* - povinné polia

Primátor mesta a orgány samosprávy si vyhradzujú právo neodpovedať na anonymné podnety, žiadosti o informácie, ktoré spadajú pod zákon č. 211/2010 Z.z. v znení neskorších predpisov a podnety obsahujúce slovné útoky a vulgarizmy.
Spracovávam...
ĎAKUJEME ZA PODNET
Nastala chyba :-(
Skúsiť znova ?

Nová cesta v meste

Uverejnené: 21. októbra 2010

Dobrý deň, keď sa prejdete novou cestou od OPP po sochu Andreja Kmeťa zistíte, že sa na viac ako 5 miestach po nedávnej rekonštrukcii rozpadáva, vypadávajú kvadričky pri lampách, lebo cesta v týchto miestach nie je dotiahnutá dôkladne, pri Pražovni už dlhšie stojí upozornenie, na prepadávajúcu sa cestu, vypadané kvadričky na viacerých miestach nie sú stále upravené. Zaujímalo by ma, v akom časovom intervale to odstránite, a či sa takto uskutoční v záručnej dobe, alebo budeme ako za minulého vedenia platiť opravy pre zlé a nevýhodné zmluvy uzavreté s dodávateľmi. Nepáči sa mi ani spôsob subdodávok, ktorý bol pri výstavbe cesty použitý, lebo je potom ťažko vymožiteľná zodpovednosť za stavbu. A preto sa výstavba oneskorila a v lete meškala 3 týždne, práve pre nezodpovednosť a zlé naplánovanie. Cesta sa mi páči, skrášlila mesto, ale podľa môjho laického pohľadu nebola úplne kvalitne prevedená a to nás všetkých dostihne, možno si niekto v noci na kvadričke aj krk dolámeme.

Alena Spišiaková

Musím sa priznať , že ma dosť zaskočil obsah tohto listu , príspevku do čiernej skrinky . List pisateľky je písaný zrejme na základe nejakých dohadov a šumov, viac menej neodborne poňatý , bez poznatkov jednotlivých súvislostí až urážajúci a hanobiaci dobré meno tých , ktorý sa na tomto diele podieľali od jeho vzniku až do ukončenia . Občasné vypadávanie dlažobných kamenných kociek je asi taká bežná vec ako vypadávanie vlasov u človeka. Aj keď za krátke časové obdobie dôjde ešte k lepšiemu zastabilizovaniu vždy sa pravdepodobne stane , že na určitom mieste dôjde k vypadnutiu najprv jednej kocky a následne ďalších v jej okolí. „Kvadričky“ pri lampách nevypadávajú ako spomínate, ale pri jednej ktorá sa už teraz nachádza pod oporným múrom pred bývalým OPP neboli osadené z toho dôvodu, že na tom mieste bolo potrebné dodatočne namontovať stožiar verejného osvetlenia. Tento stožiar nebol opomenutý, ale bol už nad rámec projektu aj rozpočtu. Aj napriek tomu sa podarilo dosiahnuť na základe ústretovosti dodávateľa stavby , že toto svietidlo objednali a darovali mestu Banská Štiavnica zadarmo. Mimochodom jeden stožiar osvetlenia stojí 5 tisíc EUR a od výroby kým sa dostane na stavbu to trvá 50-60 dní. Preto tam za ten čas bola nedokončená dlažba. Pri „Pražovni“ sa skutočne prepadla cesta ale nie z dôvodu zle prevedených prác stavbárov, ale pre zásahy, ktoré robila vodárenská spoločnosť na podzemných vodovodných vedeniach. Na každú stavbu je zákonom určená záručná doba minimálne 3 roky, na našu stavbu je záručná doba 5 rokov. Samozrejme striktne sa rozlišuje čo do tej záruky patrí , alebo či spôsobenú škodu zapríčinil dodávateľ stavby. Záruku za ukončené dielo dáva výlučne a jedine dodávateľ stavebných prác a nie subdodávateľ. Mesto ako investor tejto stavby nemôže určiť generálnemu dodávateľovi stavby , koho si prizve, akých subdodávateľov k plneniu diela. V dnešnom modernom stavebníctve , asi žiadna stavebná spoločnosť nemôže plniť dodávky bez subdodávateľov. Bez okolkov však hodnotím vybratých subdodávateľov ako výborných, pri plnení tých činností za ktoré zodpovedali. Dodávateľom pre stavbu rekonštrukcie ulice Kammerhofská bola na základe výsledkov verejného obstarávania vybratá skupina firiem COMBIN Banská Štiavnica s.r.o., a STRABAG s.r.o., oblasť STRED Zvolen na základe najnižšej predloženej cenovej ponuky a najprijateľnejších podmienok. Mám jednoznačne za to že uvedené spoločnosti patria k top firmám na území Slovenska a určite si nedovolia vykonávať prácu nekvalitne. A určite si nedovolia ani poverený zástupcovia mesta takto nekvalitne prevedenú prácu ako uvádzate prevziať. Informácia o oneskorení výstavby nie je oprávnená. Práce boli ukončené presne načas podľa zmluvy o dielo. V čom spočíva zlé naplánovanie ? Na stavbe kde sa vyskytnú naviac práce nad rámec projektovej dokumentácie a rozpočtu má právo dodávateľ stavebných prác požadovať predĺženie termínu ukončenia stavby. Takéto naviac práce boli na požiadanie investora t.j. Mesta Banská Štiavnica aj na tejto stavbe a napriek tomu to neovplyvnilo ukončenie diela a čo je veľmi podstatné ani cenu diela, takže občanov tohto mesta to nepostihne. Myslím že máme dostatok odborných znalostí, aby sme dokázali zhodnotiť čo je pre mesto dobré a čo nie. Všetky dve miesta na ktorých sú vypadnuté dlažobné kocky budú odstránené v 43 týždni v rámci záruky bez finančnej úhrady. Na jednej vypadnutej kocke ako viem si ešte nikto nedolámal krk a pokiaľ budú občania tohto mesta – motoristi disciplinovaní a nebudú jazdiť, parkovať a otáčať sa na chodníkoch z dlažobných kociek , nebudú vypadávať . Jediná vec , ktorú musíme dorobiť v rámci stavby je dokončiť chodník pred Hlavným banským úradom , ktorý buduje garáže a zaberá uvedenú časť. Doloženie tejto časti chodníka je v už zaplatenej celkovej cene diela a po dostavbe garáží sa toto aj prevedie.Dúfam že som aspoň čiastočne vysvetlil jednotlivé nepochopené súvislosti.
S pozdravom Dušan Vahlandt – oddelenie výstavby MsÚ

alarm v škôlke na ul.1maja

Uverejnené: 10. októbra 2010

prosím vás dokedy nás obyvateľov ulice 1 mája bude každú noc a aj cez víkendy terorizovatˇalarm ktorý v noci huláka aj 2-3 hodiny .prosim informaciu na nonopa@centrum.sk dakujem a dúfam že sato vyrieši

nonopa@centrum.sk

Samospúšťanie uvedeného alarmu bolo riešené 8.októbra 2010 v spolupráci s firmou Gimex, ktorá zariadenie skontrolovala a vymenila batériu, ktorá mohla byť príčinou spúšťania alarmu. Odstránenie závady však napriek tomu nemusí byť konečné a chyba sa môže zopakovať, čo bude vedenie MŠ s firmou Gimex riešiť dokúpením novej ústredne , napojenej na pevnú linku.
Aj keď toto riešenie je finančne pomerne náročné, budeme sa v čo najkratšom čase snažiť túto, pre obyvateľov dotknutej ulice nepríjemnú záležitosť vyriešiť.
Dovoľujem si ešte podotknúť, že vzhľadom k materiálovo technickému vybaveniu MŠ je funkčný alarm jednou z nevyhnutných podmienok jej zabezpečenia stanovenou poisťovacou spoločnosťou.

V.Ebert

Oprava cesty

Uverejnené: 4. októbra 2010

Chcel ,by som sa opýtať či náhodou nemáte informácie či sa plánuje oprava cesty od Červenej Studne smerom do Źarnovice (jedná sa asi o 5km úsek),nakoľko je cesta v žalostnom stave a turisti,ktorí budú chcieť navštíviť cez zimu lyžiarsky vlek budú asi veľmi prekvapení.Zatiaľ tam len pribudla dopr.značka , ktorá varuje vodičov o nerovnosti vozovky,ale čo ďalej?Viem ,že cesta už patrí do Žarnovického okresu,ale napriek tomu si myslím,že je to v prvom rade v záujme nášho mesta,aby uvedená cesta bola na dobrej úrovni,a aby sme nelákali turistov do nášho mesta cez "tankodrom"! Za Vašu odpoved´Vám vopred Ďakujem obyvateľ B.Š.

Vážený obyvateľ B.Š.,

môžem Vás ubezpečiť, že si plne uvedomujeme dôležitosť kvalitného cestného prístupu v smere zo Žarnovice do nášho mesta. Táto komunikácia je okrem nás domácich významne využívaná hlavne turistami prichádzajúcimi zo západu Slovenska ako aj návštevníkmi neďalekého lyžiarskeho strediska Salamandra rezort. Ako však sám dobre viete a uvádzate v podnete, daný úsek cesty spadá pod správu BBSK a Regionálnu správu ciest. Mesto Banská Štiavnica nemá v rozpočte dostatok finančných prostriedkov na všetky z minulosti zanedbané a potrebné opravy vlastných cestných komunikácií, takže nie je možné, aby finančne prispelo na opravu tejto cesty. Obdobná situácia bola aj v smere na Zvolen a Šahy, a práve z tohto dôvodu vyvstala snaha, aby cesta medzi Hronskou Dúbravou - Banskou Štiavnicou – Hontianskymi Nemcami bola preklasifikovaná na cestu I. triedy, nakoľko údržbu týchto ciest financuje štát, ktorý má viac prostriedkov ako samospráva. Chcem tým povedať, že vedeniu Mesta nie je problém zlých príjazdových ciest ľahostajný a z plných síl sa venuje zlepšeniu situácie. Mesto iniciovalo už niekoľko stretnutí so správcami cestných komunikácií v okolí nášho mesta, na ktorých žiadalo o urýchlenú nápravu a aj naďalej budem vyvíjať aktivity vedúce k zlepšovaniu stavu kvality cestnej infraštruktúry. Som presvedčený, že tak ako sa nám v dobrej kooperácii podarilo skvalitniť cestu do Hronskej Dúbravy, tak môžeme v budúcnosti pokračovať aj v ďalších komunikáciách. S dôverou

Mgr. Pavol Balžanka, primátor mesta

Prosba o riešenie problému

Uverejnené: 21. septembra 2010

Dovoľujeme si obrátiť sa na Vás s prosbou o vysvetlenie a následne o pomoc pri vyriešení nášho problému.Minulý školský rok sa otvoril bufet na ZŠ J.Horáka v Banskej Štiavnici.Deti a hlavne my rodičia sme to veľmi uvítali,lebo nám to odľahčilo ranné vstávanie a prípravu desiaty pre naše deti na 1. a 2. stupni.Deti mali ráno veľký výber čerstvého pečiva,mliečne výrobky,syry, pašteky, ovocné šťavy, minerálky .Bohužiaľ tento rok je už koniec septembra a bufet nie je stále otvorený.Keďže sa len pošuškáva ,že je problém v tom že budova bola zrekonštruovaná z fondov EÚ a nie je možné tam vykonávať žiadnu činnosť na komerčné účely ,prosíme o bližšie vysvetlenie tohto problému. V prípade,že by to tak bolo,nebolo by vhodné pre zriaďovateľa tejto školy,radšej rozmýšľať,ako ten bufet otvoriť aj keď je pohodlnejšie ho neotvoriť a nemať starosti.Chodí tam skoro 500 detí,je to v širokom okolí najväčšia ZŠ,preto si myslíme že riešenie tohto problému stojí zato. Keď si porovnáme bufet na ZŠ Drieňová a na tejto škole, sortiment ktorý bol ponúkaný na škole J,Horáka bol širší a hlavne čo sa týka zdravšieho stravovanie detí lepší.Za skoré vyriešenie problému Vám vopred ďakujeme.

Nespokojní rodičia.

Vážení nespokojní rodičia
Mesto Banská Štiavnica, ako zriaďovateľ Základnej školy Jozefa Horáka, podaním projektu „Rekonštrukcia a modernizácia ZŠ Jozefa Horáka“ získalo finančné prostriedky na uvedené práce z MVaRR SR z ROP „Infraštruktúra vzdelávania.“ Následne v období máj 2009 až september 2010 bol uvedený projekt úspešne zrealizovaný.
Podpisom zmluvy o nenávratný finančný príspevok zo štrukturálnych fondov EU sa každý prijímateľ zaväzuje nepoužívať zrekonštruované priestory počas nasledujúcich piatich rokov od podpisu zmluvy na komerčné účely a podnikateľské zámery.
V Základnej škole prevádzkoval bufet živnostník na základe zmluvy o prenájme priestorov pre túto činnosť v školskom roku 2009/2010. Pred ukončení prác v júni a júli 2010 niekoľkokrát riaditeľ školy prostredníctvom mesta Banská Štiavnica, jeho projektového manažéra, žiadal o vyjadrenie a povolenie komisárov ROP o prevádzkovanie bufetu. Bufetom sme dovtedy zabezpečovali pitný režim detí a v zdravej výžive i mliečny program. Zánikom MVaRR SR, presunom kompetencií ROP na MH SR sme do dnešného dňa nedostali odpoveď na vzniknutý problém. Bez písomného vyjadrenia súhlasu je veľmi rizikové prenajímať priestory pre túto činnosť. Kontrolné skupiny ROP pravidelne monitorujú činnosti v zrekonštruovaných zariadeniach. Zistením porušenia zmluvných podmienok hrozia zriaďovateľom veľké finančné postihy.
Riaditeľ školy o uvedenom probléme informoval rodičovskú verejnosť. Spôsob riešenia bol prerokovaný so zástupcami rodičov na Rodičovskej rade 19. septembra 2010. Bolo dohodnuté, že škola a mesto podnikne kroky, ktoré budú viesť k udeleniu výnimky na prevádzku bufetu. Očakávame pozitívne zmeny pri riešení tohto problému, nakoľko je to problém väčšiny zrekonštruovaných škôl na Slovensku.
Zároveň škola s rodičmi dohodla riešenie náhrady za bufet formou poskytovania mliečnej a ovocnej desiaty podľa záujmu detí. V súčasnom období končíme s anketou, v ktorej sme rodičov žiakov informovali o podmienkach poskytovania desiaty. Na základe záujmu zamestná škola kvalifikovanú pracovníčku, ktorá bude zabezpečovať v školskom stravovacom zariadení prípravu a vydávanie desiaty.
O uvedenom probléme sme vedeli, vieme, aj ho riešime. Mesto nemôže za zdĺhavú komunikáciu so štátnymi inštitúciami, ktoré po voľbách prechádzajú transformáciou. Nečakáme so založenými rukami. Hľadáme alternatívne riešenia. Touto cestou prosíme o trpezlivosť.
Záverom:
Prosím Vás nebojte sa podpísať, žijeme v slobodnej, demokratickej spoločnosti. Rád sa s Vami stretnem i osobne.

S pozdravom
Mgr. Ján Maruniak

Voľno z tepla, mestská polícia….

Uverejnené: 6. augusta 2010

Myslíte si, pán primátor, že aj zamestnanci napr. pekárne by mohli mať voľno z tepla? A nedá mi neopísať jednu moju skúsenosť s prácou mestských policajtov. V meste pri tzv. "Hríbe" zaparkoval zahraničný turista a hneď vedľa neho pracovník mestského úradu. Prišli mestský policajti a tomu zahraničnému turistovi začali hneď dávať papuču a na druhej strane zavolali pracovníkovi mestského úradu, aby si prišiel preparkovať auto. Myslíte si, že počínanie našich mestských policajtov bolo správne? Nemajú rovnaký meter na každého, alebo si to majú odniesť len turisti, ktorí sa možno do nášho mesta už nikdy nevrátia? Mimochodom boli to francúzi. Ešte by som sa chcela spýtať, či sa neplánuje oprava fontány pri pomníku podlých, nakoľko cesta bude pekná, ale ten parčík práve špatí chátrajúca fontána.

Soňa

Vážená pani Soňa,
na prvú časť otázky, ktorá smeruje na pána primátora, nebudem odpovedať, ale jeho reakciu ste si mohla prečítať nedávno v Čiernej skrinke na stránke www.banskastiavnica.sk, sekcii občan zo dňa 27.7.2010.
Druhá časť vášho príspevku ma zaujíma viac, pretože opisujete situáciu tak, ako vaši predchodcovia a ja z neho neviem základné údaje ako sú deň a čas. Súhlasím s vami ako píšete, že príslušník MsPo by nemal vybaviť rovnaký priestupok, navyše na rovnakom mieste a v rovnakom čase dvomi rôznymi spôsobmi, aj keď zákon o priestupkoch mu to nezakazuje. Ja z mojej pozície, teda pozície nadriadeného však v tomto momente neviem posúdiť, prečo vybavil takýmto spôsobom dva priestupky, z toho jeden, týkajúci sa zamestnanca MsÚ len „dohovorom“. Neviem posúdiť ako dlho sa zdržal vodič jedného a druhého vozidla mimo svojho auta, čo by mohlo byť dôvodom pre taký postup, aký zvolil príslušník MsPo. Tým však nechcem povedať, že súhlasím s konaním policajta, ale potrebujem viac informácií o týchto priestupkoch. Inak nemôžem posúdiť konanie policajta ako neštandardné, ktoré by malo mať dokonca za následok to, že nám turista z Francúzka viac nepríde do BŠ. Myslím si, že každý z nás, ktorí vycestujeme do iného mesta a nie to ešte do zahraničia vie dodržiavať dopravné značenie a snažíme sa ho dodržiavať hlavne v cudzine dôslednejšie. Nehovorme prosím vás o tom, že práve tento príslušník môže snáď za to, že potom k nám turisti prestanú chodiť. MsPo v Banskej Štiavnici nevyužíva uloženie najvyšších sankcií za priestupky, ktoré spáchajú motoristi, preto si myslím, že takéto obavy o odchode turistov mať nemusíme. Myslím si, že MsPo robí veľmi veľa takej práce, ktorá nie je možno ani vidieť, ale vedel by som vám rozprávať veľa šťastných príbehov a množstvo rád a usmernení, ktoré rozdávame počas našej práce. Viem, že keby vás to nerozladilo, určite by ste váš poznatok nepísali, ale otvoriť ho môžeme kedykoľvek, ak si nájdete chvíľu a prídete ku mne do kancelárie MsPo, alebo mi zavoláte na telefónne číslo 0918 993 471 a poviete mi bližšie podrobnosti o tejto udalosti.
K tretej časti vašej otázky, týkajúcej sa opravy fontány je nutné povedať, že Mesto získalo účelové finančné prostriedky z Min. financií SR na opravu a dokončenie Ulice Kammerhofskej a Dolnej, čím sa zavŕši druhá etapa týchto prác. Samozrejme, že v nadväznosti na zrekonštruovanú Ulicu Kammerhofskú bude Mesto hľadať v nasledujúcom období finančné prostriedky na dofinancovanie a realizáciu pripraveného projektu na úpravu verejných priestranstiev, medzi ktoré patrí aj Vami spomínaná fontána a jej okolie.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko

setrime?

Uverejnené: 4. augusta 2010

ak si dobre pamatam,tak na zaciatku boli zvnutra osvetlene aj hodiny pri bille.Kriza sa dotkla aj ich a setrime???

Ďakujeme za podnet.
Dôvodom "nesvietenia" hodín pri Bille nie je šetrenie. Hodiny sú majetkom spoločnosti Billa a každú opravu je treba konzultovať s vlastníkom. Na odstránení poruchy zodpovední zamestnanci pracujú.

Ing. Juraj Čabák
zástupca primátora

MsP a ich praktiky…

Uverejnené: 4. augusta 2010

MsP a ich praktiky... Som občan žijúci na sídl. Drieňová a až po niekoľkých rokoch som konečne rád, že sa MsP začala zaujímať aj o túto časť mesta. Ako vodič som uvítal zmeny, ktoré boli vykonané na ul. Svobodu- zákaz státia a pod. Zmeny, ako jednosmerka, pokutovanie vodičov na chodníkoch pri "smetiakoch" atd....Vodiči si zvykli a jazda je pre mňa osobne lepšia ako keď pred tým bola cela ulica Svobodu plná áut a musel som zastaviť, kým prejde vozidlo oproti. Viem, že miest je na parkovanie malo ,ale čakám kedy sa začnete zaujímať aj o vodičov, ktorí parkujú "za" panelákmi na trávnikoch a zostáva po nich zničený "blatový" povrch. Dúfam ,že aj keď túto otázku nezverejníte , tak sa aspoň dostane p. náčelníkovi. d.o

d.o.

Vážený neznámy pisateľ - motorista,
som veľmi rád, že si všímate a podporujete zmeny v dopravnom značení a systéme parkovania na sídlisku Drieňová, ktoré sme pre vás urobili. Verím, že sa nám spoločne podarí „preškoliť“ aj tých nepoctivých vodičov, ktorí odparkujú svoje vozidlá na verejnú zeleň, hoci im to viac právnych noriem zakazuje. Postupnými krokmi sa dobudovávajú aj parkovacie miesta v blízkosti obytných domov, ale na strane druhej musíme vnímať aj ostatných obyvateľov sídliska, ktorým nie je ľahostajné, kde a akým spôsobom parkujú motorové vozidlá. MsPo bude preto v nasledujúcom období ešte viac vykonávať kontroly verejnej zelene a pokiaľ počas svojej služby zistí, že vozidlá svojím státím poškodzujú túto verejnú zeleň, ponesú vodiči resp. vlastníci týchto vozidiel za to náležitú zodpovednosť. Pokiaľ nebude vybudovaný dostatočný počet parkovacích miest v blízkosti obytných domov, musia vlastníci motorových vozidiel využívať parkovacie plochy pred CBA a pod Nemocnicou. Odporúčam preto vodičom, aby dodržiavali tieto pokyny, vyhnú sa tak prípadnej sankcii za ich nedodržanie a nebudú sa musieť vyhovárať, že veď to aj tak nie je verejná zeleň, pretože stoja v blate, prípadne na štrku, ktorý sa tam vysypal. Verejná zeleň je určená na oddych a skrášlenie nášho okolia a nie na parkovanie motorových vozidiel.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko

Histórria mesta do 17. stor a po 17. stor

Uverejnené: 3. augusta 2010

Čítame, že vroku 1735 bola prvá banská škole v Maďarsku založená v Banskej Štiavnici. 2. Keď banskej akademie presťahoval z Banskej Štiavnice. kedy? kde? a kto? 3. Akadémie slúžil ako model pre založenie parížske Tomáš Baťu v Zlíne v roku 1795. Do 17. storočia 1. Banská Štiavnica, nastaršie banícke mesto na Slovensko, hrali dôležitú úlohu už pred druhej tretine 13. storočia, t.j. pred obdobím, kedy sa prvé mestské privilégia udelené maďarská Ríša bol udelil kráľ Mela IV. Tak veru dám sa poučiť, ale aj dávame tomu slovenčinovi. Odpísal som to presne ako je to napísané. Kontroluje niekto čo dávame do sveta?

Vladimír Poprac

Vážený pán Poprac,

Ďakujeme za Váš podnet, ktorým sme sa vážne zaoberali. Nevylučujeme totiž, že na stránke sa pri obrovskom množstve dát nachádzajú aj menšie či väčšie chybičky. Po dôslednom skúmaní sme ale dospeli k tomu, že omyly, ktoré uvádzate pochádzajú z anglickej verzie stránky preloženej pravdepodobne nástrojom Google Translate. Ako je vám asi známe, dosiaľ nebol vyvinutý nástroj, ktorý by prekladal cudzojazyčné texty do iného jazyka tak, aby neobsahovali žiadna gramatické, štylistické a logické chyby. Stránka v anglickom jazyku je určená predovšetkým pre ľudí, ktorí nehovoria slovensky a chcú sa dozvedieť základné informácie o regióne v uvedenom jazyku. Vo vašom prípade preto v budúcnosti odporúčame sledovať slovenskú verziu, ktorá je aj obsahovo bohatšia, prináša viac informácií a je určená pre Slovákov.

S pozdravom

R. Marko

TESCO

Uverejnené: 2. augusta 2010

mam otázku ... kedy sa bude stavať to dlho sľubované Tesco ?

zvedavý adolescent

V prvej etape prípravy výstavby TESCA bolo potrebné zo strany investora projekčne pripraviť náhradný dvor Zberných surovín. Na tento už majú vydané tunajším stavebným úradom stavebné povolenie a v krátkej dobe začne jeho výstavba.
Zároveň investor zabezpečuje projekčnú prípravu samotného TESCA. V súčasnosti je projekt pre stavebné povolenie na pripomienkovom konaní a vyjadrení u dotknutých orgánov štátnej správy. Po tomto konaní predpokladáme, že to bude do konca augusta resp. začiatkom septembra podá investor žiadosť o vydanie stavebného povolenia na tunajší stavebný úrad.
V priebehu mesiaca september, ak budú doklady a projektová dokumentácia v poriadku, bude vydané stavebné povolenie.
To znamená, že výstavbu supermarketu TESCO, je možné zahájiť ešte koncom tohto roku. Či to tak bude, záleží len na investorovi a to spoločnosti TESCO STORES SR, a.s., Kamenné námestie I/A, Bratislava. My vytvoríme všetky podmienky pre to aby výstavby TESCA mohla byť zahájená ešte v tomto roku, ale na to má vplyv aj výberové konanie na zhotoviteľa stavby a finančné zabezpečenie stavby.

Ing. Robert Vavro
Stavebný úrad

Chodník na stanicu

Uverejnené: 26. júla 2010

Už viackrát som písal o neexistujúcom chodníku na železničnú stanicu z najväčšieho sídliska Drieňová. Cesta z križovatky tiež nie je najbezpečnejšia, nehovoriac o veľkej obchádzke pre obyvateľov Drieňovej, ktorí sa na železničnú stanicu nemajú ako dostať, čo má negatívny vplyv na vývoj železničnej dopravy v regióne. Vedie to k jej útlmu, pričom v oblasti cestovného ruchu zohráva dôležitú úlohu. Turisti sa k nám prepravia radšej vlakom ako autobusom, no poloha železničnej stanice a postoj mesta k skvalitneniu možností dostať sa zo stanice a na ňu ich odrádza. Naozaj neexistuje v súčasnej dobe možnosť ako vybudovať kvalitný chodník zo sídliska Drieňová na železničnú stanicu?

Peter

Vážený pán Peter. Vďaka za Váš názor. V súčasnosti sú prekážkou na budovanie Vami žiadaného kvalitného chodníka z Drieňovej na železničnú stanicu:

1, Pozemky , cez ktoré by mal /mohol / byť chodník trasovaný sú vo vlastníctve- Železníc SR ,Slov. pozemkového fondu, Rudných Baní š.p. a Mesta Banská Štiavnica. Pre vybudovanie /projekt, realizácia / je nevyhnutné tieto pozemky vysporiadať / geometrické plány, výkup/ a na to momentálne v mestskom rozpočte nie sú možnosti.

2, otázna efektívnosť takejto stavby, pri porovnaní nákladov a dosiahnutého efektu, keď dosť cestujúcich využíva zo stanice najmä dopravu súkromnými autami alebo taxi službou, okrem toho je v našom meste množstvo ulíc, kde komunikácie sú za hranicou životnosti , resp. ešte stále nie sú vybudované.

Otázka využívania železničnej dopravy do nášho mesta je dlhoročnou témou. Vzhľadom na svoje pôsobenie v samospráve si dovolím povedať , že samospráva pre jej zachovanie, skvalitnenie, propagáciu a prevádzkovanie urobila minimálne toľko / ak nie viac /ako Železnice SR a Železničná spoločnosť Slovensko. Ak je jediným kritériom Vášho hodnotenia postoja samosprávy k železničnej doprave to, že ku všetkým vlakov resp od vlakov nedopravujú cestujúcich autobusy SAD Zvolen a.s. , tak to považujem za neobjektívne. Tak SAD Zvolen a.s. i ŽSR a ZSSK sú podnikateľské subjekty a hlavným kritériom ich činnosti je ekonomický výsledok poskytovanej služby.
Samospráva mesta niekoľkokrát rokovala s majiteľmi taxi služieb a poskytovateľmi nepravidelnej dopravy , aby prepravu cestujúcich zo železničnej stanice zabezpečovali k spokojnosti cestujúcich a návštevníkov Banskej Štiavnice.

Ing. Juraj Čabák
zástupca primátora

Motocross na Šobove?

Uverejnené: 24. júla 2010

Chápem, že veľa ľudí chce svoj voľný čas tráviť aktívne, každý máme svoje záľuby. Ale myslíte si, že je zriadenie motocrossového parku 500 m za mestom na Šobove, z ktorého sa hluk neustále šíri do obytných častí B.Š, to najlepšie možné riešenie? Slovensko má veľkú snahu vyrovnať sa ostatným štátom v EU, pričom napr. v Nemecku a Rakúsku je neďela dňom oddychu, kedy je zákaz vrčať s krovinorezmy a kosačkami, dokonca aj grilovanie je obmedzené, aby ste neobťažovali susedov. A ja každý deň, aj v nedele počúvam hluk crossových motoriek. Prosím o Vašu reakciu.

MUDr.Halanová Zuzana

Váž. pani MUDr. Halanová, na základe Vášho podnetu som napísal list na vedenie motokrosového klubu v Banskej Štiavnici so žiadosťou o prehodnotenie tréningov v motokrosovom areáli na Šobove počas nedieľ. Na základe doterajšej dobrej spolupráce verím, že sa nám podarí dospieť k vzájomnej dohode k spokojnosti všetkých zainteresovaných strán.

Mgr. Pavol Balžanka , primátor mesta

Voľno z tepla…

Uverejnené: 23. júla 2010

Štiavničania pozor na "Otváracie hodiny" MsÚ lebo sa Vám môže stať, že sa vyberiete splniť si svoju platobnú povinnosť zaplatením dane za nehnuteľnosť a budete sa diviť keď to nemá kto od Vás vybrať pre skrátenú pracovnú dobu v tzv. horúčavách. Dosť zaujímavé... Štátna správa. Alebo to nebolo povolené a ide o porušenie pracovnej disciplíny?!

Vážený pisateľ, môžem Vás ubezpečiť, že v tomto prípade nedošlo k porušeniu pracovnej disciplíny zo strany pracovníkov MsÚ. Vedenie MsÚ sa naozaj vždy snaží vyjsť v ústrety obyvateľom mesta napríklad aj tým, že úradné hodiny každú stredu boli predĺžené do 16.30 hod. To je len jeden z príkladov. Ale vráťme sa k téme. V daný deň 23.7. 2010 bola Slovenským hydrometeorologickým ústavom vydaná výstraha 1. stupňa pre výskyt vysokých teplôt, pričom rovnaký stav trval cca posledné dva týždne. Takže záťaž na ľudský organizmus bola naozaj veľká o čom svedčili aj viaceré prípady nevoľnosti u niektorých zamestnancov priamo na pracoviskách. Z tohto dôvodu, hoci sám som zástancom striktného dodržiavania pracovného času, rozhodol som sa v tento deň ukončiť úradné hodiny na niektorých pracoviskách MsÚ o hodinu skôr t.j. o 14.00 hod. Išlo o jednorazové opatrenie s tým, že zamestnanci si danú hodinu pracovného času odrobia v náhradnom termíne. V prípade priestorov klientskeho centra nebolo možné zabezpečiť technické a organizačné opatrenia, ktoré by vylúčili alebo znížili nepriaznivé účinky faktorov tepelno-vlhkostnej mikroklímy na zdravie zamestnancov (teplota a vlhkosť vzduchu vystúpili nad povolené prípustné hodnoty, tento priestor nemá klimatizáciu a nebolo možné realizovať bezprievanové vetranie). Ešte raz sa Vám ospravedlňujem za vzniknutú situáciu, ale stojím si za svojím rozhodnutím, ktoré mi prikazujú zákony č. 355/2007 a č.544/2007 Z. z. a dovolím si poukázať na skutočnosť, že aj pracovníci štátnej správy či samosprávy sú iba ľudia a ochrana ľudského zdravia by mala byť vždy na prvom mieste.

S dôverou

Mgr. Pavol Balžanka, primátor mesta

Štiavnické tajchy – STANOVANIE NAČIERNO

Uverejnené: 19. júla 2010

Dňa 11.7. sme si s manželkou urobili cyklistický okruh - Veľká vodárenská, Ottergrund, Klinger, Beliansky tajch. Na prvých dvoch sme sa stretli opäť so stanovaním nadivoko. V prípade Veľkej vodárenskej nádrže spojené s kúpaním psov v nádrži medzi inými návštevníkmi, veľkým neporiadkom okolo stanov mladých trampov. (niečo podobné sme zažili vlani aj na Červenej studni) Sme priaznivcami outdoorových aktivít a máme kladný vzťah k prírode a pobytu v nej. Je mi ale smutno ak na tajchu vzdialenom od centra mesta 5 min. pešo môže niekto beztrestne znečisťovať prírodu a správať sa ako hulvát. WC si dotyční urobili priamo na turistickom chodníku na Červenú studňu. Neviem, či je v kompetencii Mestskej polície aspoň sporadicky navštíviť čo i len Veľkú vodárenskú.. Tajchy sú neoddeliteľnou súčasťou Štiavnice, ale čo sa v posledných rokoch v ich bezprostrednom okolí deje nás veľmi nectí. (pri jednom z tajchov máme chalupu)

stanley

Vážení neznámi manželia,
ďakujem vám za vaše postrehy a som rád, že patríte medzi ľudí, ktorí si vážia prírodu a na strane druhej sa aj preto dovolávate nápravy u inštitúcií akou je MsPo, keď zistíte, že nie všetci sa správajú a konajú v medziach zákona resp. svojho vedomia. Inak by vedeli, že aktivity typu stanovania na divoko, robenie nepovolených skládok, kúpanie psov bez vôdzky mimo ľudí a podobne, sú v chránenej krajinnej oblasti zakázané. Mne je len veľmi ľúto, že všetky príspevky, ktoré posielajú naši spoluobčania a návštevníci, smerujú len na príslušníkov MsPo. Je mi ľúto, že ostatné inštitúcie, ktorými sú Slovenský vodohospodársky podnik š.p., Štátna ochrana prírody SR -Správa Chránenej krajinnej oblasti Štiavnické vrchy, Lesná, rybárska stráž atď., navykonávajú obchádzkovú činnosť, aby zabránili takým konaniam, o akých píšete. Nie je v silách MsPo, aby sme dokázali denne prejsť všetky jazerá a rekreačné oblasti, navyše niektoré sú nedostupné vozidlom a zabezpečili /a suplovali/ tak prevenciu pred páchaním protispoločenskej a v niektorých prípadoch až neľudskej činnosti. Môžem vám s určitosťou prisľúbiť, že urobím všetko preto, aby som zabezpečil prevenciu v týchto oblastiach a budem iniciovať dotknuté inštitúcie k takej činnosti, ktorá bude pozitívne hodnotená z pohľadu občana a návštevníka Banskej Štiavnice.

Náčelník MsPo JUDr. Dušan Lukačko

Goldfussov tajch

Uverejnené: 16. júla 2010

Dobrý deň. Chcela by som sa opýtať na Goldfussov tajch. Na stránke mesta je uvedené, že patrí k belianskym tajchom a teda je to banícka pamiatka. Pri oprave Belianskeho jazera mu však vodohospodári zastavili prítok a spôsobili tak, že sa zmenil na močiar plný bahna, žiab, hadov a trstiny. Rovnako zarastá jelšami a kríkmi aj jeho okolie. Mysleli sme si, že v takej bažurine už žiadne ryby nežijú. Aké však bolo naše prekvapenie, keď v týchto horúčavách hladina vody klesla natoľko, že sme v jazierku uvideli niekoľko statných, no žiaľ už uhynutých rýb. Bývam na tzv. Goldfussovom majeri (ulica Ďurka Langsfelda) a nebolo to tak dávno, keď sme sa mohli okolo jazierka voľne poprechádzať a nie predierať sa húštinou, keď sme sa v zime na ňom korčuľovali a teraz je samé tŕstie a šachorina. Preto moja otázka znie, kto je za toto jazierko zodpovedný? A plánuje sa s ním vôbec niečo robiť? Pretože pokiaľ je to pamiatka, mala by byť udržiavaná a nie ponechaná v takomto hroznom stave.

Lýdia Blahútová

Ďakujeme za Váš podnet a záujem. Po identifikácii vlastníckych vzťahov je zrejmé, že vlastníkom vodnej plochy Goldfusského tajchu je SVP š.p. B.Š.
Vlastníkom okolitých pozemkov sú Rudné Bane š.p. Banská Bystrica. Váš podnet postupujeme obom štátnym podnikom a ich odpovede uverejníme.

Goldfusský tajch - odpoveď SVP

K problematike správy vodnej nádrže na tzv. Goldfusskom majeri je možné uviesť niekoľko faktov. Najskôr mi ale dovoľte uviesť citáciu z knihy „Banskoštiavnické tajchy“ (M. Lichner, rev. 2005): „Tento tajch, vybudovaný v 2. polovici 18. storočia, mal posilniť dovtedajší zdroj z Belianskej vodnej nádrže k pohonu stúp v Kozelníckej doline. O zámeroch výstavby tejto neveľkej vodnej nádrže sa dozvedáme zo žiadosti ťažiarstva štôlne Michal na Hlavný komorskogrófsky úrad v Banskej Štiavnici, v ktorej sa uchádza o jeho podporu. Podľa banskej mapy z r. 1779 môžeme túto malú vodnú nádrž aj lokalizovať. Nachádzala sa na ľavej strane povedľa cesty, vedúcej z Banskej Štiavnice do Banskej Belej, neďaleko štôlne Juraj. Goldfusský tajch zanikol v 19. storočí.“ Toľko citát.
Slovenský vodohospodársky podnik, štátny podnik Banská Štiavnica spravuje 20 historických vodných stavieb, ktoré sú súčasťou jedinečnej vodohospodárskej sústavy vybudovanej v okolí Banskej Štiavnice prevažne pre účely baníctva, zapísanej v roku 1993 na listinu svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO. Predmetná vodná nádrž na tzv. Goldfusskom majeri bola prevedená do správy nášho podniku v júni 2009. Predchádzajúcim správcom uvedenej vodnej plochy bol štátny podnik Rudné bane Banská Bystrica. Z uvedeného je zrejmé, že táto vodná plocha prešla do majetku nášho podniku pred niečo viac ako jedným rokom, a to, v skutočne nevyhovujúcom technickom stave. Po jej prevzatí sme začali so zhromažďovaním technických parametrov a historických údajov o tejto vodnej nádrži, ktoré sú nevyhnutne potrebné pre prípadnú rekonštrukciu vodnej stavby. Tieto informácie sú tiež rozhodujúce pre posúdenie jej skutočnej historickej a pamiatkovej hodnoty. Napr. podľa historickej mapy z roku 1902 uloženej v Štátnom ústrednom banskom archíve v Banskej Štiavnici bol Goldfusský tajch umiestnený na ľavej strane cesty, vedúcej z Banskej Štiavnice do Banskej Belej, čo je v súlade s vyššie uvedenou publikáciou p. M. Lichnera, čo by naznačovalo, že pôvodný Goldfusský tajch v minulosti zanikol. Podľa mapy J. Göllnera z roku 1821 stála na mieste nádrže na tzv. Goldfusskom majeri budova úpravníckeho zariadenia. Na druhej strane, niektorí odborníci na baníctvo a históriu presadzujú názor, že sa v tomto prípade jedná o Goldfusský tajch.
Z uvedeného je zrejmé, že organizáciou zodpovednou za správu uvedenej vodnej plochy je už vyše roka Slovenský vodohospodársky podnik, štátny podnik. K prítoku vody do nádrže je však potrebné uviesť, že k jeho zastaveniu nedošlo pri rekonštrukcii vodnej stavby Belianska (2002), ale neskôr v roku 2007 a to nie z rozhodnutia nášho podniku, hoci k zaneseniu nádrže uvedená rekonštrukcia čiastočne prispela. Do správy nášho podniku v roku 2009 prešla len plocha vodnej nádrže, okolité pozemky, ktoré dotvárajú celkový obraz vodnej stavby zostali v správe pôvodných vlastníkov (Rudné bane š.p. a iní), ktorí sú naďalej zodpovední za ich údržbu.
Slovenský vodohospodársky podnik, štátny podnik zabezpečuje postupnú opravu jednotlivých historických vodných stavieb Banskoštiavnickej vodohospodárskej sústavy podľa tzv. Čiastkového projektu obnovy historických vodných nádrží v okolí Banskej Štiavnice (1996, aktualizovaný 2005 a 2007). Po preukázaní historickej hodnoty dotknutej vodnej stavby na Goldfusskom majeri bude aj ona zaradená medzi nádrže, na ktorých bude v nasledujúcom období vykonaná celková oprava. Pre úplnosť informácie uvádzame, že v predchádzajúcom období boli realizované opravy a rekonštrukcie vodnej stavby Banky, VS Klinger, VS Veľká Vodárenská, VS Moderštôlňa, VS Evička, VS Belianska, VS Vindšachtská, VS Rozgrund, VS Bakomi, VS Veľká Kolpašská a VS Malá Kolpašská. V etape prípravy rekonštrukčných prác v súčasnosti sú VS Halčianska, VS Dolná Hodrušská, VS Evička II. a VS Veľká Richňavská. Základnými kritériami pre určovanie poradia jednotlivých opráv sú bezpečnosť obyvateľstva pod vodnými stavbami, technická spôsobilosť na prevádzku, účel vodnej stavby a ďalšie.




Na záver by som chcel vyjadriť presvedčenie, že zrealizovaním celkovej opravy, ale predovšetkým vykonávaním adekvátnej bežnej údržby na uvedenej vodnej stavbe v budúcom období vytvoríme podmienky, zodpovedajúce správe technických pamiatok takej vysokej historickej hodnoty, aké nám predošlé generácie zanechali práve v okolí Banskej Štiavnice.


V Banskej Štiavnici, dňa 4.8.2010
Vypracoval: Ing. Branislav Lipták
Slovenský vodohospodársky podnik, štátny podnik Banská Štiavnica

POZOR

Uverejnené: 9. júla 2010

Chcel by som upozorniť návštevníkov B.Štiavnice na arogantné vystupovanie mestského policajta s číslom odznaku 007.Tento policajt nepresadzuje záujem mesta a jeho návštevníkov ale presadzuje si vlastné záujmy a oháňa sa právom moci policajta!!!!!! Osobne som mal s ním nepríjemnú konfrontáciu čoho boli svedkom aj moji priatelia. S pozdravom priateľ

Vážený neznámy,

veľmi nerád čítam takéto riadky o svojich podriadených. Najviac ma mrzí to, že ste nevyužili vašu možnosť, ktorou je sťažnosť u nadriadeného, teda u mňa, pretože ako náčelník by som mal vedieť aj negatíva, ak nejaké sú, o svojich policajtoch. Mrzí ma aj tá skutočnosť, že neviem posúdiť opodstatnenosť vašej kritiky, pretože som si nevypočul ani jednu stranu, preto nemôžem zaujať objektívne stanovisko. Píšete o policajtovi, ktorý podľa mojich doterajších vedomostí a aj skúseností patrí k tým najlepším. Bolo by preto korektné a spravodlivé, dať šancu vám a aj vašej protistrane, teda policajtovi, aby ste sa vyjadrili k daným okolnostiam prípadu presadzovania záujmov policajta, na úkor spravodlivosti za mojej prítomnosti. Vy ste to však nespravili, nedali ste šancu protistrane a rovno ste napísali to, čo ste práve cítili. Avšak bez uvedenia presnejších údajov o čase, dátume tejto udalosti a ochote stretnúť sa s kompetentnou osobou na našom pracovisku, teda na MsPo v Banskej Štiavnici vám nemôžem dať za pravdu a považujem vaše riadky za zavádzajúce, pretože ak mám pocit, že som v práve, nezastaví ma žiaden policajt a budem sa sťažovať u jeho nadriadených, aby som im dokázal svoju pravdu. Takže ste u mňa očakávaný a dúfam, že máte dostatočné argumenty na to, aby ste ma jednoznačne presvedčili o tom, čo ste napísali vo svojom skromnom príspevku a ja naopak aby som mal argumenty na to, aby som mohol vyniesť spravodlivý trest pre toho, kto si to zaslúži.

JUDr. Dušan Lukačko
Náčelník MsPo

Psi problem II

Uverejnené: 6. júla 2010

Dobrý deň, chcel by som Vám opísať môj včerajší zážitok , keď sme sa boli s rodinou /žena, dvaja synovia 3,5rocny a 1mesacny/ prejsť cestou z križovatky na vlakovú stanicu. Problém nastal,keď rovno pred nami začali venčiť psíky z útulku. Bolo ich asi 15, boli všetky na vôdzkach čo bolo v poriadku no horšie to bolo, že sa psíkom asi /rozhýbali čreva/ a začali cestu posievať výkalmi. Dievčatá a dospelá pani čo bola s nimi, akoby to nevideli. Viem, že peňazí na útulok nie je veľa ale takto sa to riešiť nedá. S kočíkom a bicyklom sme kľučkovali pomedzi výkalmi a cestou naspäť , keď to rozjazdili autá to bol dosť problém. Za odpoveď vopred ďakujem

Peter Supuka

Váš podnet bol odovzdaný zástupcom OZ Záchrana zvierat, ktorá spravuje útulok psíkov.
Ich vyjadrenie ihneď uverejníme.

odpoveď: OZ ZZ v Banskej Štiavnici , na základe Vašej sťažnosti o znečisťovaní extrementami ulice Trate mládeže , Vám oznamuje nasledovné:

Občianske združenie Záchrana zvierat v Banskej Štiavnici spravuje útulok pre opustené a týrané zvieratá. Všetci, ktorí prichádzajú do útulku dennodenne pracujú zdarma, venujú tejto činnosti svoj voľný čas a svoje vlastné peniaze. Túto verejnoprospešnú činnosť venujú tým, ktorí boli vyhodení na ulicu, alebo boli týraní, ktorí sa o seba nevedia postarať. Na prechádzku so psíkmi chodia za stanicu, prechádzajú ulicou Trate mládeže, cez ktorú ste ich videli , ale venčia psíkov na lúke. Psíkovia sú zavretí celý deň, takže je pochopiteľné, že keď vyjdú von, stane sa im, že strácajú extrementy. Každé dieťa ako i člen potiahne psíka, aby extrement ostával mimo vozovky. Chodíme jednou stranou takže kľučkovať medzi extrementami, ako ste opisovali určite ste nemusel, pretože táto ulica má dostatočne širokú cestu a extrementov bolo zopár. Na prechádzke so psíkmi každé dieťa a dospelá osoba nesie 2-3 psíkov, takže sa nedajú hneď extrementy zbierať. Tieto sa zbierajú večer po prechádzke.




Občianske združenie Záchrana zvierat
Jarmila Simonidesová
Predsedkyňa OZ ZZ

parkovanie

Uverejnené: 4. júla 2010

Dobrý deň, V BS sa stalo trendom, že za parkovanie sa opäť začalo v meste platiť. Ako je to možné? Podľa zákona predsa už samosprávy nesmú vyberať poplatky za parkovanie. Alebo? Ďakujem za odpoveď

Štefanková

Vážená pani Štefanková,
Mesto Banská Štiavnica nájomnou zmluvou č.1/2009, zo dňa 12.03.2009 prenajalo časti miestnych komunikácií na ktorých sú vyznačené parkovacie miesta Technickým službám, mestský podnik, Banská Štiavnica na základe schváleného uznesenia MsZ č. 17/2009, zo dňa 25.02.2009.
Prílohou citovaného uznesenia je aj Prevádzkový poriadok pre parkovanie v Meste Banská Štiavnica pre rok 2010 s cenníkom.
Naša organizácia má v rámci podnikateľských činnosti aj prevádzkovanie garáží a odstavných plôch pre motorové vozidlá a preto je to v súlade s platnou legislatívou.
Ďalšou časťou statickej dopravy je prenájom parkovacích miest, kde ide o záber verejného priestranstva, správcom dane je mesto a je to riešené miestnou daňou.


Ospravedlňujeme sa za oneskorenú odpoveď a ďakujeme za podnet, ktorý tiež môže prispieť k informovanosti aj ostatných občanov.

S pozdravom

Heiler Peter
riaditeľ podniku

Miesta pre voľný pohyb psa

Uverejnené: 30. júna 2010

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať či mesto, ktoré vyberá popatok za psa od občanov neuvažuje aj o nejakej službe pre týchto ľudí /a psov/ a tou je zabezpečenie odpadkových nádob na psie výkaly a tiež papierové vrecká na to určené. Zdá sa mi neprimerané keď mesto vyžaduje uhradenie poplatku, nie najmenšieho a tým to pre mesto končí. V iných mestách sú tieto základné veci voľne k dispozícii, len BS musí byť vždy niečo extra. Zase sa raz ukazuje, že hlavne nech občan platí

Juraj

Miestna daň za psa je jednou z daní zavedených v našom meste. Dlhodobo sa jej výška v našom meste pre daňovníka v základe nemení.
Výšku dane za psa mesto dlhodobo udržuje na rovnakých sadzbách:

rok bytový dom rodinný dom samota právnické osoby
2010 33 € 6,50 € 3,50 €
2009 33 € 6,50 € 3,50 €
2008 1000 Sk 200 Sk 100 Sk 1000 Sk
2007 1000 Sk 200 Sk 0 Sk/ 1pes, 1500 Sk
200 Sk/2,3... pes

Celkový ročný predpis závisí od počtu prihlásených psov a mieste prihlásenia ich chovu. V súčasnosti evidujeme 811 psov a zatiaľ tohtoročný predpis činí 7256 €. Za posledné štyri roky počet psov, výška celkového predpisu a výber dane za psa je:

rok predpis/ € výber/ € počet psov
2010 7256 6915 811
2009 6975 6820 734
2008 6829 6549 755
2007 8004 7668 732

Dane sú základným zdrojom rozpočtových príjmov mesta. Slúžia na zabezpečenie úloh a funkcií samosprávy. Ich použitie samospráva špecifikuje v rozpočte mesta podľa dôležitosti svojich potrieb. Samospráva v minulosti po zničení troch košov na psie exkrementy so zásobníkmi na vrecká pri ich zavádzaní na verejných priestranstvách prehodnotila vhodnosť použitia verejných prostriedkov a začala smerovať prostriedky do veterinárnej oblasti na odchytu zatúlaných zvierat , do budovania a prevádzky karanténnej stanice. Prioritou sa stalo mesto bez voľne sa pohybujúcich zatúlaných a opustených zvierat. Odchyt realizuje MsPo podľa potreby aj za asistencie veterinárneho lekára. Stanicu prevádzkujú Technické služby m.p.Banská Štiavnica. Ročný príspevok len na prevádzku stanice je:
rok príspevok
I.polrok 2010 2286 €
2009 5171 €
2008 5078 €

Ing.Piliar
ved. odd. organizačného VSaSV

Oznamy o úmrtí

Uverejnené: 29. júna 2010

Chcem sa opýtať, či by sa nemohlo zverejniť oznámenie o úmrtí aj na Križovatke , napr. v novom Kvetinárstve, nakoľko sa do mesta starší ľudia teraz nedostanú pešo a tak sa nedozvedia, ak ich rovesníci opustia ich rady a nemôžu ísť na poslednú rozlúčku. Ďakujem .

PK

Smútočné oznámenie je vecou pozostalej rodiny. Jeho návrh, vytlačenie a vyvesenie väčšinou so súhlasom rodiny realizuje pohrebná služba u ktorej si rodina zabezpečenie pohrebu objedná. Takýto všeobecne zabehnutý model sa uplatňuje aj v našom meste. Vaše odporučenie poskytneme pohrebným službám pôsobiacim v našom meste aby zvážili rozšírenie vyvesenia smútočných oznámení aj na Križovatke.
Ing.Piliar
ved. odd. organizačného VSaSV

JUDr. Dušan Lukačko. Žiadost o pomoc.

Uverejnené: 28. júna 2010

Dovoľujem si vás osloviť a požiadať o pomoc ako nášho profesionálneho schopného právnika aj na cestnú problematiku. Jedná sa o opravu jám na cestnej komunikácie a osadení tabule na ulici Hodžovej od Hájika – smer Jergyštôľnu. Bolo mi odpovedané, od mesta, že táto ulica je označená na prvej budove tejto ulice. Je to pravda, Lenže Kostolík je od začiatku ulice cck 250 metrov. Ani vozidlá prvej pomoci . hasiči, štátnej polície nevedia kde je vstup na túto ulicu aj ostatné ktoré uvádzam. A podľa podľa prieskumov naši občania ani nevedia kde sa sa tieto ulice nachádzajú. Veď ich máme viac ak o najväčšie mestá sveta, aj to je naša rarita. Žiadal som 8 rokov ako poslane MÚ aj osadiť tabuľu na ulicu Pustá, to je smerom na Hliník nad Hronom smerom vľavo.. Ulicu Široký vrch, odbočka pod Kostolíkom smerom vľavo. Tak isto sa jedná o začiatočnú ulicu Hurbana, od Banskej Belej, A takisto na ulicu Langsfelda smerom na Banskú Belú smerom v pravo. Veď aj toto sú naši občania nášho mesta. A čo tak využiť v zimných mesiacoch pri udržiavanej a upravenej cestnej komunikácie, Hurbanovu cez Hodžovu keď je prerušená cestná komunikácia cez zimu cez Hájik? Ďakujem vám za pomoc za občanov Jergyštôlne. Preto vás prosím o vybavenie žiadosti na osadenie tabúľ . Stĺpiky a osadenie zabezpečíme cez Dobrovoľný hasičský zbor v Banskej Štiavnici, ale tabule veľké písmom s názvom za menšie finančné prostriedky ako sú mosadzné v našom meste ( 20 000 sk za jeden kus ) zabezpečí naše mesto.

Vladimír Poprac,člen KOVP pri MsZ

Vážený pán Poprac,
poznáme sa nejaký ten piatok a vieme o sebe, že urobíme všetko preto, aby boli ľudia spokojní s našou prácou. Niekedy sa však veci nedajú z našej pozície vybaviť tak, ako by sme si to želali a podobne je to aj v tomto prípade, kde ma žiadate o pomoc, či odbornú radu. Plne súhlasím s obsahom vášho príspevku, pretože sa aj MsPo stáva, že sa nás pýtajú ľudia na názvy rôznych ulíc v našom meste a hlavne na tie okrajové, medzi ktoré patria aj ulice na Jergištôlni a na Belianskej ulici resp. z nej vyúsťujúce a nie sú označené príslušným názvom na ich začiatku, ale až na prvom obytnom dome. Je pravdou aj tá skutočnosť, že cesta od Hájika ku kostolíku resp. v celej jej dĺžke by potrebovala nový šat tak, ako niekoľko ďalších ulíc v našom meste. Bohužiaľ rekonštrukcie miestnych komunikácií sa nevykonávali pravidelne a postupne na území celej Banskej Štiavnice, preto to vyzerá dnes tak, ako to vyzerá. Otázky vysprávky miestnych komunikácií sú plne v kompetencii mestskej samosprávy ktorá pri tak napätom rozpočte aký má, nedokáže vykonať opravy všetkých komunikácií naraz. Všetko má svoje postupy, schvaľovanie v MsZ, plánovanie a až potom môže dôjsť k samotnej realizácii projektu, teda opravy cesty. Čo sa týka označenia ulíc, budem tlmočiť vašu požiadavku pánu primátorovi, aby sa priklonil na vašu stranu a našiel finančné prostriedky na osadenie informačných tabúľ na príslušné ulice.

JUDr. Dušan Lukačko
Náčelník MsPo