môžete mi veriť, že osobne dohliadnem, aby verejné finančné prostriedky boli využité účelne v prospech potrieb rozvoja cestovného ruchu a nášho mesta.

Mgr. Nadežda Babiaková, primátorka mesta

Údržba ulice SNP

Uverejnené: 4. februára 2013

Dobrý deň, veľmi by ma zaujímalo, kto je zodpovedný za údržbu cesty na ulici SNP 1 až 21. Cesta je tam neudržiavaná, minulý týždeň bola cela pokrytá ľadom, tak, že tam bol problém prejsť chodcom, autom to nebolo možné vôbec. Celý tento víkend tam boli ľadové koľaje, viackrát sa mi tam podarilo zapadnúť. Dnes ráno tam bolo okrem mňa zapadnuté ešte jedno auto. Po hodine aj 15 minútach sa nám podarilo auto vyhrabať z ľadových koľají. Nechápem, ako je možné, že tam vôbec ľudia, ktorí tam chodia denne dokážu vôbec prežiť. Ja chodím domov len cez víkendy, takže stresy mám len cez víkend. Čo robia zodpovední? Vedia o tejto situácii na ulici SNP? V lete je naša ulica plná vody a výkalov a v zime neprejazdná. Dane platíme tak, ako všetci ostatní, preto žiadame aj ľudské podmienky k životu. Očakávam od Vás vyjadrenie a riešenie danej situácie. Dúfam, že sa po ulici prejdú aj poslanci, ktorí sú platení z našich daní a začnú situáciu riešiť.

Patschová Eva , obyvatelia ulice, kontakt:eva.patschova1@post.sk

Vážená pani Patschová,
preverili sme Váš podnet a nariadili sme opätovne vykonať údržbu komunikácie SNP a 8. mája. Zimná údržba na týchto uliciach síce vykonaná bola, ale ostali tam vyjazdené ľadové koľaje, ktoré sa v tomto štádiu veľmi ťažko odstraňujú. Preto sme dali rozšíriť cestu od snehu a napriek ďalšiemu sneženiu, ktoré pokračuje aj v týchto dňoch sa budeme snažiť udržať tieto komunikácie v stave zjazdnosti. O situácii na ulici SNP a 8. mája vieme, no netreba poukazovať len na Mesto a hovoriť o zaplatených daniach, ale musíme povedať aj to „b“ , že vlastník nehnuteľnosti nemôže vypúšťať na ulicu fekálie, či odpadové vody tak, ako sa to deje tu. Zo zákona musí mať každý vybudovanú nepriepustnú žumpu, prípadne namontovanú čističku odpadových vôd. Tu je však prípad úplne iný, aj preto Mesto spracováva stavebné povolenie a následne by sme chceli vybudovať novú kanalizáciu, čím by sme zamedzili poškodzovaniu životného prostredia a zhoršovaniu životných podmienok pre Vás, ktorí tam bývate. Ešte raz Vám ďakujeme za podnet a dúfame, že sa v nasledujúcom období zimná údržba vo vašom okolí zlepší k Vašej spokojnosti a že sa nám spoločne podarí v čo najkratšom čase realizovať dlho očakávanú kanalizáciu.


JUDr. Dušan Lukačko, poslanec MsZ a zástupca primátorky mesta

Parkovací poriadok nie je v súlade so zákonom

Uverejnené: 29. januára 2013

Pre parkovanie v BS platí Prevádzkový poriadok v meste BS na rok 2013 zo dňa 12.12.2012. Tento poriadok vôbec nezohľadňuje prípady, keď sa vlastník nehnuteľnosti vplyvom nezjazdnej komunikácie nemôže dostať autom na svoj pozemok. Ak zaparkuje na mieste pokiaľ sa dostať vie a tým miestom je parkovisko mesta, v žiadnom prípade ho Mestská polícia pokutovať nemôže, pretože mesto a jej správca komunikácie porušili zákon. Prípadná pokuta nie je v súlade so zákonom a odporuje Ústave SR a Občianskemu zákonníku, ako aj iným všeobecne záväzným právnym úpravám, ktoré sú nadradené predpisom mesta. Zákon o pozemných komunikáciách c.135/1961 Zb. v znení neskorších predpisov (aktualizovane znenie - stav k 05.10.1012) v § 9, ods. 1 znie jasne:" Závady v zjazdnosti diaľnic, ciest a miestnych komunikácií je správca komunikácie povinný odstrániť bez prieťahov" (v BS sú prípady, keď sa miestna komunikácia nezjazdní aj 4-5 dni). Citovaný zákon ďalej v § 22a (Pokuty), ods. g, uvádza: "Pokuta vo výške ... môže byť uložená, ak správca komunikácie neplní úlohy správy a údržby, diaľnice, cesty a miestnej komunikácie". Teda vážení zodpovední pracovnici Technických služieb, ako aj Mestská polícia, berte na vedomie, že ak v takomto prípade uložíte pokutu, aj keď na viditeľnom mieste vo vozidle je odkaz, že dotyčný človek sa nevie dostať na svoj pozemok, do svojho domu c. ... na ulici tej a tej z dôvodu nezjazdnej cesty a túto skutočnosť oznámi štátnej polícii a bude trvať na jej evidovaní na odd. PZ SR, všeobecne záväzné predpisy sa obrátia proti Vám, proti mestu a pokuta uložená mestu ako právnickej osobe môže byť aj 100 násobne vyššia ako pokuta, ktorú ste v takomto prípade uložili nevinnému človeku. Štiavnica nie je obec na rovine, je to mesto v horskom teréne, niektoré ulice sú ťažko dostupnom nielen v zime, ale aj v lete. Teda pozor, ak chcete mestskú pokladnicu naplniť takýmito pokutami, môžete z nej veľa stratiť po vstupe právnika do tejto vyššie popísanej situácie. S pozdravom a prianím všetkého dobrého pre mesto a jeho občanov

Kindly Person

Mestská polícia v Banskej Štiavnici v zimnej sezóne r. 2012 – 2013 veľmi citlivo rieši otázku parkovania v meste Banská Štiavnica. V žiadnom prípade nie sú ukladané blokové pokuty v prípadoch ako opisuje „Kindly Person“ vo svojom článku. Nie je to pravda. Ak boli uložené blokové pokuty bolo to v prípadoch, keď vodiči svojim parkovaním hrubo a arogantne ohrozovali bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, bránili prejazdnosti v danom úseku alebo priamo bránili prejazdu vozidiel zimnej údržby a to i v prípadoch, že na toto konanie boli viackrát upozornení.
Mestská polícia neeviduje žiadny prípad ako opisujete. Ak chceme, aby bolo mesto prejazdné i v prípadoch, keď dôjde k sneženiu musíme si všetci uvedomiť, že nemôžeme parkovať tak, ako nám to vyhovuje ale tak, aby sme nezablokovali premávku a neobmedzovali ostatných účastníkov cestnej premávky. Týka sa to prejazdnosti ulíc, výjazdov z garáží a podobne. V tomto duchu MsPo v týchto dňoch rieši otázku parkovania. Z Vášho článku pritom nie je vôbec zrejmé či sa prípad stal alebo nie. Nie je uvedený deň, čas, vozidlo a ani osoba. Na základe týchto údajov môžeme vec konkretizovať a následne posúdiť.
Myslíme si, že Parkovací priadok je v súlade so zákonom. Ani v zákone o cestnej premávke č.8/2009 nie je nikde uvedené, že ho môžeme porušovať ak cesta je neodhrnutá.


Mgr. Vladimír Kratoš
náčelník MsPo

Zimná údržba

Uverejnené: 28. januára 2013

Je možné aby, po celonočnom snežení, ani raz neprešiel pluh, absolútne nič. Ako sa máme dostať do práce a deti do školy? Tak zlú zimnú údržbu ako je tento rok si nepamätám.

občan

Vážený spoluobčan,
viem, že niektoré pripomienky na kvalitu vykonávania zimnej údržby sú oprávnené, ale pri takomto kalamitnom stave aký bol 3x po sebe, musíme zabezpečiť najprv zjazdnosť hlavných ciest a až následne sa udržiavajú ostatné miestne komunikácie, podľa schváleného plánu zimnej údržby pre rok 2012-2013. Navyše z vášho oznámenia nie je zrejmé, na ktorej miestnej komunikácii resp. ulici a ktorý deň nebola vykonaná zimná údržba. Pokiaľ išlo o dni počas snehovej kalamity sa mohlo stať, že sa zimná údržba nevykonala do ranných hodín, ale v takýchto prípadoch Vás chceme poprosiť o toleranciu a pochopenie, že sa to fyzicky nedá stihnúť tak, aby boli všetci občania uspokojení.


JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky

Parkovanie pred plavárňou…

Uverejnené: 25. januára 2013

Dobrý deň! Rád by som sa opýtal na akom základe udeľujete pokuty občanom, ktorí stoja pred plavárňou pred značkou zákazom státia? Nejde náhodou o čistú buzeráciu z vašej strany? Chápem, že to je kvôli priechodnosti techniky mesta ale potom sa pýtam či by nebolo potrebne posunúť značku par metrov dopredu!? Vopred ďakujem za odpoveď.

Martin

Vážený pán Martin,
Váš podnet sme prekonzultovali s príslušníkmi MsPo a nezistili sme, že by každému vodičovi, ktorý porušil predpisy o cestnej premávke uložili blokovú pokutu. Riešili to vo väčšine prípadov len napomínaním. To, že sa na tejto prístupovej ceste nesmie s vozidlom stáť vyplýva z pravidiel cestnej premávky a nie je potrebné to riešiť umiestnením dopravnej značky. Tá sa v danom úseku umiestnila len na zvýraznenie neprejazdnosti tohto úseku miestnej komunikácie. Samozrejme, že mohla byť umiestnená aj na vhodnejšom mieste, ale nič by to nezmenilo na platnosti zákona a dodržiavaní pravidiel cestnej premávky. Preto by sme chceli upozorniť všetkých vodičov, aby využívali parkovisko pod plavárňou a vyhli sa tak problémom s políciou.


JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky

Zimná údržba komunikácii

Uverejnené: 21. januára 2013

Dobrý deň, musím opätovne pripomenúť zimnú údržbu chodníkov od kruhového objazdu po Drevenú ulicu. Myslím, že jednodňové výdatné sneženie nemôže byť až takou veľkou prekážkou, že sa sneh z neho nedá odhrnúť do jedného týždňa. Ľuďmi vyšliapané chodníky v tomto snehu sú zaujímavou vizitkou mesta sústredeného cestovného ruchu. Rovnako je akútnym problémom námraza na začiatku Železničiarskej ulice v smere od Drieňovej. Zároveň nerozumiem, prečo sa na začiatku niekoľkodňovej tlakovej výše a teda niekoľkodňového suchého počasia cesty viac neposýpajú. Uvedený posyp by mal dlhodobejší účinok a mesto by aspoň vytvorilo obraz starostlivosti o zimnú údržbu komunikácii.

Nespokojný občan

Vážený spoluobčan,
ďakujeme za Váš podnet, ktorý sme preverili a zistili sme, že časť chodníka v úseku od Remesla ku kruhovému objazdu skutočne nie je dostatočne vyčistená. TS m.p. preto zabezpečili jeho opakované vyčistenie. Ulica Železničiarska ako aj Ľ. Štúra bola znovu vyčistená od námrazy, mokrého snehu a rozšírená, teda plne prejazdná po celej dĺžke. Samozrejme, že sa budú všetky ulice aj naďalej monitorovať a následne podľa potreby čistiť a udržiavať posypom. Ďakujeme za vašu trpezlivosť.

JUDr. Dušan Lukačko, zástupca primátorky