Chcel by som sa opýtať ako je možné ,že mesto povolilo na chodníku pre chodcov postaviť letnú terasu . Myslím tým terasu na Trojičnom námestí pred pizzeriou na Trojici .Cesta je v letnom období dosť frekventovaná a keď idem s kočíkom a malým synom sa prejsť na korzo k starému zámku mám problém s bezpečnosťou mojich deti ako aj mňa samotného . Uvedený problém posielam aj na dopravný inšpektorát .
Ján KrahulecDočasná drobná stavba je v prevádzke od roku 2004, využívanie pozemku je ošetrené nájomnou zmluvou, platby nájomného sú uhrádzané.
V čase vybudovanie stavby nebolo v rozpore s cestným zákonom ani neboli vznesené námietky voči záberu chodníka. V súčasnom období je možnosť prehodnotenia existujúcej letnej terasy
Verejné osvetlenie na ul. SNP (tzv. Hlboká) : 1. lampa od obchvatovej cesty na menovenej ulici je dlhšiu dobu nefunkčná. Prosíme o opravu.
občanĎakujeme za Váš podnet. Bol postúpený na TS mesta Banská Štiavnica, ktoré vykonajú nápravu daného stavu.
Cez celu ulicu SNP si niekto veselo vypúšťa septik. Zdá sa, že to nikomu nevadí... Mohlo by sa s tým už koneče niečo spraviť. Nieje to prvý krát čo je to takto.
Obyvateľ ulice SNPsituácia nie je spôsobená ,,vypúšťaním septika" , ale poruchou na kanalizácii. Na odstránení poruchy - upchatej kanalizácie pracujú Technické služby, m. p, Banská Štiavnica.
Má Mesto Banská Štiavnica v koncepcii majetkoprávne vysporiadanie prístupových ciest, resp. ulíc ktorých časti sú v súkromnom vlastníctve?
Jednou zo základných zásad mesta je ochrana a zveľaďovanie majetku. Medzi tieto činnosti patrí aj ochrana doposiaľ usporiadaného hnuteľného, ale i nehnuteľného majetku, ktorý je vedený vo vlastníctve Mesta Banská Štiavnica, ale i neusporiadaného majetku, ktorý mesto užíva.
Z predchádzajúcich období sú poznatky, že pozemky, ktoré sú vlastníctvom štátu alebo fyzických osôb sa využívajú pre verejné účely ako cesty, chodníky alebo sú zastavané nehnuteľnosťami. Daný stav bol prevzatý Mestom Banská Štiavnica z minulosti, kedy sa pozemky zaberali pod výstavbu organizáciami, ktoré boli k tomu zriadené, napr. Stavoinvesta. Tieto organizácie vykonávali aj majetkovo-právne usporiadanie uzatváraním zmlúv, úhradou kúpnej ceny a registrovaním uzatvorených zmlúv na bývalom štátnom notárstve. Tieto úkony neboli prevedené s najväčším predpokladom do konca, teda až registrovaním zmlúv. V týchto prípadoch vznikol stav, že mnohí vlastníci si kúpnu cenu prevzali, ale vlastníctvo zmenené v prospech mesta nebolo. Niektoré prípady sa doriešili aj tak, že občania sami potvrdili, že oni sami alebo ich rodičia, prípadne ich starí rodičia, prostriedky prevzali a súhlasili so zmenou vlastníctva pozemkov v prospech mesta.
Neusporiadané pozemky je treba zidentifikovať geometrickými plánmi z dôvodu určenia hraníc výmery. Obtiažne je usporadúvať pozemky tam, kde pozemky sú v podielovom spoluvlastníctve viacerých osôb. Výšku nákladov na vypracovanie geometrických plánov je ťažko odhadnúť. Jej výška sa bude uplatňovať v rozpočte mesta, odhadovo je to suma niekoľko desiatok tisíc eur.
V tejto súvislosti, pretože na území mesta je mnoho takýchto prípadov, sa uvažuje o postupnom usporiadavaní týchto lokalít. Všetky usporiadania sú však závislé na ekonomických možnostiach mesta, pretože je potrebné spravidla pri každom prípade vykonať zameranie, vypracovať geometrický plán a následne ich finančne usporiadať.
Vyriešenie tohto stavu je časovo, ale aj finančne veľmi náročné. Tento problém má vyriešiť prijatie zákona, ktorý upraví spôsob usporiadania takto zabratých pozemkov, aby bol zabezpečený jednotný postup na území celej SR. Tento dodnes prijatý nie je.
Koncepcia / postup/ usporiadania zatiaľ nebol schválený MsZ .Pracuje sa na inventarizácii takýchto prípadov, kvantifikácii finančných nákladov a časovom postupe.
Na základe výzvy mesta boli občanmi podané žiadosti o kúpu nehnuteľností, ktoré zaberajú pre potreby seba a svojej rodiny bez právneho dôvodu. Žiadosti sa zhromažďujú a MsÚ ich postupne spracováva a pripravuje na prerokovanie v MsZ. Výnos z predaja týchto nehnuteľností môže byť zdrojom na postupné usporiadanie, v zmysle položenej otázky
Chcel by som Vás poprosiť, upozornite majitelov áut ,aby si odstránili svoje NEPOJAZDNÉ autá s parkoviska za bytovkou na Učiteľskej ulici / č.8-12 /. Tieto dve auta bez ŠPZ tu stoja uz dosť dlhú dobu bez pohnutia a tým bránia parkovaniu pojazdných áut. Ďakujem.
občan BSĎakujeme za Váš podnet. MsPo začala okamžite konať a zabezpečí odstránenie nepojazdných vrakov z verejného priestranstva na náklady vlastníkov vozidiel.
JUDr.Dušan Lukačko
náčelník MsPo
Píšem do čiernej ČS už 5krát tú istú otázku. Kedy budú označené ulice: Hodžova,Hurbanova, Lagsvelda,Belianska, Pustá, Široký vrch? Alebo sa majú Jergištolania prihlásiť do Banskej Belej? PS: prosím Vás dávajte na overenie písmená v triezvom stave.
Vladimír Poprac,člen Komisie ochrany verejného poriadku pri Mestskom zastupiteľstveMsÚ v Banskej Štiavnici na základe podnetov vykonáva prieskum stavu označenia ulíc v lokalite Jergištôlňa a mestských častiach Štefultov a Sitnianska. Na základe zisteného stavu označenia príme finančný a časový harmonogram realizácie značenia ulíc v uvedených lokalitách. Označia sa ulice orientačnými tabuľami s názvom ulice, rozumie sa tým umiestnenie tabule na budovu, ktorá sa nachádza najbližšie k miestu vyústenia ulice do stredu obce a na budovu ktorou sa ulica končí. Ak do ulice vyúsťuje iná ulica, označuje sa orientačnou tabuľou s názvom ulice aj najbližšia budova pri takomto vyústení ulice. Ulice a smerovanie k nim sa nebudú označovať ďalšími orientačným údajmi. Toto môže byť v budúcnosti predmetom samostatného informačného systému mesta, ktorý uľahčí orientáciu v meste.
Ing. Jaromír Piliar
Nejako nerozumiem obmedzeniu rýchlosti v meste pri Hudobninách a tiež pri hoteli Kerling - najprv 40, 30 a 20 km rýchlosť - tieto obmedzenia sú v úseku, kde to vobec nie je potrebne, ba navyše evidentne sú tam ponechané iba preto, že ktosi zasa rozbil cestu a nie je schopný ju dať do poriadku. Ide tu o lenivosť alebo skutočnú bezpečnosť premávky? Veď o pár metrov ďalej je už možné ísť 50 km/hod - nad kaviarňou ultra, kde priamo v strede cesty stojí dopravná značka. Abusrdne vyznieva aj 30 km rýchlosť na Dolnej ulici a hlasovanie za umiestnenie retardéra v tejto časti. Nuž, v okolitých dedinách napr. Sv. Anton nie je ani chodník, cesta je o polovicu užšie, ale 50 km rýchlosť je vhodná. A tu na Dolnej ulici? Cesta široká, po obidvoch stranách chodník, v spodnej časti dokonca dvojitý a my tam potrebujeme 30? Myslím, že nielen v čase "búrlivých" stavebných cestných rekonštrukcií v meste by tieto značky mali byť odstránené. Tieto značky neprinášajú zvýšenie bezpečnosti premávky ale znervózňovanie vodičov a nezmyselné pokutovanie za nedodržiavanie rýchlosti v týchto častiach. Dodržiavať rýchlosť je potrebné, jej kontrola tiež, ale je na zdravom rozume polície, aby značky umiestňovala tak, aby dopravu v meste vhodne regulovala nie komplikovala.
BeataObmedzenie rýchlosti na ulici Dolná pri Hudobninách má len dočasný charakter, pretože nie je ukončený povrch vozovky, ktorý musí urobiť súkromná firma. To, že nebol dodržaný termín ukončenia prác rieši MsÚ odd. výstavby. Aby som sa vyjadril k umiestneniu dopr. značky, ktorá je umiestnená pri kaviarni ,,Ultra“, áno je umiestnená neštandartne , pretože mnohí vodiči si túto zákazovú značku nevšimli, nakoľko na pravej strane vozovky sa už nachádza niekoľko dopr. značiek ako ,, Zóna s dopravným obmedzením“ až po platené parkovisko, z toho dôvodu bola prenosná dopr. značka umiestnená na,, viditeľné“ miesto.
Dodržiavanie obmedzenej rýchlosti na ul. Dolná až po ul. Križovatka je potrebné z toho dôvodu, že v týchto úsekoch sa konajú ,, preteky“ automobilov aj motocyklov, pritom si takýto bezohľadní vodiči neuvedomujú, že je to ulica so zvýšeným pohybom chodcov v časti pri pekárni, Šindlerke, kostole Sv. Alžbety a v neposlednom rade aj pri bývalom stánku ,, A je to“ na ul. Križovatka. Tieto opatrenia majú napomôcť k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky a pokojnejšej chôdzi chodcov. Myslím si, že v tomto prípade nie je až tak dôležitá plynulosť cestnej premávky. Nakoniec, ak sa situácia na tejto ulici zmení, nie je vylúčené, že sa obmedzenie zruší..
JUDr. Dušan Lukačko
Náčelník MsPo
Prečo je stále problém s osvetlením na Štefultove ? (kontkrétne na ulici Obrancov mieru)
Výpad verejného osvetlenia na ul. Obrancov mieru dochádza hlavne z dôvodu nepriaznivého počasia(búrka, vietor, prudký dážď,
sneh). Ulica začína na Povrazníku (od ul.Lad.Exnára) a pokračuje po tzv.“suchý tajch“, po kataster Štiavnických Baní.
Táto trasa je dlhá približne 3 kilometre. Sieť prechádza aj cez súkromné pozemky. S majiteľmi týchto pozemkov sa v niektorých prípadoch nedá dohovoriť pri opilovaní drevín siahajúcich do vedenia VO ako i údržbe.
Náš návrh znie:
Vedenie verejného osvetlenia vymeniť za izolované vodiče, čo bude aj súčasťou návrhu na mestský rozpočet pre rok 2010.
Heiler Peter
riaditeľ TS
Dobrý deň, zaujímalo by ma či v blízkej budúcnosti sa niečo plánuje s rozostavanou budovou bývalej plety, ktorá máta obyvateľov aj návštevníkov Štiavnice už pekných pár rokov. Podľa mňa miesto ktoré zaberá by sa dalo využiť oveľa lepšie keďže na križovatke je často problém zaparkovať, a taktiež by sa dalo toto miesto využiť napr. na vybudovanie detského ihriska. Ale asi tam zase bude problém s majiteľom budovy al. pozemku, ako je to v BS bežné, ďakujem vopred za odpoveď.
MilanBudova ako aj samotný pozemok nie je majetkom mesta. Zámer s využitím objektu nám nie je známy, objekt nie je na predaj a stavebný úrad od vlastníka objektu neeviduje žiadosť ,,Návrh na stavebné konanie "
Každý psík by mal mať svoj dvor. Na ulici povrazník 16,17 to asi neplatí? Voľne pohybujúce sa psi po cestnej komunikácii, bežiace deň čo deň pod kolesá áut, obťažujúce chodcov, bez známok o ošetrení či zistení majiteľov. Na otázku prečo je to tak som dostala ráznu odpoveď pre h......... od mladej slečny. Tak to ma donútilo napísať sem. Bolo by na čase v záujme ľudí niečo urobiť aby sa voľne potulujúce psi stratili z komunikácie a neohrozovali občanov žijúcich v blízkom okolí. Preveriť či majú okrem jedla aj záznam o očkovaní a pod. Ďakujem za posunutie týchto riadkov kompetentným v meste Banská Štiavnica
ANONYMVZN mesta B.Š. č.5/2005 o vodení a pohybe psa na verejných priestranstvách stanovuje pre majiteľov psov povinnosti, ktoré je majiteľ povinný dodržiavať. V opačnom prípade porušuje zákon NR SR č.282/2002Zz. a VZN mesta. Za to mu môže byť uložená sankcia, podľa zákona o priestupkoch. Pokiaľ však MsPo nezistí vlastníka túlavého psa, pretože nie je označený alebo nie je evidovaný v zozname prihlásených psov na MsÚ, musí takéhoto psa umiestniť do karanténnej stanice. Tu pes zotrvá po dobu 28 dní, kde dostane primerané ošetrenie, stravu a vodu,za ktoré však zaplatí naše mesto. Keďže karanténna stanica je pravidelne preplnená, nie je možné vždy a ihneď umietniť odchytené zviera na pozorovanie. Samozrejme,že MsPo robí všetko preto, aby zvýšila kontrolu aj v časti Povrazník a postarala sa o takéto túlavé zvieratá. Na strane druhej chcem touto cestou požiadať všetkých občanov a návštevníkov nášho mesta, aby nám pomohli zisťovať majiteľov takýchto túlavých psov a to tak, aby zavolali včas na tel. MsPo / 0905 597 673/ teda vtedy, keď vidia alebo vedia o tom, že majitelia domácich miláčikov ich svojvoľne púšťajú na ulicu z dôvodu venčenia alebo vlastnia psa, ktorého nemajú prihláseného na MsÚ- ekonomickom odd. z dôvodu vyrubenia dane za psa.
JUDr. Dušan Lukačko
náčelník MsPo
Zaregistroval som práce na akvadukte v Kysihýbli. O aké práce sa súhrnne jedná, aký bude konečný výsledok týchto prác a kto ich prevádza a hradí?
MichalV súčasnosti sa opravuje akvadukt ako celo tj. oprava a spevnenie pilierov, oprava a výmena mostovky a taktiež výmena žľabu kadiaľ v minulosti prechádzala voda z Kolpašského jazera do banskej prevádzky. Realizáciu prác prevádzajú Rudné bane š.p. Banská Bystrica ako vlastník objektu a financovanie zabezpečujú tiež Rudné bane.ˇ´Udajne po oprave akvaduktu ho chcú navrhnúť do zoznamu pamiatok.
To naozaj bude nová zrekonštruovaná Kammerhofská v takej istej výške ako doteraz? A kedy to bude?
V okolí sochy A. Kmeťa a v objekte Kammerhofu sa výška komunikácie mení - znižuje. Práce budú ukončené po 5.9.2009.
V dnešnej dobe, keď je potrebné každé euro sa mi vidia dokonale vyhodené peniaze na umiestnenie dopravného označenia Pozor chodci a 20 km/hod na Polnej ceste smerom ku Reštaurácii na Kopci. Po prvé viac ako 20 km/hod sa tam nedá ísť a po druhé všetci šoféri vedia, že je tu riziko stretu s ľudmi. Tieto značky by mali oveľa väčší význam v obytných častiach mesta kde chýbajú a kde žijú dôchodcovia a deti. Odsúhlasilo túto značku na tomto mieste ORPZ DI v Žiari nad Hronom ?!?
JAROMIRDopravné značenie,ktoré uvádzate vo svojom príspevku bolo umiestnené na ul. Športová už v r.2008 na žiadosť obyvateľov, trvale bývajúcich na tejto ulici vrátane penziónu,, Na Kopci" , ako aj na žiadosť obyvateľov ul Podjavorinskej. Toto dopr. značenie malo za cieľ ukľudniť cestnú premávku v tejto obytnej časti, kde je zvýšený pohyb detí a chodcov. Mesto prehodnotilo bezpečnostnú situáciu na danej ulici a vzhľadom k tomu, že ul . Športová je bez spevneného povrchu a nie je tam súbežne s komunikáciou vybudovaný chodník, umiestnilo tieto dop.značky v obidvoch smeroch a po dohode res. odporučení Okres. dopr. inšpektorátu. Nesúhlasím s Vaším tvrdením, že sú to vyhodené peniaze, pretože niektorí vodiči tak povediac ,, nevedia , čo so sebou" a jazdia podľa seba a nie podľa danej situácie - predvídanie možného vbehnutia detí do cesty im nič nehovorí! Myslím si, že na ul. Športovej, čo vyplýva zo samotného názvu ulice ,je umiestnenie DZ opodstatnené.
JUDr. Dušan Lukačko
náčelník MsPo
Dobrý podvečer, chcela by som ako turistka podotknúť na postavenie lešenia pri rekonštrucii domu pri soche A.Kmeťa ako veľmi nešťastné. Nielenže zasahuje extrémne do cesty, nie je dobre vyznačené dopravnými značkami a naviac ako turisti sme mali veľké problémy prejsť okolo vzhľadom na frekvenciu áut idúcich tesne popri lešení. Ďakujem
StanislavaSamotné situovanie objektu neumožňuje riešiť obnovu inak. Záber komunikácie bol MsÚ odsúhlasený, nakoľko chodník v danej časti objektu je úzky. Lešenie bude postavené len na nevyhnutnú dobu a dopravné značenie upozorňuje na zhoršenú dop. situáciu.
Turistov a občanov mesta vzhľadom na prebiehajúce potrebné rekonštrukčné práce v meste žiadame o zhovievavosť a pochopenie.
Ďakujeme.
Kto dal súhlas na vytvorenie parkoviska na Vodárenskej ulici pri Reštaurácii Pod Starým Mestom? Denne tam je odparkovaných aj 30 aút !
Mesto B. Š. nevytvorilo takéto parkovisko a zvlášť nie na súkromnom pozemku, kde má onedlho vyrásť nová stavba. Toto parkovisko je dočasné a vozidlá tam parkujú so súhlasom vlastníka pozemku.
JUDr. Dušan Lukačko
náčelník MsPo
Dokedy budú ešte blokovať túto cestu nákladné autá? A nápis na kartóne, že sa pracuje od- do? Úrady nekonajú?
Mesto B. Š. vydalo povolenie na vypratanie stavebného a nebezpečného odpadu vlastníkovi nehnuteľnosti na ul. A. Kmeťa 7,ktoré je zatiaľ platné. Z uvedeného dôvodu dochádza počas nakladania odpadu v ul. D. Ružová k čiastočnému obmedzeniu vozidiel nad 3,5 t. Osobné motorové vozidlá obmedzované nie sú, pretože na ul. D. Ružová je prejazdná popri penzióne Rozália a nasledne cez Nám. Sv. Trojice.
JUDr. Dušan Lukačko
náčelník MsPo
Dobrý deň, neviem či nasledujúci problém adresujem správne ,ale zaujímalo by ma či sa v najbližšom čase neplánuje rekonštrukcia Piargskej brány. Podľa mňa je v dosť zlom stave, najmä jej bašta, keďže je to jediná zachovaná mestská brána v meste, bola by veľká škoda keby ďalej chátrala. Za odpoveď ďakujem.
Občan BS.Ďakujeme za Váš podnet.
Objekt Piargskej brány je majetkom Slovenskej republiky - Pamiatkový úrad SR, Bratislava.
Samospráva vyzve / správcu/ na vykonanie nevyhnutných opráv a na oznámenie zámeru ďalšieho využívania tohto objektu.
Stanovisko Pamiatkového úradu SR
Stav uvedeného objektu nám je známy a zaradili sme ho do plánu rekonštrukcií. Pre finančnú krízu sme pre rok 2009 nedostali potrebné finanč. prostriedky na realizáciu a preto sa budeme uchádzať o nenávratný finanč. príspevok z európskych štrukturálnych fondov- Regionálny operačný program 2007-2013 prioritná os č. 3 ,, Posilnenie kultúrneho potenciálu regiónov a infraštruktúra cestovného ruchu".
Dobrý deň, som obyvateľ Banskej Štiavnice. Bývam v okrajovej časti mesta na ulici spomenutej v nadpise. Obyvatelia tejto ulice sa už niekoľko rokov pasujú s problémom a to prívalovou vodou, ktorá najmä po búrke alebo dlhotrvajúcom daždi ničí cestu na tejto ulici. Naplavuje štrk a kamene na cestu, podmýva ju. Na jednom úseku ulice je ťažko prejazdná pre os. autá. Snažíme sa to riešiť vykopaním jarku popri ceste a naslednému odvedeniu vody do jarku, ktorý vyteká od belianskeho jazera ale toto riešenie je neúčinné ,keďže voda vykopaný jarok stále zanáša štrkom. Najvhodnejšie riešenie vidím v oprave starého zberného jarku, ktorý zberal vodu do belianskeho tajchu. Neviem prečo nebol tento jarok pri rekonštrukcii jazera opravený. Na tento problém som už upozorňoval, ale nedostalo sa mi odpovedi, bol by som veľmi rád keby sa to podarilo vyriešit. Ďakujem.
Štiavničan.Ďakujeme za Váš podnet.
V 27 týždni bude vykonaná obhliadka Ul. Langsfelda a následne pripravený návrh na technické riešenie odstránenia týchto problémov. O výsledku budeme informovať
Nebolo by možné umiestniť informačnú tabuľu s názvom ulíc v mestskej časti Štefultov? Konkrétne ide o ul. J.Kollára, ktorá vôbec nie je označená a domáci ani netušia ,kde sa nachádza. Mali sme značné problémy vysvetlovať cestu firmám, taxikárovi, turistovi. Pomohlo by osadenie tabule, príp. smerovej šipky s názvami bočných ulíc na ulici Obrancov mieru. Ďakujem. Katarina
KatarinaĎakujeme za podnetný návrh.
Na Štefultove a Sitnianskej vykonávame kontrolu úplnosti tabuliek s názvami ulíc a smerových šípiek. Chýbajúce budú doplnené. Pripravíme návrh na zlepšenie informácií o konkrétnych uliciach - aj tak, ako navrhujete, k ul. Obrancov mieru.
Preco MsPo neoprávnene vyberá pokuty od majiteľov áut skupiny N1 v starom meste v urcitom case, plati zakaz vjadzu nakladnym automobilom (kam patria aj dodavkove automobilly do 3,5t). Je pravda, ze podla zakona je nakladne vozidlo aj vozidlo tiedy N1, ale pokial viem tak vo vykonavacej vyhlaske k zakonu o doprave na cestnych komunikaciach toto: K značke č B 6: Značka Zákaz vjazdu nákladných automobilov (č. B 6) zakazuje...; nezakazuje vjazd obytným automobilom a nákladným automobilom s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg. Navzdory tomuto faktu Mestka policia sikanuje vodicov poukazovanim na udaje v technickom preukaze a protipravne vybera pokuty.
V centre mesta Banská Štiavnica platí zóna zákazu vjazdu pre nákladné automobily v čase od 10:00 hodiny do 16:00 hodiny, ktorá sa vzťahuje na vozidlá, ktorých celková hmotnosť prevyšuje 3 500 kg. Táto úprava je v platnosti od 1.2.2009, kedy nadobudol účinnosť zákon NR SR č. 8/2009 Z.z. o cestnej premávke v znení neskorších predpisov na rozdiel od predchádzajúcej právnej úpravy, ktorá zakazovala vjazd všetkým nákladným vozidlám bez rozdielu hmotnosti. Vážený neznámy pisateľ, neverím tomu, čo píšete, že príslušníci MsPo ukladajú vodičom dodávkových, alebo ak chcete malých nákladných automobilov kategórie N1 pokuty za to, že porušujú túto zákazovú značku. Všetci policajti boli včas a riadne preškolení a uzrozumení s významom dopravných značiek, tvoriacich prílohu zákona o cestnej premávke. Budem preto rád, ak prídete na útvar MsPo a preukážete mi, že policajt MsPo postupoval v rozpore s platnou legislatívou. Až potom môžem zaujať stanovisko k celej veci. Doteraz nemám vedomosť o tom, že by sme evidovali pokutu, ktorá bola uložená za takýto „vymyslený“ priestupok.
Náčelník MsP JUDr. Dušan Lukačko