Podnet Zapla som si stanicu TA3, kde ma zaujala relácia z Trenčianskych Teplíc, ako sa vyrovnávajú s neplatičmi bytov. Keď rodina býva v štátnom byte a neplatí nájom za 3 mesiace, bude presťahovaná do tzv. sociálneho 1-izbového bytu. Ak má byt odkúpený, ale dlhuje nájom, tak títo všetci sú na web stránke, ako aj na mestských tabuliach vypísaní. Ak po 1. mesiaci tohto uverejnenia nič nepodniknú, nastáva exekúcia bytu. Ale je tu zaujímavosť, že sú tu ľudia vypísaní, ktorí dlhujú od 10 €. Myslím, že toto by sa zišlo aj pre naše mesto pre neplatičov urobiť, ktorí bytovému podniku dlhujú nemalú čiastku peňazí a môže sa stať, že na neplatičov doplatia aj platiči. E. Uhrinčaťová
E. UhrinčaťováVážená pani Uhrinčaťová,
ďakujeme Vám za Váš aktuálny podnet. Problém neplatičov sa snažia riešiť prenajímatelia bytov rôznymi dostupnými spôsobmi, od upomínania, pohovorov až po súdne konania. Tak to robí aj Bytová správa, s. r. o., ktorá je prenajímateľom mestských nájomných bytov, ktorá aktuálne pripravuje vymáhanie nedoplatkov prostredníctvom tretej osoby. Bližšie informácie o vymáhaní nedoplatkov budú zverejnené v Štiavnických novinách a na internetovej stránke mesta.
Zverejnenie zoznamu neplatičov na verejne prístupnom mieste je porušením zákona o ochrane osobných údajoch a bol by k nemu potrebný súhlas dotknutej osoby, preto takého zoznamy zverejňovať nebudeme.
Správca bytov ( alebo spoločenstvo vlastníkov bytov) je povinný každý rok predkladať správu o svojej činnosti, finančnom hospodárení a stave bytového domu, vrátanie vyúčtovania platieb a do týchto dokladov má právo nahliadnuť každý vlastník bytu v bytovom dome a tak sa môže oboznámiť aj s tým, kto si riadne neplní svoje povinnosti.
Oľga Nigríniová, odd. právne a správy majetku
Zaujímalo by ma , do kedy Mesto B.Š.podpísalo zmluvu na letnú terasu pred VUB , keď mala byť zrušená do konca roka 2009 , vyzerá že je tam už naveky postavená , veď taká investícia sa nerobí na 1sezónu . Stojí tých pár eur z prenájmu za problémy so zápchami a pokutami?Presťahujte teda radšej 2 Veľké inštitúcie SLSP a VUB na iné miesto , je to ľahšie ako ukončiť zmluvu neestetickej prístavbe .
NorikUmiestnenie drobnej stavby – terasy na pozemku parcela C KN 5765/2 bolo schválené uznesením MsZ . Doba prenájmu je následne ošetrená dodatkami k nájomnej zmluve.
V roku 2009 bol vlastník drobnej stavby vyzvaný na dočasné odstránenie stavby z pozemku vo vlastníctve mesta a to z dôvodu nutnosti riešenia havarijného stavu výstupu z banského diela – štôlne, ktorej ústie bolo umiestnené pod konštrukciou terasy. Počas týchto rekonštrukčných prác investor vypracoval nový projekt vzhľadu drobnej stavby, ktorý následne predložil na posúdenie príslušnému stavebnému úradu. V rámci stavebného konania bol tento projekt posudzovaný Krajským pamiatkovým úradom ako aj vlastníkom a správcom významného banského diela – Slovenským banským múzeom v Banskej Štiavnici. Terajší vzhľad je účelový a plne korešponduje so schváleným projektom.
Obojstranné parkovanie na pozemku parcela C KN č. 5765/2 nie je prípustné :
1/ z dôvodu nedostatočného manipulačného priestoru – posudok dopravného inšpektorátu
2/ z dôvodu priznania ústia významného banského diela - štôlne
Baráková – odd. právne a správy majetku
Spomienkové oslavy 66 výročia oslobodenia mesta Banská Štiavnica Sovietskou a Rumunskou armádou, ktoré sa uskutočnili dňa 4. marca 2011 o 9. 00 hod. pri Pamätníku Padlých hrdinov na ulici Kammerhofská. Je smutné, že sa spomienka konala v doobedňajších hodinách, kedy študenti a aj iní občania mesta sú v práci. Chceli by sme do budúcna upozorniť na to, aby akcie podobného typu boli pre všetkých občanov mesta, a teda sa konali v popoludňajších hodinách. Za porozumenie a skorú odpoveď vedenia mesta vopred ďakujeme!
sklamaní študentiHlavným organizátorom spomienkových osláv 66. výročia oslobodenia mesta Banská Štiavnica bol Slovenský zväz protifašistických bojovníkov. V dopoludňajších hodinách sa oslavy konali preto, lebo po oficiálnych oslavách nasledoval ešte ďalší program pre členov SZPB. Vítame tento Váš podnet, aby sa oslavy konali v popoludňajších hodinách a predostrieme ho zástupcom SZPB v snahe vyhovieť študentom a pracujúcim občanom, aby sa v budúcom roku aj oni mohli na tomto podujatí zúčastniť.
Andrea Benediktyová, sekretariát primátorky
Chcem sa opýtať, ako bude tento rok otvorená botanická záhrada? Minulý rok boli predĺžené otváracie hodiny až od júna 2010. Zdá sa mi vhodné, aby to bolo už od mája, nakoľko je v máji už teplo a neskoro sa stmieva, takže by určite aj iní obyvatelia mesta ocenili, keby bola botanika otvorená až do 20.00 hodiny. Ďakujem.
štianvická mamičkaSprávca botanickej záhrady Stredná odborná lesnícka škola Banská Štiavnica je prístupná myšlienke sprístupnenie záhrady v mesiaci máj do 20,00 hodiny. Stane sa tak po prijatí vnútorných organizačných a prevádzkových opatrení správcu k sprístupneniu botanickej záhrady verejnosti.
Banská Štiavnica, 18.3.2011
Ing. Piliar
ved. odd.organizačného VSaSV
chcel by som len podotknut ze prispevok o psich vykaloch som sem druhyk krat nedal ja, musel ho niekto skopirovat a pod mojim menom vlozit.
Peter SupukaNiekto si spravil nemiestny žart z Vás aj nás. Je to riziko neobmedzenej komunikácie na čiernej skrinke. O rizikách a podmienkach fungovania čiernej skrinky sa v súčasnosti vedie v rámci samosprávy diskusia.
Banská Štiavnica, 14.3.2011
Ing. Jaromír Piliar
ved. odd. organizačného VSaSV
Dobrý deň, chcel by som Vám opísať môj včerajší zážitok , keď sme sa boli s rodinou /žena, dvaja synovia 3,5rocny a 1mesacny/ prejsť cestou z križovatky na vlakovú stanicu. Problém nastal, keď rovno pred nami začali venčiť psíky z útulku. Bolo ich asi 15, boli všetky na vôdzkach čo bolo v poriadku no horšie to bolo, že sa psíkom asi /rozhýbali čreva/ a začali cestu posievať výkalmi. Dievčatá a dospelá pani čo bola s nimi, akoby to nevideli. Viem, že peňazí na útulok nie je veľa ale takto sa to riešiť nedá. S kočíkom a bicyklom sme kľučkovali pomedzi výkalmi a cestou naspäť , keď to rozjazdili autá to bol dosť problém. Za odpoveď vopred ďakujem.
Peter SupukaVážený pán Peter Supuka,
dňa 25.2.2011 ste do čiernej skrinky fyzicky vložili príspevok, ktorého obsah je totožný s Vašim príspevkom zo dňa 6.7.2010 „Psi problém II“ citujem:
„Dobrý deň, chcel by som Vám opísať môj včerajší zážitok , keď sme sa boli s rodinou /žena, dvaja synovia 3,5rocny a 1mesacny/ prejsť cestou z križovatky na vlakovú stanicu. Problém nastal, keď rovno pred nami začali venčiť psíky z útulku. Bolo ich asi 15, boli všetky na vôdzkach čo bolo v poriadku no horšie to bolo, že sa psíkom asi /rozhýbali čreva/ a začali cestu posievať výkalmi. Dievčatá a dospelá pani čo bola s nimi, akoby to nevideli. Viem, že peňazí na útulok nie je veľa ale takto sa to riešiť nedá. S kočíkom a bicyklom sme kľučkovali pomedzi výkalmi a cestou naspäť , keď to rozjazdili autá to bol dosť problém. Za odpoveď vopred ďakujem.“
Skúsenosť, ktorú popisujete sa 24. 2.2011 podľa môjho hodnotenia nestala, nakoľko je do detailov totožná so skúsenosťou popisovanou v príspevku z 6.7.2010.
Na predchádzajúci príspevok ste cez čiernu skrinku dostali odpoveď OZ Záchrana zvierat, ktorému samospráva umožnila vysvetliť svoje konanie pri vodení psov z útulku na verejných priestranstvách, citujem :
Občianske združenie Záchrana zvierat v Banskej Štiavnici spravuje útulok pre opustené a týrané zvieratá. Všetci, ktorí prichádzajú do útulku dennodenne pracujú zdarma, venujú tejto činnosti svoj voľný čas a svoje vlastné peniaze. Túto verejnoprospešnú činnosť venujú tým, ktorí boli vyhodení na ulicu, alebo boli týraní, ktorí sa o seba nevedia postarať. Na prechádzku so psíkmi chodia za stanicu, prechádzajú ulicou Trate mládeže, cez ktorú ste ich videli , ale venčia psíkov na lúke. Psíkovia sú zavretí celý deň, takže je pochopiteľné, že keď vyjdú von, stane sa im, že strácajú exkrementy. Každé dieťa ako i člen potiahne psíka, aby exkrement ostával mimo vozovky. Chodíme jednou stranou takže kľučkovať medzi exkrementami, ako ste opisovali určite ste nemusel, pretože táto ulica má dostatočne širokú cestu a exkrementov bolo zopár. Na prechádzke so psíkmi každé dieťa a dospelá osoba nesie 2-3 psíkov, takže sa nedajú hneď exkrementy zbierať. Tieto sa zbierajú večer po prechádzke.
Odhliadnuc od pohnútok, ktoré Vás viedli opätovne poslať príspevok z 6.7.2010 chcem reagovať na skúsenosť, ktorú ste s pohybom psov na Ulici Trate mládeže mali. Reakcia sa týka všeobecne vodeniu psa na verejných priestranstvách. Je treba aby si verejnosť uvedomila že za psa vždy zodpovedá držiteľ psa alebo osoba, ktorá psa vedie alebo vykonáva dohľad. Pri vodení sa okrem iných musia dodržať tieto pravidlá:
• vodiť psa mimo chovného priestoru alebo zariadenia na chov môže len osoba, ktorá je fyzicky a psychicky spôsobilá a schopná ho ovládať v každej situácii, pričom je povinná predchádzať tomu, aby pes útočil alebo iným spôsobom ohrozoval človeka alebo zvieratá, a zabraňovať vzniku škôd na majetku, prírode a životnom prostredí, ktoré by pes mohol spôsobiť,
• počas vodenia psa mimo chovného priestoru alebo zariadenia na chov musí byť pes označený evidenčnou známkou umiestnenou na obojku preukazujúcou totožnosť psa,
• ak pes znečistí verejné priestranstvo, je ten kto psa vedie povinný výkaly bezprostredne odstrániť.
V prípade, ktorý ste popísali zástupcovia občianskeho združenia Záchrana zvierat pri vodení psov na verejnom priestranstve podľa môjho názoru nesplnili ustanovenia zákona NR SR č. 282/2002, ktorým sa upravujú niektoré podmienky držania psa a to v dvoch prípadoch:
• neboli schopní ovládať psov v každej situácii,
• bezprostredne neodstránili výkaly z verejného priestranstva.
Využívam príležitosť v rámci reakcie na Váš podnet vyzvať všetkých, ktorí vodia psa na verejných priestranstvách v Banskej Štiavnici aby dodržiavali hore uvedené povinnosti pri vodení psa. Veď tomu, kto pri kontrole nepreukáže známkou totožnosť psa, nerešpektuje obmedzenia vodenia a neodstráni bezprostredne výkaly, ktorými pes znečistil verejné priestranstvo môže mestská polícia uložiť pokutu do 65€.
Banská Štiavnica, 2.3.2011
Ing. Jaromír Piliar, ved. odd. organizačného VSaSV
Chcela by som reagovať na upozornenie MsPo v ŠN číslo 8. o dodržiavaní pravidiel cestnej premávky a hlavne na upozornenie,aby vodiči neparkovali na verejnej zeleni.Musela som sa nad týmto pousmiať,nakoľko zeleň pred 56-bytovkou,na Dolnej ulici,je v dezolátnom stave a parkuje sa na nej veselo ďalej.Tráva je pri obrubníkoch na dobro preč a zostala po nej len rozrytá zem.Zaujímalo by ma,ako toto chce mesto riešiť.Pred dvomi rokmi sa na týchto miestach mali-vraj-osadiť betónové kvetináče a tak aspoň zachrániť ten kúsok trávy pred oknami.Ako vždy,ostalo len pri sľuboch.Budem rada,ak sa k tomuto príspevku vyjadríte a oboznámite obyvateľov s možným riešením.
Vážená neznáma pisateľka
verím, že problémy s parkovaním vyriešime k obojstrannej spokojnosti. Samospráva pripravuje stretnutie s občanmi /3 aprílový týždeň/ bývajúcimi v 56 – bytovke za účelom verejného prerokovania možnosti úpravy verejnej zelene pre účely parkovania motorových vozidiel
JUDr. Dušan Lukačko
zástupca primátorky mesta
Chcem sa spýtať pomocou čiernej skrinky, keďže som neobjavil iný kontakt, či naša káblovka nedá do ponuky SPORT1. Na internete som sa dozvedel, že tento športový kanál, ktorý vysiela priame prenosy z hokeja, má každá káblovka na celom Slovensku. Tak prečo nie štiavničania? Do MS v hokeji je len chvíľka.A za chvíľku sa to dá nainštalovať kľudne aj miesto eurosportu.
Kontakt na našu káblovku má každý kto má uzatvorenú zmluvu ( v zmluve je aj číslo telefónu ) s Po-MA s.r.o., Antolská 33, ohľadom dodávky televíznych signálov prostredníctvom káblových rozvodov.
Napriek tomu Vám uvádzam naše kontaktné adresy spoločnosti, ktorá prevádzkuje káblovú televíziu v meste Banská Štiavnica a na ktorú sa môžete kedykoľvek obrátiť s Vaším problémom.
E-mail : ipoma@ipoma.eu
telef. 045-692 1945, fax:045-6921946
PO-MA spol s.r.o.
S. Maruniak st.
Chcem sa opýtať či by sa nedal v miestnom kine aspoň raz v mesiaci premietať film alebo rozprávka vhodná aj pre menšie deti.Premieta sa tak za dva mesiace niečo vhodné pre deti od 4-10 rokov a to sa mi na takéto mesto zdá málo.Ďakujem.
Ďakujeme za Váš záujem o produkciu filmov pre deti. Už v roku 2009 sme aj preto vytvorili tvz.. nedeľné premietania, kedy sa snažíme raz do mesiaca v nedeľu popoludní priniesť do Banskej Štiavnice nejaký rodinný animovaný film. V minulom roku sme aj v rámci tohto cyklu premietali:
Január – Oblačno miestami fašírky
Február – Astro boy
Marec – planéta 51
Apríl – Doba ľadová 3
Máj- Alvin chipmunkovia 2
Jún - Princezná a žaba
Júl - Alica v Krajine zázrakov
August – Ako si vycvičiť draka
September – Schrek 3
Október – Panika v mestečku
November- Ja zloduch
December – Madagaskar 2
V poslednej dobe sa veľmi ťažko získavajú nové animované filmy, pretože produkčné spoločnosti robia všetky animované snímky v 3D a ak je klasická kópia je ich málo a zostávajú dlho v multiplexoch, pretože tie zabezpečujú väčší zisk ako ,,kamenné“ kiná , ako je naše. Do menších kín sa animovaný film dostane o 3 mesiace po uvedení distribučnou spoločnosťou na trh , dokonca často až po uvedení na trh na DVD. Vždy sa však snažíme zabezpečiť aj cez všetky tieto úskalia aspoň raz do mesiaca, premietanie animovaného filmu pre deti.
Zuzana Patkošová
Zodpovedná za programovanie kina Akademik a letného kina
Zaujímalo by ma, či sa polícia nechystá znovu merať rýchlosť v našom meste. To ako sa tu zasa jazdí, je viac ako nebezpečné. Síce boli osadené dopravné značky určujúce maximálnu rýchlosť,bohužiaľ sú absolútne k ničomu. Ak túto rýchlosť dodržiavajú dvaja vodiči z desiatich, je, myslím si, až veľmi veľa. Teraz ma pravdepodobne prekľaje hromada vodičov, lenže oni si musia uvedomiť, že okrem nich existujú aj chodci. Prečo boli vodiči disciplinovaní, keď sa pravidelne merala rýchlosť a akonáhle sa prestala, prestali pre väčšinu z nich platiť aj dopravné predpisy. Dokáže s tým jedna či druhá polícia v našom meste niečo spraviť?
ŠtiavničanVážený Štiavničan,
ďakujeme vám za Váš podnet, ktorý postúpime kompetentnej inštitúcii, ktorou je Obvodné oddelenie Policajného zboru v Banskej Štiavnici. Prijatím zákona NR SR č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke v znení neskorších predpisov, sa kompetencie pre meranie rýchlosti jazdy odobrali mestským políciám a v súčasnosti môže rýchlosť kontrolovať už len Policajný zbor. To, či je vaša požiadavka opodstatnená si dáme overiť v praxi, pretože samospráve Mesta nie je jedno, či nám vodiči motorových vozidiel ohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky, ale naopak, záleží nám na tom, aby všetci účastníci dodržiavali pravidlá cestnej premávky ku všeobecnej spokojnosti nás všetkých.
S úctou JUDr. Dušan Lukačko zástupca primátorky
Dobrý deň. Chcem sa opýtať či je plánované niečo robiť s zberným dvorom?? Je super že sme sa zapojili do separácie odpadu ale bol som pred pár dňami na TS a keď som to zbadal no nejdem sa radšej vyjadrovať. A to si neviem predstaviť keď príde niekto s na kontrolu alebo návštevu na Mestské lesy alebo Technické služby akú má reakciu keď prechádza cez takú hromadu odpadu. A ešte ma tam zaujali tie hrdzavé kopy železa čo možno niekedy v minulom tisícročí slúžili ale už ich dávno nikto nepoužil či sa s tým niečo plánuje alebo tam len hrdzavejú a po ďalších 100 rokoch sa pozametá hrdza a odloží sa tam ďalší vrak. Ďakujem za odpoveď
JurajPri zriaďovaní zberového dvora bolo cieľom poskytnúť občanom možnosť odovzdať také druhy odpadov, ktoré nepatria do bežných nádob na zmesový komunálny odpad ( ďalej ZKO ). Dôvodom môžu byť rozmery odpadu ( napríklad nábytok, pneumatiky atď ), ďalej nebezpečné zložky odpadu ( autobatérie, staré motorové oleje, chladničky a pod. ), biologicky rozložiteľný odpad ( ďalej BRO ) ako pokosená tráva, orez konárov atď., elektroodpad ( žiarivky, žiarovky, televízory, počítače...), drobný stavebný odpad ( ďalej DSO ), ktorý vznikne občanovi pri údržbe a oprave bytu, domu a podobne.
V minulosti sa väčšina týchto odpadov riešila vyhodením na verejné priestranstvo, k nádobám na odpad, resp. končila aj vo veľkokapacitných nádobách na cintorínoch. Toto riešenie bolo v rozpore s legislatívou, neestetické a neekonomické. O tom, že to už pochopila veľká časť ľudí svedčí aj spomenutý dosť plný zberový dvor.
Je tu možné tiež legálne odovzdať autovrak a obdržať potvrdenie potrebné pre odhlásenie vozidla. Občan tým ušetrí cestu so starým vozidlom ku spracovateľovi, čo je cca 30 km. Ročne túto možnosť využije v priemere do 100 ľudí.
Tiež je asi potrebné vysvetliť „hrdzavé kopy železa“. Myslíme si, že občan Juraj tým myslel vozidlovú a manipulačnú techniku. Má pravdu, že pochádzajú z minulého storočia ( máme aj vozidlo z roku 1960 ), ale väčšina ešte nebola nahradená a musí slúžiť aj v súčastnosti. Sme radi, že sa nám zachovali dva nakladače UNK 320, pretože mesiac šetríme peniaze a opravujeme jeden stroj a zatiaľ druhý môže vykonávať činnosť a potom sa to zvyčajne vymení. Tiež postupne likvidujeme niektoré vozidlá a funkčnými náhradnými dielami si vypomáhame pri opravách iných vozidiel. Nie sú to naše rozmary, ale otázka existencie pri súčasnej zložitej ekonomickej situácii. Pohľad na kopu starých, rozobratých a poškodených vecí iste nie je veľmi príjemný, máme však za to, že nech to radšej končí u nás na zberovom dvore, hoci nie je ideálne vybudovaný, ako niekde v lese alebo na poli.
Sme tiež dosť prekvapení, že pán Juraj, hoci sa zrejme zaujíma o veci verejné, nevie nič o prijatých krokoch samosprávy na úseku odpadového hospodárstva i napriek tomu, že to bolo nejednou témou rokovania mestského zastupiteľstva, možno to bolo aj 10x publikované v Štiavnických novinách a miestna televízia VIO to tiež prezentovala asi 4x. No i napriek tomu to nemáme problém zopakovať.
Projekt „Zavedenie efektívneho systému separovaného zberu odpadov v Meste Banská Štiavnica“ bol v roku 2010 úspešný a realizácia niektorých jeho častí sa uskutoční už aj v roku 2011. Jeho súčasťou je aj spomínaný zberový dvor, ktorý bude vybudovaný v časti areálu bývalého AKUTRADE na ulici Antolská. Bude novovybudovaný, mal by teda spĺňať nielen legislatívny, ale aj estetický rámec. Poprosíme teda ešte zo dva roky trpezlivosti.
Záverom by sme poprosili občanov, keď sa už nachádzajú v našom areály a majú nejaké otázky, mohli by sa opýtať priamo nás. Bolo by to rýchlejšie a jednoduchšie, alebo sme už tak svetoví, že si všetko musíme medializovať, zbytočne nás to oberá o čas.
S pozdravom
Heiler Peter
riaditeľ podniku
Dozvedám sa, že mesto má prostriedky a možnosti na stavbu bytových domov. Takže bude mať dostatok prostriedkov na vyasfaltovanie časti Fándlyho ulice od mosta pri geologickom vrte po križovatku v blízkosti súkr. hotelovej akadémie (stará štreka). Nejdem tu spomínať skutočnosť, že mamičky z Drieňovej sa nemajú kde inde prejsť s kočíkmi, len po tejto v suchých dňoch prašnej ceste. Skôr chcem poukázať na fakt, že na tejto ulici býva dôchodca, ktorý svojho času ako buldozerista štátnych majetkov pripravil povrch pod značnú časť štiavnických panelákov a asfaltových ciest. Ako poľnohospodár za svoju prácu naozaj nedostal veľa zaplatené a jeho dielo funguje dodnes.
Mgr. Michal ĎuricaĎakujeme za Váš podnet. Na danú problematiku odpovedal Ing. Mičko pod zn. ulica Fándlyho
Prosím Vás mohli by ste riešiť parkovanie áut pred býv. OPP. Keď vychádzam od parkoviska z Mládežníckej na hlavnú Dolná, tak smerom k pošte nevidno vôbec nič kvôli zaparkovaným autám na strane bývalého OPP. Tu sa zrejme čaká na autonehodu. Mala som tam už veľa nepríjemností, ale aj mnoho ďalších.
Vážená motoristka,
Pozorne som si preštudoval váš podnet a musím skonštatovať, že ste prvá motoristka, ktorá žiada samosprávu mesta Banská Štiavnica o zmenu systému parkovania vozidiel na ulici Dolnej. Samozrejme, že váš podnet sme si spoločne s oddelením výstavby preverili aj priamo na výjazde z križovatky ulíc Mládežnícka a Dolná. Po vojdení vozidla do križovatky je dostatočný výhľad vpravo na to, aby mohol vodič bezpečne vykonať úkon odbočovania, resp. prejazdu cez križovatku. Výsledok vyznel v prospech bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a dodržané boli aj všetky technické normy pri projektovaní rekonštrukcie miestnej komunikácie a parkovacích miest. Súčasťou rekonštrukcie miestnej komunikácie ulice Dolnej bola aj úprava najvyššej dovolenej rýchlosti v tomto úseku na 30 km/h formou zóny s dopravným obmedzením. Všetky povinnosti o dodržiavaní pravidiel cestnej premávky pri prechádzaní cez križovatku zostávajú preto len na vodičovi a na jeho praktických schopnostiach. Najväčší problém vidím preto u vodičov, ktorí nevedia čo znamená pojem disciplinovanosti a ohľaduplnosti v praxi. Hlavne čo sa týka rýchlosti jazdy po ceste, označenej ako hlavná cesta, teda ulica Dolná, čo má veľký vplyv aj na bezpečné odbočovanie vozidla z vedľajšej cesty.
Zástupca primátorky JUDr. Dušan Lukačko
Buď tú budovu zbúrajte, alebo sa postarajte o tých 30 metrov chodníka pod nábytkom.Školáci ,študenti, mamičky s kočíkmi, všetci čo musia na poštu proste väčšina ľudí Banskej Štiavnice tade musí prejsť. Buď nie je kde stupiť kvôli ľadu, alebo kvapká na hlavy, alebo padá sneh či ľadovec zo strechy- koľko rokov ešte?
Pod nábytkom je rozostavaná stavba – prebieha rekonštrukcia – objektu spoločnosti Beta – Car so sídlom v Pezinku. Objekt je zo strany ulice temer ukončený, je po inžinierskych sieťach nanovo vydláždený. Na strešnej konštrukcii sú inštalované zachytávače snehu, dažďová voda zo strechy je odvedená žľabom do zvodov. Čiže stavebne je odvedenie dažďových vôd a zachytávanie snehu poriešené.
Na základe dotazu v čiernej skrinky som previedol obhliadku objektu, ale v tom čase som Vami uvedené skutočnosti nespozoroval.
Čo sa týka čistenia chodníka, tento by si mal vlastník objektu čistiť, v zmysle záväzného nariadenia Mesta Banská Štiavnica. Kontrolu nad čistením prevádza Mestská polícia, ktorá môže za neplnenie vlastníka objektu sankcionovať.
Ing. Vavro – stavebný úrad
Nepamätám si , že by niekedy v našom meste nebola denná tlač v predaji ráno o šiestej. V poslednom období mešká predaj tlače o hodinu niekedy aj o dve. Môžem ísť dozadu rok ,10 či 20 rokov nikdy to tak nebolo. Ľudia dávajú sťažnosti novinové stánky tak isto obchodné reťazce tiež a nič sa nemení. Prosím ak môže pomôcť mesto nech pomôže spraviť nápravu, aby si mohli napr. ľudia, ktorí idú ráno o šiestej kúpiť noviny tak ako to bolo doteraz. Ďakujem
Denná tlač
Dobrý deň,
Distribúciu dennej tlače do Banskej Štiavnice zabezpečuje súkromná spoločnosť z Banskej Bystrice, na riadenie činnosti ktorej mesto nemá dosah. Váš podnet sme preto postúpili tomuto distribútorovi dennej tlače, od ktorého sme 8.2.2011 dostali nasledujúcu odpoveď: „Ďakujem za informáciu. Vykonali sme opatrenia na odstránenie tohto nedostatku. Od dnešného dňa by mala chodiť tlač do BŠ už načas.“
Ďakujeme Vám za podnet, distribútorovi za skorú odpoveď a odstránenie nedostatku a veríme, že distribútor svoje slovo dodrží.
O.Nigríniová, odd. právne a správy majetku
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, kedy konečne úrady UNESCO mesta začnú konať. Dalo mesto majiteľovi vôbec nejakú finančnú sankciu? Treba čakať naozaj kým strecha niekoho zabije a objekt sa úplne rozpadne? Sľubov o rekonštrukciách a výhovoriek okolo tohto objektu už bolo počas 15 rokov viac ako dosť.
AgátaVlastník vyššie uvedeného objektu dlhodobo býva v Nemecku a z toho dôvodu dlhšie trvalo kým sa nám s ním podarilo nakontaktovať. Na adresu, ktorú ešte stále oficiálne má, nám poštové zásielky nepreberal. Po jeho návšteve v Banskej Štiavnici, kde sa kontaktoval na KPÚ a aj u nás (bol prítomný aj u primátora) začalo obsiahle konanie, našiel si miestnych odborníkov, ktorých doporučil KPÚ a aj my, dal vyčistiť okolie domu a realizovali sa rôzne prieskumy a výskumy. Bol spracovaný aj pamiatkový, historicý a aj statický posudok. KPÚ dalo vypracovať oponentský statický posudok. Posudky hovorili o havarijnom stave objektu, stavba nevyhovuje požiadavke § 43 d stavebného zákona (základné požiadavky na stavbu), objekt nie je spôsobilý zabezpečovať požadovanú mechanickú odolnosť a stabilitu. Naviac objekt svojim stavom ohrozuje okolie – nehnuteľnosti, prechádzajúce automobily a okoloidúcich ľudí.
Vzhľadom k tomu, že objekt je NKP, nie je možné ho napriek havarijnému stavu odstrániť.
Z vyššie uvedených dôvodov bolo nariadené tunajším stavebným úradom po konzultácií s KPÚ a ich záväzného stanoviska odstrániť časť stavby, tak aby nedochádzalo k možným škodám na majetku a zdraviu osôb. Termín je stanovený do 28.2.2011. Ak tieto práce nebudú v tomto termíne prevedené bude vlastník stavby sankcionovaný.
Je tu treba povedať, že aj KPÚ vedie svoje konania voči vlastníkovi, ktorému aj vyrubilo pokutu.
Je tiež treba skonštatovať, že vlastník objektu nemá finančné prostriedky na jeho záchranu, a tiež na tú skutočnosť, že náklady na jeho obnovu sú obrovské. Po odstránení časti stavby, ktoré sme museli nariadiť vzhľadom na ohrozenosť ľudí a okolia (strešná krytina, krov, komíny, stropy, priečky) zostane len zrúcanina.
Vavro – stavebný úrad
Rád by som sa opýtal primátorky mesta, ako si máme vysvetliť racionalizáciu pracovných miest v meste po prijatí p. Kartíka do pracovného pomeru na MÚ? Je nejakým prínosom pre našu samosprávu alebo len rodinná výpomoc?
Hľadajúci prácu...Mesto Banská Štiavnica už dlhodobo organizuje v spolupráci s ÚPSVaR Banská Štiavnica pracovnú činnosť pre UoZ dlhodobo nezamestnaných formou aktivačnej činnosti, dobrovoľníckej služby, menších obecných služieb. Cez tieto činnosti mesto podľa možností zabezpečovalo a zabezpečuje celoročnú starostlivosť o verejné priestranstvá, športové zariadenia, aktivity rómskej komunity na Šobove atď.. Na organizovanie (plánovanie prác, súčinnosť, vedenie agendy, práca s dlhodobo nezamestnanými UoZ, atď.), zabezpečovanie činnosti ( pracovné, ochranné prostriedky, malá mechanizácia, spotrebný materiál na práce, zásobovanie atď.) a vedenie dokumentácie vo vzťahu k ÚPSVaR mesto pri odd. organizačnom VSaSV vytvorilo dlhodobo pracovné pozície organizátora AČ, DS, MOS a predákov pracovných skupín. Pozícia organizátora bola od novembra 2010 neobsadená z dôvodu ukončenie pracovného pomeru na dobu určitú so zamestnancom Kartíkom k 31.10.2011 (práce vykonával od roku 2004). Úlohy organizátora po rozhodnutí vedenia samosprávy dočasne do doby vrátenia sa k zabehnutému modelu organizovania plnil vedúci odd. organizačného VSaSV. S prácou pána Kartíka na pozícii organizátora AČ, DS, MOS bola samospráva spokojná a k 1.11.2010 mu bolo ponúknuté pokračovanie v pracovnom vzťahu. Na základe ďalšej komunikácie vedúceho odd. organizačného VSaSV s pánom Kartíkom o možnosti pokračovať v práci na pozícii organizátora pracovný vzťah sa obnovil k 1.2.2011.
Práca organizátora je prínosom pre samosprávu mesta.
Ing. Jaromír Piliar
vedúci odd. organizačného VSaSV
Dobrý deň p. primátorka, teraz, keď už je budova krásna a zateplená s novými oknami atď. nemohol by sa tento starý - prastarý socialisticko -komunistický názov, zmeniť na nový názov vhodný pre 21.storočie napr. Wellness - Relaxačno Športový areál ? Takto by možno zareagovali aj iní turisti a návštevníci mesta na tento názov a prišli by sa pozrieť a prišli by zrelaxovať. Veď je tam sauna suchá aj parná, fitness, veľký bazén, malý relaxačný bazén, masáž, bufet a množstvo priestoru aj na iné aktivity. Ďakujem za odpoveď.
SlavomíraVážená pani Slavomíra,
k Vašej pripomienke, si Vás dovoľujeme informovať o tom, že rekonštrukcia objektu plavárne ešte nebola ukončená. Záujmom Mesta Banská Štiavnica je tento objekt rekonštruovať a obnovovať v postupných etapách, ktoré sú ale podmienené zabezpečením financií. Sme radi, že výsledky postupnej rekonštrukcie sú viditeľné a že návštevníci prevádzky sú s nimi spokojní.
Čo sa týka názvu objektu Mestské kúpele – plaváreň, nie je to žiadny oficiálny názov niekým schvaľovaný, resp. niekde zapísaný. Ide o zaužívané miestne pomenovanie objektu, ktoré vystihuje jeho účel. Pred necelými dvomi rokmi prevádzkovala tento objekt súkromná nezisková organizácia, ktorá si ako svoje obchodné meno zvolila tiež obdobné pomenovanie – Kúpele plaváreň, n.o. Máme za to, že násilne premenovávať zaužívaný názov nie je potrebné, dôležitejší je sortiment a úroveň poskytovaných služieb, ktoré v súčasnej dobe zabezpečuje Bytová správa, s.r.o.. Veríme, že sa nám podarí zrealizovať všetky plánované vylepšenia a zmeny v „plavárni“, ako ju bežne občania nazývajú a možno, ak budú jej návštevníci spokojní, prirodzene sa zrodí a ujme aj iný nový názov tohto objektu.
Tak ako sa medializuje pozitívne Mesto Banská Štiavnica v cestovnom ruchu, školstve, ochrane životného prostredia, obnove historických budov, históriou a v iných odvetviach, je to pre nás občanov plus. Ale ako sa zmedializovalo mesto s vystúpením tzv. zelených, bolo to negatívne. Pani primátorka Mgr. Nadežda Babiaková má právo si vybrať a určiť, kto ju bude zastupovať. Je dosť erudovaná a má prehľad o stave mesta a isto pozná osobne poslancov, aby vedela kto má najväčší prehľad o spravovaní mesta. Preto je kompetentná určiť, kto ju bude zastupovať. Poslanci by si mali uvedomiť v rámci globálnej úspory (to sa týka aj Ban. Štiavnice) ako vynaložiť svoje schopnosti, keď boli zvolení, aby mesto bolo krajšie. Vieme, že pre región Ban. Štiavnice je nevhodné vybudovať výrobný priemysel, ale musí ťažiť z potenciálu ktorý ju preslávil.
Pavel Heintzo
Prečo je jedno poschodie MŠ na Drieňovej prázdne? Prečo tam nie sú triedy pre škôlkárov? Alebo prečo sa to neposkytne nejakým iným firmám?
Priestorové využitie MŠ na sídlisku Drieňová.
Priestory, ktoré sú predmetom Vášho záujmu využíva MŠ jednak pre vlastné výchovno-vzdelávacie potreby ako telocvičňu, nakoľko je materskou školou zameranou na zdravý životný štýl a športovo pohybovú prípravu a jednak sú tieto priestory predmetom prenájmu / Allianz, zubná technika, krajčírsky salón/ , ktoré sú pre MŠ zdrojom vlastných finančných príjmov. Tieto priestory by boli vhodné na využitie ako triedy len po rekonštrukčných úpravách.
Trieda pre škôlkárov, na ktorú sa pýtate je trieda, ktorú MŠ momentálne nevyužíva, nakoľko ju má v prenájme OZ Margarétka, ktorému bola udelená výnimka primátorom mesta Mgr.Balžankom v zmysle zásad hospodárenia s majetkom mesta zo dňa 14.decembra 2009 za ročný nájom 1€.
MsÚ –školský úrad