Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

Preznačenie prednosti v jazde na križovatke s ulicou Kmeťa

Uverejnené: 27. decembra 2010

Uvažuje sa už o preznačení prednosti v jazde na križovatke s ulicou A. Kmeťa. Teda o zámene hlavnej a vedľajšej cesty? Už bola skolaudovaná a otvorená Kammerhofská cesta?

Vladimír Poprac

V odborných aj laických kruhoch sa v poslednom čase už neraz skloňuje určenie vyššieho významu komunikácií a potreba preznačenia v križovaní ulíc Akademická a Kammerhofská. Kým laická verejnosť je za preznačenie súčasného stavu v tej odbornej verejnosti sa vyskytujú mnohé pripomienky. V zmysle schváleného územného plánu , ktorého by sme sa mali v prvom rade držať je z hľadiska obslužnosti ulica Akademická nadradená nad ulicou Kammerhofská.
Samozrejme takáto zmena je možná pokiaľ to bude v súlade s normami a občania nášho mesta s tým budú uzrozumení.
Mesto Banská Štiavnica pripravuje na roky 2011 a 2012 komplexnú rekonštrukciu ulice Akademická a Mierová. Do doby ukončenia týchto prác trvalú zmenu neplánujeme, pretože dôjde aj tak k zmene dopravného značenia na dočasné. Zmena by mohla prísť až po úprave komunikácií. Mám za to , aby mesto Banská Štiavnica urobilo prieskum u obyvateľov nášho mesta na ich názor. Následne, aby takáto požiadavka bola prerokovaná vo všetkých komisiách a predložená na rokovanie do MsZ.

Dušan Vahlandt – oddelenie výstavby MsÚ

Životu nebezpečné!!!

Uverejnené: 27. decembra 2010

Idúc po chodníku do práce môže byť niekedy až životu nebezpečné. Prečo? Stačí ak vedľa toho chodníka stojí (zatiaľ) dom, ktorý po požiari nikto nevyužíva a ani neopravuje. Veď keď vypadne jeden kamienok z múra, tak sa nič nedeje, keď spadne časť steny, tak veď sa nikomu nič nestalo... Ale či tomu bude aj nabudúce?!? Dom ZATIAĽ „stojí“ a nikto nie je za nič zodpovedný. No ale kto mi zoberie zlý pocit, keď idem vedľa rozpadajúceho sa domu? A kto mi vráti zdravie, alebo život, ak ma tam zavalí? PS: Ak náhodou je niekto, kto by to chcel riešiť, tak vravím o chodníku z ul. Janka Jesenského na ul. Požiarnická (Štefultov) a o dome už nebohého p. Číža.

Andrej Foltán

Podnet pána Foltána rieši stavebný úrad, ktorý uskutočnil dňa 3.1.2010 obhliadku predmetného objektu, spísal o tom záznam a zároveň vyzve vlastníka objektu k vykonaniu nápravy a následného rozhodnutia. Čiže stavebný úrad bude konať postupom v zmysle stavebného zákona či už o nariadení zabezpečovacích prác resp. odstránenia stavby.
Za stav objektov vždy zodpovedá jeho vlastník a zodpovedá za všetky spôsobené škody.

Ing. Vavro
Stavebný úrad

železničná stanica

Uverejnené: 2. decembra 2010

Dobrý deň, chcem sa touto cestou opýtať prečo je každý rok problém s odprataním snehu na železničnej stanici zo strany od mesta, už minulý rok so m to urgoval na meste a až potom sa s tým niečo urobilo a tento rok je to znova to isté.Viem že prevádzkový priestor ŽSR /koľajisko, perón/ by mali mať na starosti ŽSR, ale je to predsa jedna z prístupových ciest do mesta. Všade sa len rozpráva o turistickom ruchu a jeho rozvoji ale nie sme schopný zabezpečiť ani takú základnú vec ako je odpratanie snehu. Zo strany od mesta akoby končilo mesto pri vrátnici Štiavnických strojární, a pri tom Technické služby mesta sú cca 300 m od žst. Ďakujem

M.Andrášek

ulica Trate mládeže je skutočne jedna z prístupových ciest do mesta a tak ako aj ďalšie hlavné úseky patrí do správy Regionálnej správe ciest Banská Bystrica, stredisko Banská Štiavnica. V Operačnom pláne zimnej údržby mestských komunikácií Mesta Banská Štiavnica sa preto nenachádza a nie je teda finančne a materiálovo zabezpečená mestom. Vzhľadom na sídlo technických služieb je časť od odbočky na ulicu E. M. Šoltésovej po križovatku z ulicou Drevená sporadicky udržiavaná v prípade, že vozilo údržby T.S. ide na zásah skôr než vozidlo RSC vykonalo údržbu uvedenej lokality. Toho času sa rokuje so správou ciest o niektorých úsekoch a ich údržbe.
T.S. P. Heiler

zimná údržba

Uverejnené: 2. decembra 2010

Ako je to so zimnou údržbou. Pri odpratávanie snehu z pred moji garáži, mi potom nahrne snežný pluh naspäť. Tým som obmedzený používať auto pre moju potrebu. Tento problém sa vyskytuje periodicky aj na ul. Hájik. Ako tuto situaci vyriešiť?

PH

Uvedený úsek vykonáva firma Agrocom s.r.o., od garážovej brány je však potrebné sneh vyčistiť len lopatou. Aj ja tak a tiež mnohí ďalší tak robíme, bohužiaľ zatiaľ samosprávy nemajú finančné zdroje na takú vysokú úroveň poskytovania služieb zimnej údržby, aby sa všetkým vyčistili aj vstupy do objektov, nielen komunikácie.
Možno sa raz dočkáme ....... s prianím pevného zdravia T.S. P.H.

vodarenska ulica

Uverejnené: 29. novembra 2010

21 storočie a na vodárenskej ulici nie je kanalizácia ako vidím nik to nerieši tak je to zbytočne aj pýtať sa primátori len sľubujú a preto som rad že ktorých ľudí poznám nevolia ten odpad štiavnický pekný príklad nám dávajú mladým

budte ludom priklad v živote kratkom

Mesto Banská Štiavnica má už niekoľko rokov vypracovanú projektovú dokumentáciu na obnovu ulíc Lichardova, Vodárenská, Malá Okružná, Úvozná, Staromestská, Botanická, Katova a Spojná. Súčasťou komplexnej obnovy uvedených ulíc je aj vybudovanie kanalizácie. Na výstavbu kanalizácie je vydané právoplatné stavebné povolenie a realizácia bude zahájená po zabezpečení financovania stavby.
Na zabezpečenie financovania výstavby kanalizácie z fondov EÚ (žiadosť je podaná) sa podujala Stredoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s., Banská Bystrica, ktorá bude po získaní finančných prostriedkov aj investorom predmetnej stavby. Ak bude žiadosť o nenávratné finančné prostriedky z fondov EÚ úspešná, výstavba bude zahájená v roku 2011.
Ing. Igor Mičko, odd. výstavby MsÚ

Sociálne byty?

Uverejnené: 20. novembra 2010

Dobrý večer, chcel by som poprosiť o odpoveď niekoho, kto by mi vedel zodpovedne objasniť problematiku prenajímania tzv. "sociálnych bytov" resp. bytov na sídlisku Drieňová, ktorých vlastníkom je Mesto Banská Štiavnica. Zaujímalo by ma, či je možné získať do prenájmu byt od mesta, pokiaľ som v čase podávania žiadosti o pridelenie bytu ešte vlastníkom iného bytu na území mesta Banská Štiavnica? Kto je zodpovedný za posúdenie opodstatnenosti mojej žiadosti a či vôbec niekto reálne skúma moju životnú situáciu? Kto je oprávnený posúdiť moju žiadosť, resp. ktoré skutočnosti by mohli "urýchliť posúdenie mojej žiadosti. A moja posledná otázka znie, keď sa žiadosti do evidencii zapisujú chronologicky, taktiež sa tak posudzujú? Za skorú odpoveď vopred ďakujem

občan Banskej Štiavnice

Mesto Banská Štiavnica, prostredníctvom Bytovej správy, s.r.o. ako prenajímateľa, prenajíma len nájomné byty, ktoré sú vo vlastníctve Mesta Banská Štiavnica (ďalej len nájomné byty). Spôsob prideľovania a hospodárenia s nájomnými bytmi upravuje Všeobecne záväzné nariadenie Mesta Banská Štiavnica č. 7/2007 o prideľovaní a hospodárení s nájomnými bytmi vo vlastníctve Mesta Banská Štiavnica, ktoré je zverejnené na internetovej stránke www.banskastiavnica.sk.
V súlade s predmetným VZN do evidencie žiadateľov môže byť zapísaný žiadateľ len vtedy, ak on a ani jeho manžel (ka), nie sú vlastníkmi bytu, resp. rodinného domu, alebo nie sú už nájomcami iného mestského bytu. K žiadosti o byt je potrebné vyplniť dotazník k žiadosti o pridelenie bytu, na ktorom žiadateľ prehlási na svoju česť, že všetky údaje uvedené v žiadosti sú pravdivé. Evidenciu žiadostí vedie Mestský úrad, ktorý zároveň spolu s príslušnou komisiou preskúma žiadosť podľa dostupných informácií. Komisia svojim uznesením odporučí zaradenie žiadosti do evidencie. Uznesenia komisií sú taktiež zverejnené na internetovej stránke mesta. V súčasnosti bytové veci rieši Zdravotná, sociálna a bytová komisia, ktorá má 10 členov a na jej zasadnutia sa prizývajú predstavitelia mesta, konateľ Bytovej správy, s.r.o., projektový manažér mesta a tiež občania, spravidla žiadatelia o byt, na základe ich žiadosti. O nájomcovi bytu z evidencie žiadateľov rozhoduje na základe odporučenia komisie primátor mesta. Žiadosti sú do evidencie zapisované chronologicky, v prípade uvoľnenia bytu komisia podľa sociálnej odkázanosti, prípadne núdze, zdravotného stavu žiadateľa, odporučenia lekára alebo sociálnych pracovníkov, a tiež podľa poradia a vhodnosti bytu napr. veľkosti bytu podľa počtu príslušníkov spoločnej domácnosti, bezbariérovosti bytu a pod. odporučí pridelenie voľného bytu primátorovi mesta. Všetky ďalšie prípadné otázky našim občanom radi zodpovieme na Mestskom úrade, odd. právnom a správy majetku.
O. Nigríniová, MsÚ odd. právne a správy majetku.

Tesco

Uverejnené: 12. novembra 2010

Všimol som si že sa konečne začalo diať niečo na mieste kde má byť Tesco, jedná sa len o úpravy alebo sa už konečne začne výstavba ? Kedy by malo byť Tesco otvorené ?

Stavebník podal žiadosť o stavebné povolenie. Nakoľko žiadosť nebola úplná, neobsahovala potrebné vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a dotknutých organizácii, bol stavebník vyzvaný na doplnenie podania a stavebné konanie bolo prerušené. Do tejto doby požadované doklady neboli doložené.
Keďže nie je vydané stavebné povolenie stavba nemohla byť začatá a teda ak sa na stavbe niečo deje nesúvisí to zo samotnou výstavbou. Pravdepodobne sa prevádza archeologický prieskum.
Výstavba Tesca môže byť zahájená až po vydaní stavebného povolenia a po nadobudnutí jeho právoplatnosti. Tesco by mohlo byť otvorené niekedy v priebehu budúceho roka t.j. 2011, ale to je skôr otázka na stavebníka.


Stavebný úrad Ing. Vavro

Nová cesta v meste

Uverejnené: 21. októbra 2010

Dobrý deň, keď sa prejdete novou cestou od OPP po sochu Andreja Kmeťa zistíte, že sa na viac ako 5 miestach po nedávnej rekonštrukcii rozpadáva, vypadávajú kvadričky pri lampách, lebo cesta v týchto miestach nie je dotiahnutá dôkladne, pri Pražovni už dlhšie stojí upozornenie, na prepadávajúcu sa cestu, vypadané kvadričky na viacerých miestach nie sú stále upravené. Zaujímalo by ma, v akom časovom intervale to odstránite, a či sa takto uskutoční v záručnej dobe, alebo budeme ako za minulého vedenia platiť opravy pre zlé a nevýhodné zmluvy uzavreté s dodávateľmi. Nepáči sa mi ani spôsob subdodávok, ktorý bol pri výstavbe cesty použitý, lebo je potom ťažko vymožiteľná zodpovednosť za stavbu. A preto sa výstavba oneskorila a v lete meškala 3 týždne, práve pre nezodpovednosť a zlé naplánovanie. Cesta sa mi páči, skrášlila mesto, ale podľa môjho laického pohľadu nebola úplne kvalitne prevedená a to nás všetkých dostihne, možno si niekto v noci na kvadričke aj krk dolámeme.

Alena Spišiaková

Musím sa priznať , že ma dosť zaskočil obsah tohto listu , príspevku do čiernej skrinky . List pisateľky je písaný zrejme na základe nejakých dohadov a šumov, viac menej neodborne poňatý , bez poznatkov jednotlivých súvislostí až urážajúci a hanobiaci dobré meno tých , ktorý sa na tomto diele podieľali od jeho vzniku až do ukončenia . Občasné vypadávanie dlažobných kamenných kociek je asi taká bežná vec ako vypadávanie vlasov u človeka. Aj keď za krátke časové obdobie dôjde ešte k lepšiemu zastabilizovaniu vždy sa pravdepodobne stane , že na určitom mieste dôjde k vypadnutiu najprv jednej kocky a následne ďalších v jej okolí. „Kvadričky“ pri lampách nevypadávajú ako spomínate, ale pri jednej ktorá sa už teraz nachádza pod oporným múrom pred bývalým OPP neboli osadené z toho dôvodu, že na tom mieste bolo potrebné dodatočne namontovať stožiar verejného osvetlenia. Tento stožiar nebol opomenutý, ale bol už nad rámec projektu aj rozpočtu. Aj napriek tomu sa podarilo dosiahnuť na základe ústretovosti dodávateľa stavby , že toto svietidlo objednali a darovali mestu Banská Štiavnica zadarmo. Mimochodom jeden stožiar osvetlenia stojí 5 tisíc EUR a od výroby kým sa dostane na stavbu to trvá 50-60 dní. Preto tam za ten čas bola nedokončená dlažba. Pri „Pražovni“ sa skutočne prepadla cesta ale nie z dôvodu zle prevedených prác stavbárov, ale pre zásahy, ktoré robila vodárenská spoločnosť na podzemných vodovodných vedeniach. Na každú stavbu je zákonom určená záručná doba minimálne 3 roky, na našu stavbu je záručná doba 5 rokov. Samozrejme striktne sa rozlišuje čo do tej záruky patrí , alebo či spôsobenú škodu zapríčinil dodávateľ stavby. Záruku za ukončené dielo dáva výlučne a jedine dodávateľ stavebných prác a nie subdodávateľ. Mesto ako investor tejto stavby nemôže určiť generálnemu dodávateľovi stavby , koho si prizve, akých subdodávateľov k plneniu diela. V dnešnom modernom stavebníctve , asi žiadna stavebná spoločnosť nemôže plniť dodávky bez subdodávateľov. Bez okolkov však hodnotím vybratých subdodávateľov ako výborných, pri plnení tých činností za ktoré zodpovedali. Dodávateľom pre stavbu rekonštrukcie ulice Kammerhofská bola na základe výsledkov verejného obstarávania vybratá skupina firiem COMBIN Banská Štiavnica s.r.o., a STRABAG s.r.o., oblasť STRED Zvolen na základe najnižšej predloženej cenovej ponuky a najprijateľnejších podmienok. Mám jednoznačne za to že uvedené spoločnosti patria k top firmám na území Slovenska a určite si nedovolia vykonávať prácu nekvalitne. A určite si nedovolia ani poverený zástupcovia mesta takto nekvalitne prevedenú prácu ako uvádzate prevziať. Informácia o oneskorení výstavby nie je oprávnená. Práce boli ukončené presne načas podľa zmluvy o dielo. V čom spočíva zlé naplánovanie ? Na stavbe kde sa vyskytnú naviac práce nad rámec projektovej dokumentácie a rozpočtu má právo dodávateľ stavebných prác požadovať predĺženie termínu ukončenia stavby. Takéto naviac práce boli na požiadanie investora t.j. Mesta Banská Štiavnica aj na tejto stavbe a napriek tomu to neovplyvnilo ukončenie diela a čo je veľmi podstatné ani cenu diela, takže občanov tohto mesta to nepostihne. Myslím že máme dostatok odborných znalostí, aby sme dokázali zhodnotiť čo je pre mesto dobré a čo nie. Všetky dve miesta na ktorých sú vypadnuté dlažobné kocky budú odstránené v 43 týždni v rámci záruky bez finančnej úhrady. Na jednej vypadnutej kocke ako viem si ešte nikto nedolámal krk a pokiaľ budú občania tohto mesta – motoristi disciplinovaní a nebudú jazdiť, parkovať a otáčať sa na chodníkoch z dlažobných kociek , nebudú vypadávať . Jediná vec , ktorú musíme dorobiť v rámci stavby je dokončiť chodník pred Hlavným banským úradom , ktorý buduje garáže a zaberá uvedenú časť. Doloženie tejto časti chodníka je v už zaplatenej celkovej cene diela a po dostavbe garáží sa toto aj prevedie.Dúfam že som aspoň čiastočne vysvetlil jednotlivé nepochopené súvislosti.
S pozdravom Dušan Vahlandt – oddelenie výstavby MsÚ

alarm v škôlke na ul.1maja

Uverejnené: 10. októbra 2010

prosím vás dokedy nás obyvateľov ulice 1 mája bude každú noc a aj cez víkendy terorizovatˇalarm ktorý v noci huláka aj 2-3 hodiny .prosim informaciu na nonopa@centrum.sk dakujem a dúfam že sato vyrieši

nonopa@centrum.sk

Samospúšťanie uvedeného alarmu bolo riešené 8.októbra 2010 v spolupráci s firmou Gimex, ktorá zariadenie skontrolovala a vymenila batériu, ktorá mohla byť príčinou spúšťania alarmu. Odstránenie závady však napriek tomu nemusí byť konečné a chyba sa môže zopakovať, čo bude vedenie MŠ s firmou Gimex riešiť dokúpením novej ústredne , napojenej na pevnú linku.
Aj keď toto riešenie je finančne pomerne náročné, budeme sa v čo najkratšom čase snažiť túto, pre obyvateľov dotknutej ulice nepríjemnú záležitosť vyriešiť.
Dovoľujem si ešte podotknúť, že vzhľadom k materiálovo technickému vybaveniu MŠ je funkčný alarm jednou z nevyhnutných podmienok jej zabezpečenia stanovenou poisťovacou spoločnosťou.

V.Ebert

Oprava cesty

Uverejnené: 4. októbra 2010

Chcel ,by som sa opýtať či náhodou nemáte informácie či sa plánuje oprava cesty od Červenej Studne smerom do Źarnovice (jedná sa asi o 5km úsek),nakoľko je cesta v žalostnom stave a turisti,ktorí budú chcieť navštíviť cez zimu lyžiarsky vlek budú asi veľmi prekvapení.Zatiaľ tam len pribudla dopr.značka , ktorá varuje vodičov o nerovnosti vozovky,ale čo ďalej?Viem ,že cesta už patrí do Žarnovického okresu,ale napriek tomu si myslím,že je to v prvom rade v záujme nášho mesta,aby uvedená cesta bola na dobrej úrovni,a aby sme nelákali turistov do nášho mesta cez "tankodrom"! Za Vašu odpoved´Vám vopred Ďakujem obyvateľ B.Š.

Vážený obyvateľ B.Š.,

môžem Vás ubezpečiť, že si plne uvedomujeme dôležitosť kvalitného cestného prístupu v smere zo Žarnovice do nášho mesta. Táto komunikácia je okrem nás domácich významne využívaná hlavne turistami prichádzajúcimi zo západu Slovenska ako aj návštevníkmi neďalekého lyžiarskeho strediska Salamandra rezort. Ako však sám dobre viete a uvádzate v podnete, daný úsek cesty spadá pod správu BBSK a Regionálnu správu ciest. Mesto Banská Štiavnica nemá v rozpočte dostatok finančných prostriedkov na všetky z minulosti zanedbané a potrebné opravy vlastných cestných komunikácií, takže nie je možné, aby finančne prispelo na opravu tejto cesty. Obdobná situácia bola aj v smere na Zvolen a Šahy, a práve z tohto dôvodu vyvstala snaha, aby cesta medzi Hronskou Dúbravou - Banskou Štiavnicou – Hontianskymi Nemcami bola preklasifikovaná na cestu I. triedy, nakoľko údržbu týchto ciest financuje štát, ktorý má viac prostriedkov ako samospráva. Chcem tým povedať, že vedeniu Mesta nie je problém zlých príjazdových ciest ľahostajný a z plných síl sa venuje zlepšeniu situácie. Mesto iniciovalo už niekoľko stretnutí so správcami cestných komunikácií v okolí nášho mesta, na ktorých žiadalo o urýchlenú nápravu a aj naďalej budem vyvíjať aktivity vedúce k zlepšovaniu stavu kvality cestnej infraštruktúry. Som presvedčený, že tak ako sa nám v dobrej kooperácii podarilo skvalitniť cestu do Hronskej Dúbravy, tak môžeme v budúcnosti pokračovať aj v ďalších komunikáciách. S dôverou

Mgr. Pavol Balžanka, primátor mesta

Prosba o riešenie problému

Uverejnené: 21. septembra 2010

Dovoľujeme si obrátiť sa na Vás s prosbou o vysvetlenie a následne o pomoc pri vyriešení nášho problému.Minulý školský rok sa otvoril bufet na ZŠ J.Horáka v Banskej Štiavnici.Deti a hlavne my rodičia sme to veľmi uvítali,lebo nám to odľahčilo ranné vstávanie a prípravu desiaty pre naše deti na 1. a 2. stupni.Deti mali ráno veľký výber čerstvého pečiva,mliečne výrobky,syry, pašteky, ovocné šťavy, minerálky .Bohužiaľ tento rok je už koniec septembra a bufet nie je stále otvorený.Keďže sa len pošuškáva ,že je problém v tom že budova bola zrekonštruovaná z fondov EÚ a nie je možné tam vykonávať žiadnu činnosť na komerčné účely ,prosíme o bližšie vysvetlenie tohto problému. V prípade,že by to tak bolo,nebolo by vhodné pre zriaďovateľa tejto školy,radšej rozmýšľať,ako ten bufet otvoriť aj keď je pohodlnejšie ho neotvoriť a nemať starosti.Chodí tam skoro 500 detí,je to v širokom okolí najväčšia ZŠ,preto si myslíme že riešenie tohto problému stojí zato. Keď si porovnáme bufet na ZŠ Drieňová a na tejto škole, sortiment ktorý bol ponúkaný na škole J,Horáka bol širší a hlavne čo sa týka zdravšieho stravovanie detí lepší.Za skoré vyriešenie problému Vám vopred ďakujeme.

Nespokojní rodičia.

Vážení nespokojní rodičia
Mesto Banská Štiavnica, ako zriaďovateľ Základnej školy Jozefa Horáka, podaním projektu „Rekonštrukcia a modernizácia ZŠ Jozefa Horáka“ získalo finančné prostriedky na uvedené práce z MVaRR SR z ROP „Infraštruktúra vzdelávania.“ Následne v období máj 2009 až september 2010 bol uvedený projekt úspešne zrealizovaný.
Podpisom zmluvy o nenávratný finančný príspevok zo štrukturálnych fondov EU sa každý prijímateľ zaväzuje nepoužívať zrekonštruované priestory počas nasledujúcich piatich rokov od podpisu zmluvy na komerčné účely a podnikateľské zámery.
V Základnej škole prevádzkoval bufet živnostník na základe zmluvy o prenájme priestorov pre túto činnosť v školskom roku 2009/2010. Pred ukončení prác v júni a júli 2010 niekoľkokrát riaditeľ školy prostredníctvom mesta Banská Štiavnica, jeho projektového manažéra, žiadal o vyjadrenie a povolenie komisárov ROP o prevádzkovanie bufetu. Bufetom sme dovtedy zabezpečovali pitný režim detí a v zdravej výžive i mliečny program. Zánikom MVaRR SR, presunom kompetencií ROP na MH SR sme do dnešného dňa nedostali odpoveď na vzniknutý problém. Bez písomného vyjadrenia súhlasu je veľmi rizikové prenajímať priestory pre túto činnosť. Kontrolné skupiny ROP pravidelne monitorujú činnosti v zrekonštruovaných zariadeniach. Zistením porušenia zmluvných podmienok hrozia zriaďovateľom veľké finančné postihy.
Riaditeľ školy o uvedenom probléme informoval rodičovskú verejnosť. Spôsob riešenia bol prerokovaný so zástupcami rodičov na Rodičovskej rade 19. septembra 2010. Bolo dohodnuté, že škola a mesto podnikne kroky, ktoré budú viesť k udeleniu výnimky na prevádzku bufetu. Očakávame pozitívne zmeny pri riešení tohto problému, nakoľko je to problém väčšiny zrekonštruovaných škôl na Slovensku.
Zároveň škola s rodičmi dohodla riešenie náhrady za bufet formou poskytovania mliečnej a ovocnej desiaty podľa záujmu detí. V súčasnom období končíme s anketou, v ktorej sme rodičov žiakov informovali o podmienkach poskytovania desiaty. Na základe záujmu zamestná škola kvalifikovanú pracovníčku, ktorá bude zabezpečovať v školskom stravovacom zariadení prípravu a vydávanie desiaty.
O uvedenom probléme sme vedeli, vieme, aj ho riešime. Mesto nemôže za zdĺhavú komunikáciu so štátnymi inštitúciami, ktoré po voľbách prechádzajú transformáciou. Nečakáme so založenými rukami. Hľadáme alternatívne riešenia. Touto cestou prosíme o trpezlivosť.
Záverom:
Prosím Vás nebojte sa podpísať, žijeme v slobodnej, demokratickej spoločnosti. Rád sa s Vami stretnem i osobne.

S pozdravom
Mgr. Ján Maruniak

Voľno z tepla, mestská polícia….

Uverejnené: 6. augusta 2010

Myslíte si, pán primátor, že aj zamestnanci napr. pekárne by mohli mať voľno z tepla? A nedá mi neopísať jednu moju skúsenosť s prácou mestských policajtov. V meste pri tzv. "Hríbe" zaparkoval zahraničný turista a hneď vedľa neho pracovník mestského úradu. Prišli mestský policajti a tomu zahraničnému turistovi začali hneď dávať papuču a na druhej strane zavolali pracovníkovi mestského úradu, aby si prišiel preparkovať auto. Myslíte si, že počínanie našich mestských policajtov bolo správne? Nemajú rovnaký meter na každého, alebo si to majú odniesť len turisti, ktorí sa možno do nášho mesta už nikdy nevrátia? Mimochodom boli to francúzi. Ešte by som sa chcela spýtať, či sa neplánuje oprava fontány pri pomníku podlých, nakoľko cesta bude pekná, ale ten parčík práve špatí chátrajúca fontána.

Soňa

Vážená pani Soňa,
na prvú časť otázky, ktorá smeruje na pána primátora, nebudem odpovedať, ale jeho reakciu ste si mohla prečítať nedávno v Čiernej skrinke na stránke www.banskastiavnica.sk, sekcii občan zo dňa 27.7.2010.
Druhá časť vášho príspevku ma zaujíma viac, pretože opisujete situáciu tak, ako vaši predchodcovia a ja z neho neviem základné údaje ako sú deň a čas. Súhlasím s vami ako píšete, že príslušník MsPo by nemal vybaviť rovnaký priestupok, navyše na rovnakom mieste a v rovnakom čase dvomi rôznymi spôsobmi, aj keď zákon o priestupkoch mu to nezakazuje. Ja z mojej pozície, teda pozície nadriadeného však v tomto momente neviem posúdiť, prečo vybavil takýmto spôsobom dva priestupky, z toho jeden, týkajúci sa zamestnanca MsÚ len „dohovorom“. Neviem posúdiť ako dlho sa zdržal vodič jedného a druhého vozidla mimo svojho auta, čo by mohlo byť dôvodom pre taký postup, aký zvolil príslušník MsPo. Tým však nechcem povedať, že súhlasím s konaním policajta, ale potrebujem viac informácií o týchto priestupkoch. Inak nemôžem posúdiť konanie policajta ako neštandardné, ktoré by malo mať dokonca za následok to, že nám turista z Francúzka viac nepríde do BŠ. Myslím si, že každý z nás, ktorí vycestujeme do iného mesta a nie to ešte do zahraničia vie dodržiavať dopravné značenie a snažíme sa ho dodržiavať hlavne v cudzine dôslednejšie. Nehovorme prosím vás o tom, že práve tento príslušník môže snáď za to, že potom k nám turisti prestanú chodiť. MsPo v Banskej Štiavnici nevyužíva uloženie najvyšších sankcií za priestupky, ktoré spáchajú motoristi, preto si myslím, že takéto obavy o odchode turistov mať nemusíme. Myslím si, že MsPo robí veľmi veľa takej práce, ktorá nie je možno ani vidieť, ale vedel by som vám rozprávať veľa šťastných príbehov a množstvo rád a usmernení, ktoré rozdávame počas našej práce. Viem, že keby vás to nerozladilo, určite by ste váš poznatok nepísali, ale otvoriť ho môžeme kedykoľvek, ak si nájdete chvíľu a prídete ku mne do kancelárie MsPo, alebo mi zavoláte na telefónne číslo 0918 993 471 a poviete mi bližšie podrobnosti o tejto udalosti.
K tretej časti vašej otázky, týkajúcej sa opravy fontány je nutné povedať, že Mesto získalo účelové finančné prostriedky z Min. financií SR na opravu a dokončenie Ulice Kammerhofskej a Dolnej, čím sa zavŕši druhá etapa týchto prác. Samozrejme, že v nadväznosti na zrekonštruovanú Ulicu Kammerhofskú bude Mesto hľadať v nasledujúcom období finančné prostriedky na dofinancovanie a realizáciu pripraveného projektu na úpravu verejných priestranstiev, medzi ktoré patrí aj Vami spomínaná fontána a jej okolie.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko

setrime?

Uverejnené: 4. augusta 2010

ak si dobre pamatam,tak na zaciatku boli zvnutra osvetlene aj hodiny pri bille.Kriza sa dotkla aj ich a setrime???

Ďakujeme za podnet.
Dôvodom "nesvietenia" hodín pri Bille nie je šetrenie. Hodiny sú majetkom spoločnosti Billa a každú opravu je treba konzultovať s vlastníkom. Na odstránení poruchy zodpovední zamestnanci pracujú.

Ing. Juraj Čabák
zástupca primátora

MsP a ich praktiky…

Uverejnené: 4. augusta 2010

MsP a ich praktiky... Som občan žijúci na sídl. Drieňová a až po niekoľkých rokoch som konečne rád, že sa MsP začala zaujímať aj o túto časť mesta. Ako vodič som uvítal zmeny, ktoré boli vykonané na ul. Svobodu- zákaz státia a pod. Zmeny, ako jednosmerka, pokutovanie vodičov na chodníkoch pri "smetiakoch" atd....Vodiči si zvykli a jazda je pre mňa osobne lepšia ako keď pred tým bola cela ulica Svobodu plná áut a musel som zastaviť, kým prejde vozidlo oproti. Viem, že miest je na parkovanie malo ,ale čakám kedy sa začnete zaujímať aj o vodičov, ktorí parkujú "za" panelákmi na trávnikoch a zostáva po nich zničený "blatový" povrch. Dúfam ,že aj keď túto otázku nezverejníte , tak sa aspoň dostane p. náčelníkovi. d.o

d.o.

Vážený neznámy pisateľ - motorista,
som veľmi rád, že si všímate a podporujete zmeny v dopravnom značení a systéme parkovania na sídlisku Drieňová, ktoré sme pre vás urobili. Verím, že sa nám spoločne podarí „preškoliť“ aj tých nepoctivých vodičov, ktorí odparkujú svoje vozidlá na verejnú zeleň, hoci im to viac právnych noriem zakazuje. Postupnými krokmi sa dobudovávajú aj parkovacie miesta v blízkosti obytných domov, ale na strane druhej musíme vnímať aj ostatných obyvateľov sídliska, ktorým nie je ľahostajné, kde a akým spôsobom parkujú motorové vozidlá. MsPo bude preto v nasledujúcom období ešte viac vykonávať kontroly verejnej zelene a pokiaľ počas svojej služby zistí, že vozidlá svojím státím poškodzujú túto verejnú zeleň, ponesú vodiči resp. vlastníci týchto vozidiel za to náležitú zodpovednosť. Pokiaľ nebude vybudovaný dostatočný počet parkovacích miest v blízkosti obytných domov, musia vlastníci motorových vozidiel využívať parkovacie plochy pred CBA a pod Nemocnicou. Odporúčam preto vodičom, aby dodržiavali tieto pokyny, vyhnú sa tak prípadnej sankcii za ich nedodržanie a nebudú sa musieť vyhovárať, že veď to aj tak nie je verejná zeleň, pretože stoja v blate, prípadne na štrku, ktorý sa tam vysypal. Verejná zeleň je určená na oddych a skrášlenie nášho okolia a nie na parkovanie motorových vozidiel.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko

Histórria mesta do 17. stor a po 17. stor

Uverejnené: 3. augusta 2010

Čítame, že vroku 1735 bola prvá banská škole v Maďarsku založená v Banskej Štiavnici. 2. Keď banskej akademie presťahoval z Banskej Štiavnice. kedy? kde? a kto? 3. Akadémie slúžil ako model pre založenie parížske Tomáš Baťu v Zlíne v roku 1795. Do 17. storočia 1. Banská Štiavnica, nastaršie banícke mesto na Slovensko, hrali dôležitú úlohu už pred druhej tretine 13. storočia, t.j. pred obdobím, kedy sa prvé mestské privilégia udelené maďarská Ríša bol udelil kráľ Mela IV. Tak veru dám sa poučiť, ale aj dávame tomu slovenčinovi. Odpísal som to presne ako je to napísané. Kontroluje niekto čo dávame do sveta?

Vladimír Poprac

Vážený pán Poprac,

Ďakujeme za Váš podnet, ktorým sme sa vážne zaoberali. Nevylučujeme totiž, že na stránke sa pri obrovskom množstve dát nachádzajú aj menšie či väčšie chybičky. Po dôslednom skúmaní sme ale dospeli k tomu, že omyly, ktoré uvádzate pochádzajú z anglickej verzie stránky preloženej pravdepodobne nástrojom Google Translate. Ako je vám asi známe, dosiaľ nebol vyvinutý nástroj, ktorý by prekladal cudzojazyčné texty do iného jazyka tak, aby neobsahovali žiadna gramatické, štylistické a logické chyby. Stránka v anglickom jazyku je určená predovšetkým pre ľudí, ktorí nehovoria slovensky a chcú sa dozvedieť základné informácie o regióne v uvedenom jazyku. Vo vašom prípade preto v budúcnosti odporúčame sledovať slovenskú verziu, ktorá je aj obsahovo bohatšia, prináša viac informácií a je určená pre Slovákov.

S pozdravom

R. Marko

TESCO

Uverejnené: 2. augusta 2010

mam otázku ... kedy sa bude stavať to dlho sľubované Tesco ?

zvedavý adolescent

V prvej etape prípravy výstavby TESCA bolo potrebné zo strany investora projekčne pripraviť náhradný dvor Zberných surovín. Na tento už majú vydané tunajším stavebným úradom stavebné povolenie a v krátkej dobe začne jeho výstavba.
Zároveň investor zabezpečuje projekčnú prípravu samotného TESCA. V súčasnosti je projekt pre stavebné povolenie na pripomienkovom konaní a vyjadrení u dotknutých orgánov štátnej správy. Po tomto konaní predpokladáme, že to bude do konca augusta resp. začiatkom septembra podá investor žiadosť o vydanie stavebného povolenia na tunajší stavebný úrad.
V priebehu mesiaca september, ak budú doklady a projektová dokumentácia v poriadku, bude vydané stavebné povolenie.
To znamená, že výstavbu supermarketu TESCO, je možné zahájiť ešte koncom tohto roku. Či to tak bude, záleží len na investorovi a to spoločnosti TESCO STORES SR, a.s., Kamenné námestie I/A, Bratislava. My vytvoríme všetky podmienky pre to aby výstavby TESCA mohla byť zahájená ešte v tomto roku, ale na to má vplyv aj výberové konanie na zhotoviteľa stavby a finančné zabezpečenie stavby.

Ing. Robert Vavro
Stavebný úrad

Chodník na stanicu

Uverejnené: 26. júla 2010

Už viackrát som písal o neexistujúcom chodníku na železničnú stanicu z najväčšieho sídliska Drieňová. Cesta z križovatky tiež nie je najbezpečnejšia, nehovoriac o veľkej obchádzke pre obyvateľov Drieňovej, ktorí sa na železničnú stanicu nemajú ako dostať, čo má negatívny vplyv na vývoj železničnej dopravy v regióne. Vedie to k jej útlmu, pričom v oblasti cestovného ruchu zohráva dôležitú úlohu. Turisti sa k nám prepravia radšej vlakom ako autobusom, no poloha železničnej stanice a postoj mesta k skvalitneniu možností dostať sa zo stanice a na ňu ich odrádza. Naozaj neexistuje v súčasnej dobe možnosť ako vybudovať kvalitný chodník zo sídliska Drieňová na železničnú stanicu?

Peter

Vážený pán Peter. Vďaka za Váš názor. V súčasnosti sú prekážkou na budovanie Vami žiadaného kvalitného chodníka z Drieňovej na železničnú stanicu:

1, Pozemky , cez ktoré by mal /mohol / byť chodník trasovaný sú vo vlastníctve- Železníc SR ,Slov. pozemkového fondu, Rudných Baní š.p. a Mesta Banská Štiavnica. Pre vybudovanie /projekt, realizácia / je nevyhnutné tieto pozemky vysporiadať / geometrické plány, výkup/ a na to momentálne v mestskom rozpočte nie sú možnosti.

2, otázna efektívnosť takejto stavby, pri porovnaní nákladov a dosiahnutého efektu, keď dosť cestujúcich využíva zo stanice najmä dopravu súkromnými autami alebo taxi službou, okrem toho je v našom meste množstvo ulíc, kde komunikácie sú za hranicou životnosti , resp. ešte stále nie sú vybudované.

Otázka využívania železničnej dopravy do nášho mesta je dlhoročnou témou. Vzhľadom na svoje pôsobenie v samospráve si dovolím povedať , že samospráva pre jej zachovanie, skvalitnenie, propagáciu a prevádzkovanie urobila minimálne toľko / ak nie viac /ako Železnice SR a Železničná spoločnosť Slovensko. Ak je jediným kritériom Vášho hodnotenia postoja samosprávy k železničnej doprave to, že ku všetkým vlakov resp od vlakov nedopravujú cestujúcich autobusy SAD Zvolen a.s. , tak to považujem za neobjektívne. Tak SAD Zvolen a.s. i ŽSR a ZSSK sú podnikateľské subjekty a hlavným kritériom ich činnosti je ekonomický výsledok poskytovanej služby.
Samospráva mesta niekoľkokrát rokovala s majiteľmi taxi služieb a poskytovateľmi nepravidelnej dopravy , aby prepravu cestujúcich zo železničnej stanice zabezpečovali k spokojnosti cestujúcich a návštevníkov Banskej Štiavnice.

Ing. Juraj Čabák
zástupca primátora

Motocross na Šobove?

Uverejnené: 24. júla 2010

Chápem, že veľa ľudí chce svoj voľný čas tráviť aktívne, každý máme svoje záľuby. Ale myslíte si, že je zriadenie motocrossového parku 500 m za mestom na Šobove, z ktorého sa hluk neustále šíri do obytných častí B.Š, to najlepšie možné riešenie? Slovensko má veľkú snahu vyrovnať sa ostatným štátom v EU, pričom napr. v Nemecku a Rakúsku je neďela dňom oddychu, kedy je zákaz vrčať s krovinorezmy a kosačkami, dokonca aj grilovanie je obmedzené, aby ste neobťažovali susedov. A ja každý deň, aj v nedele počúvam hluk crossových motoriek. Prosím o Vašu reakciu.

MUDr.Halanová Zuzana

Váž. pani MUDr. Halanová, na základe Vášho podnetu som napísal list na vedenie motokrosového klubu v Banskej Štiavnici so žiadosťou o prehodnotenie tréningov v motokrosovom areáli na Šobove počas nedieľ. Na základe doterajšej dobrej spolupráce verím, že sa nám podarí dospieť k vzájomnej dohode k spokojnosti všetkých zainteresovaných strán.

Mgr. Pavol Balžanka , primátor mesta

Voľno z tepla…

Uverejnené: 23. júla 2010

Štiavničania pozor na "Otváracie hodiny" MsÚ lebo sa Vám môže stať, že sa vyberiete splniť si svoju platobnú povinnosť zaplatením dane za nehnuteľnosť a budete sa diviť keď to nemá kto od Vás vybrať pre skrátenú pracovnú dobu v tzv. horúčavách. Dosť zaujímavé... Štátna správa. Alebo to nebolo povolené a ide o porušenie pracovnej disciplíny?!

Vážený pisateľ, môžem Vás ubezpečiť, že v tomto prípade nedošlo k porušeniu pracovnej disciplíny zo strany pracovníkov MsÚ. Vedenie MsÚ sa naozaj vždy snaží vyjsť v ústrety obyvateľom mesta napríklad aj tým, že úradné hodiny každú stredu boli predĺžené do 16.30 hod. To je len jeden z príkladov. Ale vráťme sa k téme. V daný deň 23.7. 2010 bola Slovenským hydrometeorologickým ústavom vydaná výstraha 1. stupňa pre výskyt vysokých teplôt, pričom rovnaký stav trval cca posledné dva týždne. Takže záťaž na ľudský organizmus bola naozaj veľká o čom svedčili aj viaceré prípady nevoľnosti u niektorých zamestnancov priamo na pracoviskách. Z tohto dôvodu, hoci sám som zástancom striktného dodržiavania pracovného času, rozhodol som sa v tento deň ukončiť úradné hodiny na niektorých pracoviskách MsÚ o hodinu skôr t.j. o 14.00 hod. Išlo o jednorazové opatrenie s tým, že zamestnanci si danú hodinu pracovného času odrobia v náhradnom termíne. V prípade priestorov klientskeho centra nebolo možné zabezpečiť technické a organizačné opatrenia, ktoré by vylúčili alebo znížili nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov (teplota a vlhkosť vzduchu vystúpili nad povolené prípustné hodnoty, tento priestor nemá klimatizáciu a nebolo možné realizovať bezprievanové vetranie). Ešte raz sa Vám ospravedlňujem za vzniknutú situáciu, ale stojím si za svojím rozhodnutím, ktoré mi prikazujú zákony č. 355/2007 a č.544/2007 Z. z. a dovolím si poukázať na skutočnosť, že aj pracovníci štátnej správy či samosprávy sú iba ľudia a ochrana ľudského zdravia by mala byť vždy na prvom mieste.

S dôverou

Mgr. Pavol Balžanka, primátor mesta

Štiavnické tajchy – STANOVANIE NAČIERNO

Uverejnené: 19. júla 2010

Dňa 11.7. sme si s manželkou urobili cyklistický okruh - Veľká vodárenská, Ottergrund, Klinger, Beliansky tajch. Na prvých dvoch sme sa stretli opäť so stanovaním nadivoko. V prípade Veľkej vodárenskej nádrže spojené s kúpaním psov v nádrži medzi inými návštevníkmi, veľkým neporiadkom okolo stanov mladých trampov. (niečo podobné sme zažili vlani aj na Červenej studni) Sme priaznivcami outdoorových aktivít a máme kladný vzťah k prírode a pobytu v nej. Je mi ale smutno ak na tajchu vzdialenom od centra mesta 5 min. pešo môže niekto beztrestne znečisťovať prírodu a správať sa ako hulvát. WC si dotyční urobili priamo na turistickom chodníku na Červenú studňu. Neviem, či je v kompetencii Mestskej polície aspoň sporadicky navštíviť čo i len Veľkú vodárenskú.. Tajchy sú neoddeliteľnou súčasťou Štiavnice, ale čo sa v posledných rokoch v ich bezprostrednom okolí deje nás veľmi nectí. (pri jednom z tajchov máme chalupu)

stanley

Vážení neznámi manželia,
ďakujem vám za vaše postrehy a som rád, že patríte medzi ľudí, ktorí si vážia prírodu a na strane druhej sa aj preto dovolávate nápravy u inštitúcií akou je MsPo, keď zistíte, že nie všetci sa správajú a konajú v medziach zákona resp. svojho vedomia. Inak by vedeli, že aktivity typu stanovania na divoko, robenie nepovolených skládok, kúpanie psov bez vôdzky mimo ľudí a podobne, sú v chránenej krajinnej oblasti zakázané. Mne je len veľmi ľúto, že všetky príspevky, ktoré posielajú naši spoluobčania a návštevníci, smerujú len na príslušníkov MsPo. Je mi ľúto, že ostatné inštitúcie, ktorými sú Slovenský vodohospodársky podnik š.p., Štátna ochrana prírody SR -Správa Chránenej krajinnej oblasti Štiavnické vrchy, Lesná, rybárska stráž atď., navykonávajú obchádzkovú činnosť, aby zabránili takým konaniam, o akých píšete. Nie je v silách MsPo, aby sme dokázali denne prejsť všetky jazerá a rekreačné oblasti, navyše niektoré sú nedostupné vozidlom a zabezpečili /a suplovali/ tak prevenciu pred páchaním protispoločenskej a v niektorých prípadoch až neľudskej činnosti. Môžem vám s určitosťou prisľúbiť, že urobím všetko preto, aby som zabezpečil prevenciu v týchto oblastiach a budem iniciovať dotknuté inštitúcie k takej činnosti, ktorá bude pozitívne hodnotená z pohľadu občana a návštevníka Banskej Štiavnice.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko