Oddelenie realizuje materiálne, technické a personálne zabezpečenie činnosti orgánov samosprávy mesta, vedie evidenčné agendy samosprávy, organizuje verejnoprospešné služby, buduje a spravuje informačný sytém samosprávy.
Žemberovský dom, Námestie sv. Trojice 1, Banská Štiavnica
PhDr. Katarína Harvanová – vedúca oddelenia. Tvorba všeobecne záväzných právnych predpisov na úrovni samosprávy na zverenom úseku. Riadi, koordinuje, usmerňuje a zodpovedá za prácu oddelenia organizačného VS a SV a za zabezpečenie a riadne plnenie úloh, ktoré vyplývajú z náplne oddelenia ako celku.
Dalma Filjačová – mzdová účtovníčka. Samostatné zabezpečovanie a spracúvanie náročnej mzdovej agendy. Spracováva mzdy, náhrady príjmu pri dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnancov, vrátane uvoľnených funkcionárov. Na základe písomných žiadostí zabezpečuje príslušné zrážky z platu, výplatu na osobný účet a pod. Spracováva odmeny neuvoľneným funkcionárom. Zabezpečuje výplatu paušálnych náhrad neuvoľneným funkcionárom.
Ing. Iveta Kohútová – personalistka. Komplexné zabezpečovanie personálnej politiky. Spolupracuje s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v B. Štiavnici. Spracováva správy, rozbory a štatistiky. Plní úlohy na úseku personálnej práce. Vyhotovuje pracovné zmluvy, dohody o zmene pracovnej zmluvy, dohody o vykonaní prác, o brigádnickej práci študentov, platové dekréty, sleduje postupy v platových stupňoch, pracovné náplne a ďalšiu agendu na úseku personálnej práce a mzdovej agendy.
Viera Lauková – sekretariát primátor mesta. Vedie agendu primátora mesta, vyhotovuje zápisy z rokovaní a porád primátora, vedie požiadavky na služobné cesty a evidenciu propagačných a reprezentačných materiálov mesta.
Natália Martykánová – sekretariát prednostu MsÚ a zástupcu primátora mesta, podateľňa. Organizačne zabezpečuje činnosť sekretariátu prednostu a zástupcu primátora, vedie správu registratúry MsÚ, evidenciu služobných motorových vozidiel (čerpanie PHM, výdaj kariet PHM a zúčtovanie o prevádzke motorových vozidiel).
Eva Turányová – komplexne zabezpečuje spracovanie agendy mestského zastupiteľstva a komisií pri mestskom zastupiteľstve (v spolupráci s orgánmi mesta a zodpovednými zamestnancami zabezpečuje prípravu materiálov na rokovanie MsZ, vyhotovuje zápisnice zo zasadnutí MsZ) a zabezpečuje zúčtovanie materiálového skladu.
Roman Kartík – organizovanie aktivačnej činnosti a verejnoprospešných prác v spolupráci s ÚPSVaR a podľa zákona o obecnom zriadení.
Ján Petrík – civilná ochrana, BOZP, vodič. Zabezpečuje a vykonáva práce v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (úvodné školenie nových zamestnancov, pravidelné preškolenie, špeciálne školenia pre určené profesie zamestnancov, spisuje protokoly o pracovných i nepracovných úrazoch), spracúva a spresňuje dokumentáciu civilnej ochrany na úrovni obce.
Janka Škriniarová (ZENIT) – požiarna ochrana. Zabezpečuje výkon technika požiarnej ochrany a preventivára požiarnej ochrany mesta v zmysle zákona NR SR č. 314/2001 Z. z. O požiarnej ochrane.
Mgr. Jozef Siska – informatik, zabezpečuje prevádzku a budovanie informačných systémov mestského úradu.
Rubigall, Nám. sv. Trojice 3, Banská Štiavnica
Mgr. Jana Beňová – evidencia obyvateľov, voľby, referendum. Vedie a dopĺňa evidenciu obyvateľov, prideľovanie súpisných a orientačných čísel a číslovanie stavieb. Zabezpečuje volebnú agendu, referendum, plní úlohy vyplývajúce pre mesto pri sčítaní ľudu, domov a bytov. Vyúčtováva prevádzkové náklady za poskytované služby v budove MsÚ nájomníkom, vypracováva posudky na občanov mesta pre orgány prokuratúry, súdov a polície.
Miriam Sláviková – zabezpečuje pokladničnú agendu mesta (vedie pokladničnú knihu, vyhotovuje príjmové a výdavkové doklady vrátane dokladov spojených s výplatou v hotovosti), vyhotovuje platobné príkazy na úhradu faktúr, spolupôsobí pri agende evidencia obyvateľstva.
Bc. Eva Gregáňová – zamestnankyňa na úseku sociálnych vecí – vybavuje agendu na úseku sociálnej starostlivosti o občanov v zmysle platnej legislatívy, poskytuje základné sociálne poradenstvo, vykonáva posudkovú činnosť na účely poskytovania sociálnej služby, je osobitným príjemcom dávok v hmotnej núdzi, prídavkov na deti, rodičovských príspevkov, koordinuje opatrovateľskú službu, spravuje denné centrá (kluby dôchodcov), vybavuje sociálne pôžičky a jednorazové dávky pre sociálne odkázaných občanov, vedie agendu finančných príspevkov neverejným poskytovateľom sociálnych služieb v zmysle zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách.
Viktória Nováková – podávanie informácií, prijímanie podaní, zamestnankyňa na úseku sociálnych vecí a opatrovateľskej služby – je osobitným príjemcom prídavkov na deti a dávok v hmotnej núdzi
Štefan Lacko – vodič MsÚ, odosielanie poštových zásielok.
Stránkové hodiny:
Pondelok | 8:00 – 11:30, 12:00-15:00 |
Utorok | 8:00 – 11:30, 12:00-15:00 |
Streda | 8:00 – 11:30, 12:00-16:30 |
Štvrtok | nestránkový deň |
Piatok | 8:00 – 11:30, 12:00-13:30 |
Trvalým pobytom je pobyt občana spravidla v mieste jeho stáleho bydliska na území SR. Občan má v tom istom čase iba jeden trvalý pobyt. Za občana mladšieho ako 18 rokov a za občana, ktorý je pozbavený spôsobilosti na právne úkony alebo ktorého je spôsobilosť na právne úkony obmedzená, je povinný hlásiť trvalý pobyt jeho zákonný zástupca, prípadne opatrovník.
Kde vybavíte:
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Platný občiansky preukaz alebo potvrdenie o občianskom preukaze v prípade jeho straty, krádeže, neplatnosti. Platný cestovný doklad SR alebo platné osvedčenie o štátnom občianstve (nie staršie ako 3 mesiace ) v prípade prihlásenia sa na pobyt po návrate zo zahraničia alebo po udelení štátneho občianstva. Písomné potvrdenie o súhlase s prihlásením na trvalý pobyt s osvedčeným podpisom vlastníka alebo spoluvlastníka, ak nie ste vlastníkom alebo spoluvlastníkom budovy alebo jej časti určenej na bývanie
Písomné potvrdenie sa nevyžaduje v prípade, že:
a) ide o prihlásenie vlastníka alebo spoluvlastníka,
b) ide o prihlásenie občana, ktorý má zriadené vecné bremeno doživotného užívania nehnuteľnosti,
b) ide o prihlásenie manžela alebo nezaopatreného dieťaťa vlastníka alebo spoluvlastníka ak,
c) vlastník alebo všetci spoluvlastníci budovy alebo jej časti potvrdí svojím podpisom na prihlasovacom lístku na trvalý pobyt súhlas s prihlásením občana na trvalý pobyt pred zamestnancom ohlasovne.
Prihlásenie na trvalý pobyt možno vykonať:
Lehota na vybavenie:
Na počkanie po splnení zákonom stanovených podmienok.
Poplatok:
Bez poplatku. V prípade vyžiadania si potvrdenia o trvalom pobyte je správny poplatok 5,-€ v zmysle zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Legislatíva:
§ 3 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov.
Formuláre na stiahnutie:
Upozornenie:
Nasledujúce dokumenty netreba predložiť v papierovej forme:
Pracovníčka ohlasovne pobytu, evidencie budov, si ich preverí na používateľskom portáli Over Si. Uvedené doklady sa môžu vyžadovať v prípade, že portál z technických príčin nefunguje.
Prechodný pobyt je pobyt občana mimo miesta trvalého pobytu, kde sa občan zdržiava, ak má trvať viac ako 90 dní, z čoho vyplýva, že občan nemôže hlásiť prechodný pobyt na tú istú adresu, na ktorej má evidovaný trvalý pobyt. Prechodný pobyt je tiež pobyt občana trvalo žijúceho v zahraničí, ktorý má na území SR trvať viac ako 90 dní.
Predpokladaná doba prechodného pobytu môže byť 5 a viac rokov. Ak prechodný pobyt trvá aj po skončení predpokladanej doby, občan je povinný hlásiť prechodný pobyt znova.
Kde vybavíte:
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Písomné potvrdenie sa nevyžaduje v prípade, že:
a) ide o prihlásenie vlastníka alebo spoluvlastníka,
b) ide o prihlásenie občana, ktorý má zriadené vecné bremeno doživotného užívania nehnuteľnosti,
b) ide o prihlásenie manžela alebo nezaopatreného dieťaťa vlastníka alebo spoluvlastníka ak,
c) vlastník alebo všetci spoluvlastníci budovy alebo jej časti potvrdí svojím podpisom na prihlasovacom lístku na prechodný pobyt súhlas s prihlásením občana na prechodný pobyt pred zamestnancom ohlasovne.
Prihlásenie na prechodný pobyt možno vykonať:
Lehota na vybavenie:
Na počkanie po splnení zákonom stanovených podmienok.
Poplatok:
Za potvrdenie o prechodnom pobyte je správny poplatok 5,- € v zmysle zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Legislatíva:
§ 8 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov.
Formuláre na stiahnutie:
Upozornenie:
netreba predložiť v papierovej forme.
Pracovníčka ohlasovne pobytu, evidencie budov, si ich preverí na používateľskom portáli Over Si. Uvedené doklady sa môžu vyžadovať v prípade, že portál z technických príčin nefunguje.
Občan, ktorý má trvalý pobyt na území SR a ktorý sa pripravuje na vycestovanie do zahraničia na dobu dlhšiu ako 90 dní, má právo túto skutočnosť ohlásiť ohlasovni v mieste trvalého alebo prechodného pobytu. V ohlasovni uvedie štát a miesto pobytu a predpokladanú dobu pobytu.
Kde vybavíte:
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Lehota na vybavenie:
Na počkanie po splnení zákonom stanovených podmienok.
Poplatok:
Bez poplatku
Legislatíva:
§ 9 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov
Ak sa občan chystá trvalo žiť v zahraničí, je povinný pred vycestovaním ohlásiť skončenie trvalého pobytu ohlasovni. V ohlasovni uvedie štát a miesto pobytu, kam hodlá vycestovať. Deň začiatku pobytu v zahraničí je zároveň dňom skončenia trvalého pobytu na území SR.
Kde vybavíte:
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Ohlásenie skončenia trvalého pobytu možno vykonať:
Dňom skončenia trvalého pobytu je deň doručenia Odhlasovacieho lístku s osvedčeným podpisom občana ohlasovni .
Lehota na vybavenie:
Na počkanie po splnení zákonom stanovených podmienok
Poplatok:
Bez poplatku
Legislatíva:
§ 6 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov.
Kde vybavíte
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Komu nemôžete zrušiť trvalý pobyt:
Čo potrebujete k vybaveniu:
Doklady, ktoré potvrdzujú , že osoba, ktorej rušia trvalý pobyt nemá k predmetnej budove alebo jej časti žiadne užívacie právo:
Poplatok:
Bez poplatku
Lehota na vybavenie:
V deň podania návrhu
Upozornenie:
Ak dôjde k zrušeniu trvalého pobytu, je miestom nového trvalého pobytu takéhoto občana mesto Banská Štiavnica. Táto skutočnosť bude občanovi oznámená na úradnej tabuli vyvesením Oznámenia po dobu 15 dní. Občan si z dôvodu zmeny adresy musí vybaviť nový občianska preukaz.
Legislatívna úprava:
§ 7 ods. 1 písm. e) a f) zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov
Formuláre na stiahnutie:
Upozornenie:
Pracovníčka ohlasovne pobytu si ho preverí na používateľskom portáli Over Si.
Ak sa prechodný pobyt skončí pred uplynutím doby, na ktorú bol ohlásený, občan je povinný túto skutočnosť ohlásiť v ohlasovni a svojim podpisom na Prihlasovacom lístku pred pracovníčkou ohlasovne vyjadrí súhlas s ukončením pobytu.
Ohlasovňa môže zrušiť záznam o prechodnom pobyte na návrh vlastníka alebo všetkých spoluvlastníkov budovy alebo jej časti aj pred uplynutím doby, na ktorú bol ohlásený.
Kde vybavíte
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Poplatok:
Bez poplatku
Lehota na vybavenie:
Na počkanie
Legislatívna úprava:
§ 8 ods. 6 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov.
Formuláre na stiahnutie:
Upozornenie:
Pracovníčka ohlasovne pobytu si ho preverí na používateľskom portáli Over Si.
Kde vybavíte
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Poplatok:
Za vydanie potvrdenie o pobyte, oznámenia o mieste pobytu a viacjazyčný štandardný formulár sa vyberá správny poplatok 5,- € podľa položky 8 prílohy zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
Lehota na vybavenie:
Na počkanie
Legislatívna úprava:
§ 10 písm. f) zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov pre potvrdenie o pobyte a § 23 ods. 1 pre oznámenie o mieste pobytu
V súlade s Nariadením č. 2016/1191 o podporovaní voľného pohybu občanov vydávame potvrdenie o pobyte spolu s viacjazyčným formulárom. Takéto potvrdenie je platné v rámci Európskej únie a občan si už nemusí vybavovať apostil. Pri žiadosti je potrebné uviesť krajinu EÚ, v ktorej bude žiadateľ dané potvrdenie aj s formulárom predkladať.
Formuláre na stiahnutie:
Obyvateľ môže na základe písomného vyhlásenia doručeného ohlasovni zakázať poskytovanie údajov o mieste pobytu na dobu 3 rokov.
Kde vybavíte
Klientské centrum, ohlasovňa pobytu, Námestie sv. Trojice č. 3 – prízemie, Banská Štiavnica
Čo potrebujete k vybaveniu:
Lehota na vybavenie:
Na počkanie
Legislatívna úprava:
§ 23 ods. 2 zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov
Formulár na stiahnutie:
V súlade s § 2c ods. 3 zákona SNR č.369/1990 Zb. o obecnom zriadení, je osoba určená v kolaudačnom rozhodnutí povinná požiadať o určenie súpisného a orientačného čísla do 30 dní odo dňa právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia. V prípade nesplnenia si povinnosti, môže obec za porušenie vyššie uvedeného paragrafu a v súlade s § 27c ods. 1 a 3 uložiť pokutu do 250,- €.
Predo dňom právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia na účel prevodu vlastníctva k budove alebo poistenia budovy mesto môže určiť súpisné číslo a orientačné číslo aj bez kolaudačného rozhodnutia na základe právoplatného stavebného povolenia.
Potrebné prílohy k vydaniu Oznámenia o určení, zrušení čísla obsahuje Žiadosť o určenie, zmenu alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla.
V prípade pridelenia súpisného čísla v minulosti a jeho nezapísania v katastri nehnuteľností, Vám na požiadanie a po preukázaní vlastníctva nehnuteľnosti, vydáme Potvrdenie o pridelení súpisného čísla.
Tabuľku so súpisným číslom obstaráva na vlastné náklady Mesto Banská Štiavnica. Tabuľku s orientačným číslom obstaráva na vlastné náklady stavebník sám alebo v žiadosti uvedie, aby mu mesto tabuľku objednalo za poplatok. Stavebník zabezpečuje pripevnenie a údržbu tabuľky so súpisným číslom a tabuľku s orientačným číslom na budovu – § 2c ods. 4 vyššie uvedeného zákona. Za nesplnenie si tejto povinnosti sa fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba dopustí správneho deliktu a obec môže udeliť pokutu do 6 638 eur – § 27b ods. 1 písm. e a ods. 2.
Fyzická osoba sa za porušenie tejto povinnosti dopustí priestupku, za ktorý obec môže udeliť pokutu do 150 eur – § 27c ods. 2 písm. b a ods. 4.
Vlastník budovy je povinný písomne oznámiť mestu zmenu v číslovaní bytov a podlaží s uvedením nového čísla bytu a čísla podlažia, na ktorom sa byt nachádza, a to do piatich pracovných dní odo dňa vykonania zmeny. Podlažie sa označuje od prvého nadzemného podlažia číselným radom od čísla 1 a od prvého podzemného podlažia číselným radom od čísla -1 – § 6 ods. 9 zákona č. 125/2015 Z. z. o registri adries a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Poplatok:
Bez poplatku
Doba vybavenia:
30 dní
Formuláre na stiahnutie: