Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

Pracovná doba

Uverejnené: 7. júla 2012

Chcela by som zodpovednú informáciu o trvaní nočnej pracovnej zmeny pracovníkov Mestskej polície. Nie raz ich totiž vidím končiť v skorších raňajších hodinách / odparkujú služobné auto na sídlisku Drieňová./ Nasadnú do svojho osobného auta a v čase od 3-tej hodiny už môžu výtržníci veselo znepríjemňovať život občanom. Kontroluje vôbec niekto pracovníkov Mestskej polície?

MsPo vykonáva služby na základe plánu služieb, v ktorom je presne stanovený začiatok a koniec služby. Vzhľadom k nízkemu počtu zamestnancov MsPo nie je možné zabezpečiť nepretržité 24-hodinové vykonávanie služby, nakoľko by to bolo v rozpore so zákonníkom práce.

Z uvedeného dôvodu sú niektoré služby vykonávané napr. do 03:00. Čas služby záleží od bezpečnostnej situácie a od dňa v týždni. Inak služba končí začiatkom týždňa a inak štvrtok, piatok a cez víkend.

To, že MsPo parkuje služobné vozidlo na Drieňovej je v súlade s pokynmi nakoľko na Drieňovej sa nachádza služobná garáž mesta Banská Štiavnica.

Po ukončení služby je služobné vozidlo zaparkované v tejto garáži. Dodržiavanie času služby a inštruktáže pre hliadkovú službu MsPo sú kontrolované náčelníkom MsPo. Kontroly sú vykonávané ako v dennej tak i nočnej službe. Žiadne porušenie na úseku času nebolo zistené, čo nakoniec potvrdzuje i vaše zistenie.

V prípade že dôjde k páchaniu priestupku alebo trestného činu a MsPo službu ukončila, majú občania možnosť volať štátnu políciu tel.č. 158 kde je vykonávaná služba 24 hodín nepretržite. Vyhodnotením oznámení od občanov je zistené, že 96,3 % oznámení od občanov je v čase od 07:00 – 24:00 hod.

Ďakujem, že občania sledujú situáciu na Drieňovej i v nočných hodinách a teším sa na spoluprácu pri odhaľovaní protiprávnej činnosti.

Mgr. Vladimír Kratoš
náčelník MsPo

Program kina.

Uverejnené: 1. júla 2012

Dobrý deň, kde nájdem program na kino/amfiteáter pre júl-august 2012 ? Ďakujem

Petra

Dobrý deň,

Program letného kina je zverejnený na stránke mesta od 2.7. 2012 (prvý film sa premieta 8.7. 2012). Mierne omeškanie oproti minulosti je spôsobené tým, že v distribučnej sieti sa nachádza len minimum 35mm kópií filmov a v tomto roku bol obrovský problém celý program vôbec zostaviť. Veríme ale, že konečná kombinácia 9 filmov poteší všetkých – tých, čo si chcú prísť na Amfiteáter oddýchnuť i tých, ktorí hľadajú v kine hlbšie umelecké zážitky.

S pozdravom,

Ing. Rastislav Marko
ved. odd. Kultúry, športu a mediálnej komunikácie

Kultúra…

Uverejnené: 30. júna 2012

V poslednej dobe zisťujem a nie len ja, že kultúrne akcie konané v meste sú slabo alebo vôbec spropagované nie sú. Preto sa chcem opýtať či na oddelení kultúry spia alebo nemajú nejaké tie eurá na plagáty? Aj dnešná akcia veteránov.... žiadny ľudia, trojica prázdna... lebo... nikto nič nevedel.

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš postreh. Obávam sa ale, že v tomto konkrétnom prípade ide o klopanie na nesprávne dvere. Podujatie Silver veteran rallye neorganizuje Mesto Banská Štiavnica, nie je preto dôvod, aby naň tlačilo akékoľvek propagačné materiály. Mesto ponúka možnosť zverejnenia podujatia na svojej stránke a v kalendári akcií, rovnako je k dispozícii priestor v Štiavnických novinách. Je na organizátoroch toho – ktorého podujatia, ako sa ho rozhodnú využiť – za posledné roky sa nestalo, žeby Mesto nevyšlo v rámci svojich možností v ústrety. Môžem vás zároveň ubezpečiť, že na oddelení kultúry nespia, ale pripravujú pre vás podujatia, na ktoré sa môžete aj počas tohto leta tešiť.

S pozdravom,

Ing. Rastislav Marko
ved. odd. Kultúry, športu a mediálnej komunikácie

Susedské vzťahy

Uverejnené: 29. júna 2012

Dobrý deň, chcel by som sa tu vyjadriť k téme "Penzión pod Starým mestom". Už niekoľko týždňov tam každý piatok od 18:00 do 22:00 vyhráva veľmi hlasná hudba. Ja chodím na týždňovky na Východ, prídem v piatok večer domov chcem si ísť pospať ale nemôžem, lebo musím počúvať tú hudbu aj cez zavreté okná keďže bývam len pár domov odtiaľ .Vo vlastnom dome nemôžem spať, pozerať televízor, počúvať rádio... ! Takisto som sa vyprával aj so susedmi, ktorí sú už riadne napálení .Chcem sa spýtať čo sa s tým bude robiť ? Veď nie je možné aby bol týždeň čo týždeň v obytnej zóne taký hluk .Určite je to aj proti hygienickým predpisom ohľadom hladiny hluku a aj proti občianskemu zákonníku upravujúcemu susedské vzťahy....my takisto všetci platíme mestu dane a nemôžeme si užívať svoje domy lebo v krčme musí hrať hudba na plné pecky ? Veď je tam 5 ľudí a hrá to ako keby ich tam bolo 5 000 minimálne.... Veď je to už nemysliteľné, pokiaľ sa to v dohľadnej dobe nevyrieši, budeme sa ako susedia sťažovať aj na iných príslušných úradoch. Ďakujem.

Jozef Csaki

Vážený pán Csaki,

ďakujeme Vám za Váš podnet.
Reštaurácia pod Starým mestom má prevádzkovú dobu určenú v súlade s platným Všeobecne záväzným nariadením Mesta Banská Štiavnica č. 5/2011 o podnikateľskej činnosti a určení pravidiel času predaja v obchode a času prevádzky služieb na území mesta Banská Štiavnica (ďalej len VZN). V zmysle ust. § 8 ods. 3. uvedeného VZN je prevádzkový čas pre ulicu Botanická v dňoch pondelok, utorok, streda, štvrtok a nedeľa určený v rozpätí od 06:00 hod. do 01:00 hod. nasledujúceho dňa a v dňoch piatok a sobota v rozpätí od 06:00 hod. do 04:00 hod. nasledujúceho dňa vo vnútorných priestoroch prevádzky. V exteriérových priestoroch prevádzky je prevádzkový čas určený v rozpätí od 06:00 hod. do 22.00 hod. V období 01.07. – 31.08. v dňoch piatok a sobota je tento čas určený v rozpätí od 06:00 hod. do 24:00 hod.
Prevádzkovateľ Reštaurácie pod Starým mestom bude písomne upozornený na povinnosť dodržiavať ust. § 9 ods. 7 písm. c) uvedeného VZN, v zmysle ktorého je prevádzkovateľ povinný zabezpečiť, aby pri činnosti prevádzky okrem iného nedochádzalo k rušeniu nočného pokojného stavu, nočného pokoja a verejného poriadku priamym dôsledkom činnosti prevádzkarne najmä hlukom a neprimeraným hlasným alebo hlasovým zvukovým prejavom. Zároveň bude Váš podnet odstúpený aj na mestskú políciu, ktorá vykonáva kontrolu nad dodržiavaním uvedeného VZN.
Sidónia Kiripolská
odd. Regionálneho rozvoja a medzinárodných vzťahov

5 stretnutie banských miest…

Uverejnené: 25. júna 2012

Chcela by som sa spýtať,čo za machra zorganizoval program pri príležitosti Stretnutia banských miest a obcí Slovenska... Pýtam sa v mene rozčarovaných rodičov,ktorých deti vystupujú v súbore Permoník z MŠ na križovatke.Naše detičky od 10:30 hod.netrpezlivo čakali na veľkolepí sprievod mestom a na následné vystúpenie o 14:00 hod.na Amfiteátri.Uznáte sami,že udržať drobcov na uzde je nad ľudské sily,ale naše p.učiteľky to bravúrne zvládli.Trpezlivo vyčkali čas na vystúpenie svojich zverencov,ale čo čert nechcel,po udelení ocenení,sa všetci hostia rozpŕchli kto vie kam a v hľadisku ostalo pár štiavničanov a rodičia detí.My sme ich vystúpenie videli niekoľko krát a poviem vám,je sa na čo pozerať,len nerozumiem,prečo ste ich volali vystupovať,keď nemali pre koho.Myslím si,že sa malo ukázať hlavne hosťom,ako sa v rannom veku našim deťom vštepujú baníctvo a tradície nášho mesta.Slovom-úbohosť organizátora,nemá obdoby a v budúcnosti,si veľmi dobre rozmyslíme,či svoje detičky na takéto podujatie,časovo náročné,ešte pustíme.

Mokošová I.

Vážená pani Mokošová, mrzí ma neúčasť účastníkov 5. stretnutia banských miest a obcí Slovenska na kultúrnom programe. Program vznikal postupne za účasti vedenia Mesta Banskej Štiavnice, pracovníkov oddelenia KŠaMK, Banskoštiavnicko-hodrušského baníckeho spolku a ďalších zainteresovaných strán. Program bol bohatý a pripravený hlavne pre zástupcov banských miest a obcí Slovenska, baníckych spolkov i zahraničné delegácie. Prihlásených bolo 600 účastníkov a viac ako stovka ľudí vystupujúcich alebo podieľajúcich sa na podujatí, spolu teda viac ako 750 ľudí. Je to enormné množstvo, z ktorého 240 osôb sa malo prestravovať u p. Baráka pri Amfiteátri. Kalkulovali sme s určitou neúčasťou, netušili sme však, že ani z takéhoto množstva ľudí sa na kultúrny program nevráti nikto, alebo len veľmi málo záujemcov. Sme presvedčení, že z našej strany bolo vykonané pre propagáciu podujatia maximum, nielen prostredníctvom Štiavnických novín a internetu, ale aj cez plagáty k akcii. Vzniknutá situácia nás mrzí, môžeme Vás ubezpečiť, že v rámci našich možností sme sa snažili pre deti pripraviť všetko tak, aby prestávku medzi účasťou v sprievode a ďalším programom mohli stráviť v pokoji, vrátane občerstvenia. Zároveň chcem vyjadriť vďaku za obetavosť a skvelú prácu, ktorú odviedli nielen deti a ich pani učiteľky, ale aj rodičia, ktorí prišli svoje ratolesti podporiť do publika. Je to poučenie do budúcnosti, ktoré musíme rešpektovať a zobrať si z neho čo najviac. Verím, že na kultúrne podujatia napriek tejto nepríjemnosti nezanevriete a Mesto Banská Štiavnica bude aj v budúcnosti prezentované aj tými najmenšími, našimi Permoníkmi.

ohňostroj

Uverejnené: 22. júna 2012

Dobrý večer Pani primátorka, prečo večer , lebo je práve 22:12 a práve sa skončil ohňostroj, ktorý ste povolili aby sa uskutočnil v mestskej časti , konkrétne parkovisko pod Novým Zámkom . Môžete mi vysvetliť ako je toto možné, že ste povolili takúto akciu v obývanej časti bez súhlasu obyvateľov ? Konkrétne mi máme 7 týždňové bábätko a 8 ročné dieťa ktoré v tomto čase už spali a samozrejme ich to prebralo.

Murgačová

Mesto Banská Štiavnica povolilo ohňostrojné práce na parkovisku pod Novým zámkom v súlade s platnou legislatívou, pri príležitosti 5. stretnutia baníckych miesta a obcí Slovenska konaného v našom meste minulý víkend. Výber miesta realizácia ohňostrojných prác akceptoval minimalizovanie rušivých prejavov ich realizácie a dosiahnutie maximálneho efektu.

Lokalita je málo osídlená, miesto odpalu má spevnené povrchy, je kontrolovateľné, priestranné, a vizuálne efekty realizácie z tohto miesta videlo veľké množstvo obyvateľstva a návštevníkov mesta.

Samospráva objektívne vyhodnotila dôvod a podmienky uskutočnenia ohňostrojných prác a ich realizácia mala pozitívne ohlasy.



Ing. Jaromír Piliar,

ved. odd. organizačného VSaSV

Kanalizácia na Botanickej

Uverejnené: 20. júna 2012

Kedy sa v skutočnosti začne s budovaním kanalizácie na Botanickej ? V rozpise pre nás občanov bol uvedený jún, ktorý už je v druhej polovici. Naozaj sa kanalizácia bude robiť ?

občania spod starého mesta

Odpoveď zástupcu investora:

Predpokladaný termín nástupu na stavbu je 25.06.2012 podľa vyjadrenia hlavného stavbyvedúceho Ing. Hrabára (COMBIN Banská Štiavnica s.r.o.),



S pozdravom
M. Čelko ml.

StVS Banská Bystrica

Alarmujúci stav bývalej údolnej stanice vleku pri Veľkej Vodárenskej

Uverejnené: 14. júna 2012

Upozorňujem na alarmujúci stav bývalej údolnej stanice vleku, ktorá je v stavebne havarijnom stave, obývajú ju bezdomovci. V budove a jej okolí je nehorázny neporiadok. Neriadené využívanie je aj požiarnym ohrozením pre okolie. Neporiadok už zasahuje aj na jazero Veľká Vodárenská. Celkový stav nie je dobrou vizitkou majiteľa i mesta Banská Štiavnica z hľadiska cestovného ruchu. Aké kroky chystá mesto podniknúť ?

Ľuba Paučulová

Vážená pani Paučulová,
tak ako neteší Vás pohľad na zdevastovanú budovu bývalej údolnej stanice vleku, neteší a hlavne nectí to ani samosprávu mesta. Každý, kto prechádza okolo týchto ruín, si iste položí otázku, či to samospráva nerieši. Musím však povedať, že samospráva zareagovala ihneď po tom, ako odznela táto otázka resp. problém v mestskom zastupiteľstve v mesiaci Máj 2012. Po stránke verejného poriadku zabezpečila MsPo vyčistenie okolia stavby od odpadkov a riešila aj pobyt neprispôsobivých občanov, obývajúcich túto stavbu. Ďalším problémom je a ktorý samospráva rieši prostredníctvom stavebného úradu je rozpadajúca sa stavba. Stavebný úrad na základe oznámenia MsPo vykoná na uvedenej stavbe štátny stavebný dohľad a na základe jeho výsledku bude ďalej postupovať v súlade so zákonom č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) a zákonom č. 71/1976 Zb. o správnom konaní (správny poriadok). Problém je hlavne v majiteľoch tejto nehnuteľnosti, ktorí na výzvy zatiaľ nereagujú, pretože sa zdržiavajú mimo SR. Snažíme sa však získať telefonický kontakt na zodpovedné osoby a pevne veríme, že sa nám podarí úspešne vyriešiť problém s touto stavbou. MsPo vykonáva pravidelne týždenne kontrolu verejného poriadku v okolí údolnej stanice vleku a jeho širšom okolí.

JUDr. Dušan Lukačko

zástupca primátorky mesta

Aktivační pracovníci

Uverejnené: 14. júna 2012

• Dobrý deň. Už dlhšiu dobu sa zamýšľam nad činnosťou aktivačných pracovníkov. Prečo? Nuž, pravidelne navštevujem miesto posledného odpočinku svojich blízkych. Je to miesto pietne kde by sme mali v tichosti rozjímať a spomínať. No viac krát sa my naskytol pohľad, ako naši aktivační ,ktorí vykonávajú práce na cintorínoch, miesto toho aby robili, tak vysedávajú na pomníkoch, v rukách cigarety a dym ako z komína a ešte k tomu aj pijú alkohol /bolo zjavne vidieť ako sa pomedzi hroby tackajú/. Pri tomto pohľade na nich ma až pri srdci pichlo, že na mieste posledného odpočinku sa takéto veci dejú. Z môjho pohľadu by bolo dobre, keby zodpovedný pracovník si svoju kontrolnú činnosť nad nimi vykonával oveľa zodpovednejšie a myslím si že by bolo dobre keby aj vyvodil dôsledky. Veď aj v prevádzkovom poriadku, ktorý visí pred vstupom do cintorína pri dome smútku, sa jednoznačne píše, že na cintorínoch je zakázané fajčiť a požívať alkoholické nápoje .Bolo by veľmi dobré, keby sa spravila náprava a naši aktivační pracovníci by svoje holdovanie alkoholu a fajčeniu vykonávali mimo cintorínov a po pracovnej dobe /aspoň myslím že nejakú pracovnú dobu majú, ktorú by mali dodržiavať/. Už vopred ďakujem zodpovedným pracovníkom. Dúfam, že tieto moje slová nájdu odozvu.

Aktivační pracovníci – odpoveď



Ďakujeme za Váš podnet, no nemyslíme si že uchádzači o zamestnanie, ktorí vykonávajú v našom meste menšie obecné služby namiesto toho, aby robili vysedávajú a robia činnosti o ktorých vo svojom príspevku píšete. Ak by tomu tak bolo, nebola by v našom meste realizovaná drvivá časť manuálne vykonávanej zimnej údržby, jarného upratovania, kosenia, starostlivosti o verejné priestranstvá a prípravy miest a objektov, na ktorých sa realizujú spoločenské a kultúrne podujatia organizované alebo spoluorganizované mestom Banská Štiavnica. Na základe vášho podnetu zvýšime kontrolnú činnosť obecných prác na cintorínoch o dohľad správcu cintorínov, ktorý bude monitorovať správanie účastníkov prác v našich cintorínoch a hlásiť hlavnému organizátorovi prác objektívne nedostatky pri ich realizácii.



Ing. Jaromír Piliar,

ved. odd. organizačného VSaSV

štiavnicke noviny – zverejnenie

Uverejnené: 12. júna 2012

Prosíme o informáciu, či už nebudú zverejňované Štiavnické noviny na web stránke. Posledné sú tam zo začiatku mája. Ďakujeme občania

Dobrý deň, vážení občania!

Ďakujeme za Váš podnet. Archív Štiavnických novín, ktorý sa nachádza na mestskej webovej stránke www.banskastiavnica.sk, je priebežne aktualizovaný každý druhý týždeň po uverejnení. Vzhľadom nato, že Štiavnické noviny sú ešte v predaji a záleží nám na ich predajnosti, uverejňujeme ich až po stiahnutí z predaja a následne sú aktualizované na našej webovej stránke. Archív ŠN slúži ako zdroj informácii pre širokú verejnosť, ale hlavne pre tých, ktorí si ich nemajú možnosť kúpiť na predajných miestach alebo predplatiť.
S úctou Mgr. Michal Kríž, šéfredaktor Štiavnických novín



Mgr. Michal Kríž

šéfredaktor Štiavnických novín

Kammerhofská 1

969 01 Banská Štiavnica

tel.č.: 045/ 679 0388

mobil: 0918 688 850

e-mail: michal.kriz@banskastiavnica.sk

web: www.banskastiavnica.sk

Výrub v starom meste

Uverejnené: 4. júna 2012

Dobrý deň. Chcem sa opýtať, kto nariadil a za akým účelom výrub stromov v starom meste. Chodieval som sa tam prejsť a po poslednej návšteve som ostal zhrozený ako to tam vypadá. Kúsok peknej prírody a takto zničené. Bude to znovu osadené porastom alebo to ostane holorub. Ďakujem.

Juraj Jokl

Vážený pán Jokl!

Prečítal som si Vašu otázku adresovanú do „Čiernej skrinky“, ktorá mi bola doručená na vybavenie z Mestského úradu.
Vaša otázka, položená formou vyneseného súdu, ma opätovne udivila. Používam výraz „opätovne udivil“, nakoľko som si doteraz, a to som starší ako Vy, nezvykol, že ľudia bez akejkoľvek znalosti veci dokážu vynášať súdy k veciam o ktorých, ako je zrejmé z Vášho postoja, nemajú žiadnu vedomosť. Naivne verím, že ľudia raz vyspejú na takú úroveň, že si budú vážiť prácu ostatných ľudí okolo seba.
Z historického hľadiska, ten pekný kúsok prírody, ktorý bol na Starom meste, tam bol len necelých sto rokov. Predtým na týchto miestach žili ľudia tvoriaci históriu a aj slávu nášho mesta, Banskej Štiavnice, určite veľa storočí. Našťastie sa našli nadšenci z radov bývalých baníkov, renomovaných archeológov, lesníkov a aj z vedenia mesta, ktorí sa dokázali zasadiť o to, aby tieto vzácne lokality boli znovu otvorené a sprístupnené občanom i návštevníkom Banskej Štiavnice. Prvým krokom v tomto významnom diele je pochopiteľne vyťaženie stromovej vegetácie na danej lokalite. Ďalšie etapy budú nasledovať. Sám určite uznáte, že nemalo logiku, aby pán Dr. Labuda odkrýval archeologické artefakty významnej hodnoty, a aby sme my, lesníci, po odchode archeológov, opätovne danú lokalitu zalesnili.
Živo si spomínam, ako sme o možnosti riešenia archeologického výskumu na Starom meste, živo diskutoval s Dr. Labudom pri jednej ceste Štiavnickou Ančou. Výsledok nášho rozhovoru bolo, že danú lokalitu je potrebné odlesniť. To však bolo asi pred 20 rokmi. Vtedy Zvolenčania ani netušili čo dokážu na Pustom hrade. Pozrite sa však kde sú dnes oni a kde sme my. Oni vítajú na hrade stovky návštevníkov a hrad sa stal dominantou stredného Pohronia. Informačný článok o tejto akcii, ktorý som sľúbil poslancom mesta, je už dávno na svete. Rodil sa dlhšie, lebo jeho autori, pán Ing. Durbák a Dr. Labuda ho pojali naozaj odborne, ale aj prístupne pre ľudí. Lesnícke veci som v ňom upravoval ja. Článok bol uverejnený dňa 31.5.2012 v ŠN č. 21 na strane 8. Verím, že občania tohto mesta pochopia snaženie odborníkov a už nikdy sa nestretnem s výstupom, ktorý nám predviedla jedna pani, keď nás slovne atakoval výkrikom: „Okolité hory Vás žalujú!!!“ Odpovedal som jej: „Buďte pokojná, lesy sú v dobrých rukách!“

Ing. Jaroslav Dudík
Konateľ spoločnosti

detské ihrisko

Uverejnené: 2. júna 2012

Dobrý deň... Za všetky deti zo sídliska Drieňová sa chcem poďakovať za "krásne" detské ihrisko, na ktorom sa už nedá ani šúchať a zo štyroch hojdačiek sú funkčné len dve...to že niekto niečo namaľuje neznamená že to opravil...je hanbou ,že rodičia to tam musia drôtovať a opravovať, aby nedošlo k úrazu...raz za pol roka sa tam niečo urobí ,zrekonštruuje, ale rozbité a staré veci sa nechajú tam...a to nehovorím o tom, že železo na takýchto ihriskách už nemá čo robiť . Do kedy sa nás deti budú pýtať prečo sa nemôžem hojdať šúchať alebo hrať v lepších-atraktívnejších podmienkach??? ďakujem...

Marek-rodic

Dobrý deň,

uvedomujeme si zlú situáciu na ihrisku Drieňová. V tomto roku sme na Drieňovej zadali súkromnému podnikateľovi nasledovné práce: výmena sedačiek 4 ks, oprava lavičiek, nátery kovových častí preliezok, odstránenie ohraničenia chodníkov, oprava koša. Našim zámerom bolo rovnako odstrániť starú problematickú hojdačku a nahradiť ju za novú, ako aj pridať aspoň jeden nový prvok. Na ihrisku bol vymenený piesok (sponzorsky), za poškodenú šúchačku sme objednali novú. Žiaľ, proces verejného obstarávania v prípade ihriska nebol úspešný, keďže ceny nami navrhovaných 4 certifikovaných prvkov (šplhacia stena, šúchačka, hojdačka závesná a strunová hojdačka) spoločne s inštaláciou presiahli rozpočtovaných 5 000 €. Kvôli uvedenému sa vedenie mesta rozhodlo tieto prvky momentálne neobjednať. Výsledkom je, že aj v tomto roku pristúpime len k udržiavaniu existujúceho stavu (dôjde aj k oprave a natretiu existujúcej hojdačky) a v budúcom roku sa pokúsime situáciu zlepšiť – v pláne je aj rozšírenie ihriska. V každom prípade v budúcnosti očakávame pri riešení tejto problematiky aj aktívnu participáciu obyvateľov a užívateľov ihriska, ktorí by si istým spôsobom sami nadefinovali jeho smerovanie.

Ing. Rastislav Marko
ved. odd. Kultúry, športu a mediálnej komunikácie

Informačné centrum

Uverejnené: 1. júna 2012

Dobrý deň, minulú sobotu som s rodinou pricestoval do BS , aby sme si pozreli výstavu fotografii Doma nikto nie je prorokom. Taký bol plán, realita úplne iná. Hoci plagáty i web upozorňuje, že sa treba najprv tel. ohlásiť, na ktorom vám zabezpečia otvorenie výstavy, nevadila nám táto menšia komplikovanosť. Zavolali sme teda a dovolali sa do Informačného centra. Odpoveď: nedá sa. Tak som tam teda išiel osobne. Neochota, všetko bol problém - výstava je v inej budove, tam so mnou nepôjde a ktovie vlastne, kto od nej ma kľúče a podobne. Absolútne žiadna snaha o zabezpečenie otvorenia. Nerozumiem takémuto prístupu - konečne tu je aj niečo iné okrem tých baníckych veci, čo sa už mnohým ľuďom presýtilo a radi by si pozreli aj skutočné umenie v BS, ale je to možné iba od pondelka do piatka. V sobotu a v nedeľu sem asi turisti nechodia, však? Nie je to práve víkend, keď sa mesto naplní turistami? Ale čoho sa im dostane? Neochoty. Naozaj je taký problém ísť otvoriť jednu miestnosť vzdialenú 300m alebo za poplatok či inú zábezpeku požičať aspoň kľúče, aby sme si ju otvorili? Alebo v tej budove mate uskladnené po chodbách také drahé veci, že nikto bez polície sa tam ani nemôže priblížiť? Najtrápnejšie vyznela veta, že by sme mohli odcudziť niektorú z fotografií, ak sme tam bez dozoru. Pre zaujímavosť - autor fotografií ma čakal vonku pred budovou IC, sklamaný, rozčúlený, rozčarovaný. Gratulujem Vám k takémuto inšpiratívnemu postupu pri rozvoji turistického ruchu. Ako som sa aj dozvedel, Mesto BS vlastne spolupracuje na výstave "iba" tým, že poskytlo priestory a má zabezpečiť otváranie. Aj táto forma je asi pre mesto príliš náročná a nákladná, veď prečo by mali urobiť niečo na podporu turizmu. Našiel sa niekto ,kto celú výstavu zaplatil, zorganizoval, urobil vernisáže, spropagoval pritom celé mesto do médií a čo urobilo Mesto? Nič.. A ešte menej. Naozaj veľmi progresívne. Dajte si toto patentovať.

Tibor Franek

Vážený pán,

veľmi nás mrzí, že ste mali nepríjemný zážitok spojený s Informačným centrom Mesta Banská Štiavnica a chceli by sme uviesť na pravú mieru vzniknutú situáciu.
Priestory na výstavu „Doma nie je nikto prorokom“ poskytlo Mesto Banská Štiavnica na základe prosby zo strany organizátorov výstavy, keďže v Banskej Štiavnici nenašli iné vhodné zabezpečené priestory pre tento účel. Napriek tomu, že výstava nebola vo výstavnom pláne na prvý polrok 2012 a k žiadosti o spoluprácu prišlo pomerne neskoro, radi sme vyšli v ústrety s tým, že výstava bude prístupná počas pracovných dní a v prípade dostatočne vopred nahláseného záujmu aj počas víkendu.
Za dobu trvania výstavy sme o ňu zaznamenali minimálny záujem, pričom Váš víkendový je úplne jediný. Radi by sme upozornili, že aj deň pred Vašou návštevou sme flexibilne poskytli vstup mimo bežných hodín pre skupinku záujemcov sprevádzaných jedným z autorov.
Podľa nami zistených informácií Vás o uvedenej akcií informovala pracovníčka Slovenského banského múzea, ktorá v Informačnom centre pracuje. Počas rozhovoru Vám poskytla všetky známe a dostupné informácie o konanej akcií. Ako ste správne uviedli, v prípade záujmu bolo potrebné sa na výstavu ohlásiť vopred, z dôvodu, aby sme dokázali zabezpečiť kľúče od priestorov, v ktorých sa výstava nachádzala. Budova, v ktorej bola výstava umiestnená je otvorená pre verejnosť v pracovných dňoch, v nepracovných dňoch len po dohode s kompetentnými pracovníkmi. V prípade, že ste o výstavu prejavili záujem cez víkend, bez predchádzajúceho nahlásenia sa deň vopred, nedokážeme flexibilne zabezpečiť vstup do všetkých priestorov, v ktorých sa organizuje výstava, prípadne iné podujatie.

K vašim útokom na Mesto Banská Štiavnica sa nebudeme obšírne vyjadrovať. Sme presvedčení, že bezplatné zapožičanie priestorov mimo plánu, predĺžená vernisáž, ako aj ochota byť k dispozícii pre návštevníkov výstavy počas týždňa je v tomto prípade primeraným zapojením Mesta.

Napriek uvedenému nás mrzí Vaše sklamanie, ktoré je pre nás poučením do budúcnosti nielen z pohľadu spolupráce s externými subjektmi, ale aj prístupnosti takto organizovaných výstav.

Ing. Rastislav Marko


ved. odd. Kultúry, športu a mediálnej komunikácie

Tržnica

Uverejnené: 29. mája 2012

Dobrý deň prajem, zaujímalo by ma, či predávajúci na tržnici pri Ametyste podliehajú nejakej kontrole zo strany mesta.Mám pocit, že zákazník tu neraz ťahá za kratší koniec, keďže nevidí na váhu,nemá prehľad o cenách tovaru, ktorý väčšinou nie je označený cenovkami a vlastne ani žiadne záruky a možnosti reklamácie.Veľmi pekne ďakujem za odpoveď.

Zákazníčka

Vážená zákazníčka,

ďakujeme Vám za Váš podnet.
Predávajúci na trhovom mieste je v zmysle § 11 zákona č. 178/1998 Z. z. o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhových miestach v znení neskorších predpisov povinný označiť svoje predajné zariadenie podľa osobitných predpisov, dodržiavať trhový poriadok trhoviska, tržnice a príležitostného trhu, používať elektronickú registračnú pokladnicu (doklad o nadobudnutí tovaru sa nevyžaduje, ak ide o predaj vlastných použitých výrobkov občanmi medzi sebou v primeranom množstve a o predaj rastlinných a živočíšnych výrobkov z vlastnej drobnej pestovateľskej alebo chovateľskej činnosti alebo lesných plodín fyzickými osobami), ďalej je predávajúci povinný udržiavať miesto predaja výrobkov a poskytovania služieb v čistote, zreteľne označiť predávané výrobky a poskytované služby cenou a vykonávať pri predaji váženého tovaru váženie spôsobom umožňujúcim spotrebiteľovi kontrolu správnosti váženia.
Mestský úrad, na základe Vášho podnetu, vykoná kontrolu na tržnici. Informovať sa o výsledku kontroly môžete na t. č. 045/679 08 14.

Sidónia Kiripolská, odd. RraMV MsÚ

Rozhlas

Uverejnené: 27. mája 2012

Dobrý deň, chcem upozorniť, že v mestskej časti Sitnianska v ulici Ilijská nefunguje mestský rozhlas a bolo by dobre ho čím skôr opraviť. Ďakujeme.

občania Sitnianskej

Ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol preposlaný na Technické služby m.p. , ktoré urobia nápravu daného stavu.

Penzión "Pod Starým mestom"

Uverejnené: 25. mája 2012

Chcel by som sa vyjadriť k penziónu "Pod Starým mestom" p.Denka, a hlavne k tomu organizovaniu živých koncertov a neúnosnej hlasnej hudby, ktorá sa odtiaľ ozýva už takmer každý týždeň .Voľakedy , keď tam robili koncert tri-štyri razy za leto tak sa to ešte ako tak dalo zniesť Lenže v poslednej dobe už to robia každý týždeň. Vyhrávajú tam neznesiteľné "odrhovačky" a mimoriadne silné basy a hudba ktorú počuť dunieť až do ul.Vodárenská...mňa by zaujímalo kto mu toto povoľuje ?? To nikoho nezaujíma, že to môže niekomu aj vadiť keď od 18:00 do 22:00 často aj dlhšie musí nútene počúvať niečo o čo nemá záujem ???Čo starší ľudia prípadne deti ak chcú napríklad spať alebo ostatní ak chcú pozerať televízor či počúvať rádio majú jednoducho smolu...vo vlastných domoch.!!?? Musím povedať, že už mám toho plné zuby a myslím že aj ostatní obyvatelia bližšie susediacich domov. Dúfam v skorú nápravu!

obyvatel

Vážený obyvateľ „ Starého mesta“,
vieme, že v penzióne „Pod Starým mestom“ u pána Denku organizujú hudobné vystúpenia a to len počas víkendov. Majiteľ penziónu a reštaurácie požiadal Mesto o povolenie hudobnej produkcie na svojej terase, či záhrade, ktorá je súčasťou jeho podnikateľskej činnosti. Mesto jeho žiadosti vyhovelo a povolilo mu živú hudobnú verejnú produkciu a to každý piatok v čase do 22:00 hodiny. Samozrejme chápeme aj vás, ktorým takáto hudba vadí, či vyslovene prekáža, avšak berieme do úvahy aj podnikateľskú verejnosť, ktorá to nemá jednoduché a snaží sa takýmto spôsobom prilákať zákazníkov, či zatraktívniť prostredie, v ktorom podnikajú. Aj reštaurácie, či penzióny sú súčasťou cestovného ruchu v Banskej Štiavnici, ktoré chceme podporovať. Zároveň berieme na vedomie aj pripomienky z vašej strany, týkajúce sa hlasnej hudby počas týchto vystúpení, preto vstúpime do jednania s majiteľom reštaurácie, teda s pánom Denkom a budeme sa snažiť nájsť spoločné riešenie, aby sme uspokojili aj tých, ktorí by chceli mať vo večerných hodinách svoj kľud, či pohodu a na druhej strane, aby aj zákazníci a milovníci živej hudby a rôznych hudobných žánrov u pána Denku neutrpeli na kvalite ponúkanej zábavy. Ubezpečujeme vás však, že nedôjde k rušeniu nočného pokoja po 22:00 hodine, aby ste mali aj vy zákonom garantované právo na svoj kľud a neboli ste obťažovaný negatívnymi vplyvmi vášho okolia.


JUDr. Dušan Lukačko

zástupca primátorky

Jednosmerka

Uverejnené: 25. mája 2012

Na ulici Dolná (pod kostolíkom) bola zjednosmernená ulica pred panelákmi a to tak, že vjazd do nej je v smere od Križovatky. Roky sme boli zvyknutí vchádzať do tejto ulice v smere z mesta - teda od kostolíka. nedalo by sa to značenie otočiť? Okrem toho je tu malý technický problém na zimné mesiace. Túto ulicu technické služby odhŕňajú počas zimy asi tak dva krát za celú zimu a medzi tým si sneh lopatami odhadzujeme sami. Príjazd do ulice od Križovatky je trošku do "kopca" a keďže sa neodhŕňa často sa tam šmýka. A je asi ľahšie sa spustiť z kopca ako sa šmýkať hore. A problém budú mať aj smetiari ak vôbec tým kopčekom vyjdú po ľade......

Obyvateľ

Vážený obyvateľ,
jednosmerná ulica je označená v súlade so zákonom, pretože sme ponechali parkovanie v smere príjazdu pred bytové domy a vodiči zaparkujú svoje vozidlá vpravo pri predzáhradkách. Je to taktiež riešené z praktickej stránky, pretože zimná údržba bude vykonaná z protismernej strany, teda od kostolíka a sneh sa odhrnie na trávnatú plochu a nie na stojace vozidlá prípadne na voľné parkovacie miesta. Nevidím problém v tom, že by v zime vozidlá nevyšli miernym kopčekom v smere od Ametystu, odkiaľ je teraz príjazd do jednosmernej ulice. V Banskej Štiavnici je mnoho úsekov a niekoľko násobne horších ako ten váš a vozidlá sa dostanú tam, kde potrebujú. Pokiaľ by sa tak aj stalo, myslím si, že takáto situácia nepotrvá dlhšie ako pár hodín. V takejto podobe bolo dopravné značenie schválené aj dopravným inžinierom z Policajného zboru v Žiari nad Hronom.


JUDr. Dušan Lukačko

zástupca primátorky

Sklená vata

Uverejnené: 24. mája 2012

Prosím Vás upozornite majiteľa garáže na Kisihýbelskej ulici ktorý pred zimou vyskladnil z garáže sklenú vatu /odpad/ a do dnešného dňa ju neodstránil.Niekoľkokrát bola rozhádzaná po ceste a ja som ju niekoľko krát zbierala.Ďakujem

Na základe podnetu bolo príslušníkmi MsPo B.Š. vykonané objasňovanie v priebehu ktorého bolo zistené, že uvedený odpad z nobasilu na Ul. Kysihýbeľská uložil P.M.. Menovaný sa dopustil priestupku proti verejnému poriadku podľa § 47/1 d zák. č. 372/ 1990 Z.z.. Priestupca bol postihnutý v zmysle priestupkového zákona uložením blokovej pokuty a odpad bol z miesta odstránený.

Mgr. Vladimír Kratoš
náčelník MsPo

klzisko na sídlsku drienova

Uverejnené: 21. mája 2012

Dobrý deň chcela by som sa opýtať čo bude ďalej s klziskom na sídlisku Drieňová, ktoré prevádzkuje p.Gazda ml. lebo za dve zimy nebude z toho nič padne to a deti a mládež nebude mať kde tráviť zimné prázdniny. Keď som sa ho pýtala že ako to bude tak mi odpovedal , že je sklamaný z toho ako bol obvinený z toho, že zarába z každej strany a že ďalej sa k tomu nejde vyjadrovať a na záver ešte dodal, že spraví všetko preto aby si založil občianske združenie a chce sa tomu venovať na ďalej.

Vážená neznáma pisateľka,
klzisko na Drieňovej resp. na Ulici Energetikov zostáva zatiaľ bez zmien, teda môže fungovať v tom istom režime ako doteraz. Samozrejme, že aj nám záleží na tom, aby bolo toto ihrisko opravené a taktiež, aby sme urobili na ihrisku nový povrch. Realita je však iná, zatiaľ sa nám nepodarilo združiť dostačujúce finančné prostriedky na obnovu tohto ihriska, preto sa pokúsime o to v nasledujúcom roku. Výška príspevku, ktorú nám schválilo Ministerstvo vnútra na toto ihrisko je veľmi nízka, pritom Mesto by muselo najprv preinvestovať štvornásobne vyššiu sumu oproti tej, ktorú by sme mohli dostať a tú bohužiaľ v našom rozpočte nemáme. A či bude pán Gazda prevádzkovať v zime toto ihrisko záleží len od neho a jeho ochoty. Nie je totiž jednoduché ľadovú plochu urobiť a udržiavať. Pokiaľ pán Gazda bude mať záujem o jeho prevádzkovanie budeme len radi a urobíme všetko preto, aby sme mu pomohli.


JUDr. Dušan Lukačko

zástupca primátorky

"Čierna skládka"

Uverejnené: 17. mája 2012

Dokedy sa bude rozširovať nelegálna skládka odpadov v priestoroch už zrekultivovaného bývalého smetiska mesta.

Skládka komunálneho odpadu Principlac je uzatvorená od 1.2.2009 a v priebehu r. 2010 bola zrekultivovaná. Od 1.2.2009 sa odpad prekladá a odváža na externú skládku mimo štiavnický región. Miesto, kde sa odpad prekladá, je práve Vami spomenutá „nelegálna skládka“ pri zrekultivovanej skládke Principlac. Nejde však o nelegálnu skládku, ale o prekládku komunálneho odpadu, ktorej činnosť je povolená rozhodnutím OÚŽP BŠ č. 2009/00780/BS-GOL.
Sme si vedomí neutešeného stavu v tejto lokalite. Je to spôsobené tým, že sa z rôznych dôvodov stane, že sa na prekládke nakopí väčšie množstvo odpadu a kým je preložené do veľkokapacitných kontajnerov a odvezené preč, zotrvá nejaký čas na kope v mieste vysypania a prekladania. Počas tejto doby býva odpad rozfúkavaný a rozhrabávaný neprispôsobivými spoluobčanmi, ktorí sem chodia i napriek mnohým upozorneniam, zákazom a výjazdom mestskej polície, vyberať kovy.
Lokalitu pravidelne čistíme a zbierame odpad, ale stačí jeden veterný deň a lokalita vyzerá, akoby sa vôbec nezbierala.
Prekládka odpadu je tu len dočasná, kým nebude vybudovaný nový zberný dvor, kde bude technológia prekladania oveľa jednoduchšia vďaka nájazdovej rampe a spevnenej ploche. Vozidlá budú odpad vysýpať priamo do veľkokapacitných kontajnerov.
Nový zberný dvor potrebujeme už ako soľ, ale jeho výstavba je ešte stále v nedohľadne, pretože ešte nie je ukončené verejné obstarávanie. Veríme, že prekládka sa presťahuje spred uzatvorenej skládky do nového zberného dvora čím skôr a lokalitu Principlac budeme môcť definitívne vyčistiť.

Technické služby , m.p. Banská Štiavnica – P. Heiler.